Jeg er ødelagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

ooo

TbCp skriver:

Endnu engang bøvler vi og Liva med nattesøvnen.
Hun vågner SÅ mange gange og er ked af det. I nat kunne hun slet ikke falde i søvn igen fordi hun bare græd.
Det har ellers hjulpet at hun kunne ligge på en madras ved siden af vores seng, men de dage her skal hun ligge ved mig.
Hun har virkelig bare brug for tryghed.

Men hvor er det hårdt Jeg er helt ødelagt når jeg har været oppe så mange gange og mit vækkeur så ringer kl. 6.

Samtidig har jeg siden weekenden sovet så elendigt, når jeg endelig har sovet, og jeg kan slet ikke falde i søvn om aftenen.

Carsten har haft jobproblemer og vi har været lidt bange for om vi var nødt til at gå fra hus og hjem, det påvirker mig utroligt meget.... heldigvis skal han til samtale imorgen så kryds fingre!

Alt i alt vil jeg bare sige at mit overskud er væk for tiden og jeg derfor ikke får svaret på så meget herinde som jeg gerne vil.

Jeg føler virkelig med dig!

Det med ikke at få nok søvn, og konstant blive vækket når man så endelig er faldet i søvn, er det jeg er mest bange for med hensyn til at skulle være mor. Jeg skal vist bare have mere søvn end de fleste, og det harmonere ikke så godt med små børn, har jeg ladet mig fortælle.

Håber snart at Liva finder ud af at sove igennem, så du kan hænge mere sammen igen. Vil også krydse fingre for Carsten i morgen.

Kram Metha.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

otlitrom

Det lyder som noget af en pærevælling, så jeg kan da udemærket forstå, hvis du mangler overskud. Spekulationer og manglende nattesøvn er noget af det værste, i hvert fald for mig. (og jeg er ikke engang mor endnu.. )

Men hvor er det sødt af manden, at han tog Liva med ud at handle, så du fik en time. Det er ikke alverden, men det var da et pusterum!

Jeg håber på at han får noget godt ud af samtalen! Jeg skal helt sikkert krydse fingre for ham - og Jer! Det bryder jo meget for hele familien, at der er ro og sikkerhed på den front!

Anmeld

21. april 2010

Bondepigen

Øv, hvor er det surt det hele...!!

Jeg magter bare ikke, når jeg ikke får søvn nok... og når man så tænker på, hvor meget du bliver holdt vågen, og ikke engang kan slappe ordenligt af i løbet af dagen pga. dit  job... puuuha.

Håber I alle får en god nats søvn og at Carstens samtale går godt i morgen!!!!

Anmeld

21. april 2010

anna-jonas

Tina, i skal da have noget hjælp. Kan du ikke købe adgang til siden sovecoach.dk........................har hørt meget godt om den hjælp der ydes der.

Ang. dit eget søvnproblem...................så er det jo bare sådan en krop og et sind opfører sig, når man har spekulationer. Vi ved jo begge to, at sådan noget du oplever nu, er en advarsel, om at en depression kan være under opsejling.....................og når så Liva holder dig vågen mange nætter......................ja, så er det altså du skal til at tænke på, at passe godt på dig selv. Hvad med en sygemelding i 14 dage p.g.a stress??? Så du kan få vendt skuden??

Jeg håber at dine bekymringer ang. Carstens arbejdsliv løser sig i morgen.................og så ønsker jeg dig en god nat.

Knus Mette

Anmeld

22. april 2010

TbCp

idamaria83 skriver:

Tina jeg har gået og tænkt lidt over det med Liva og søvnen siden, du skrev dit sidste indlæg med, at hun var laaang tid om at falde i søvn og først sov sent (var det omkring 21.30?) - og mener også hun har droppet sin middagslur? Tror du mon I kan være ude i, at Liva er kommet ind i en ond cirkel, hvor hun får for lidt søvn? I den alder som pigerne har nu, skal de gerne sove 12-13 timer i døgnet, og de timer bør hun jo have om natten, når hun ikke sover i løbet af dagen.

Jeg skriver det fordi, vi har opdaget med Annika, at hun faktisk er træt til at blive puttet MEGET tidligere, end hun er blevet det førhen - OG vi har fundet ud af, at hun dels falder i søvn hurtigere og dels sover bedre efter, vi har flyttet hendes sengetid...og hun står ikke tidligere op af den grund! Førhen kunne kl. blive 20.30 før hun blev puttet...nu kan hun puttes allerede kl. 19... Vi har i samme omgang flyttet spisetid fra 17.30 til 17.00...og det har bare givet en helt anden ro i hjemmet...

Jeg synes, jeg oplever, at når det én nat/én middagslur går galt med søvnen, så spreder det sig som ringe i vandet og en nat bliver pludselig til mange - og jo mindre søvn pigebarnet før, jo mindre sover hun... altså det der med, at søvn avler søvn passer i hvert fald på Annika (og i øvrigt også på Lina)...

Jeg ved, at Liva altid har været svær med søvnen, men ville bare lige dele min tanke med dig! For jeg kan dælme godt forstå, at du er helt færdig! - og så samtidig at skulle tænke over økonomi og jobsituation...puha det er en skidt kombo! Og jeg skal nok krydse det bedste jeg har lært for Carsten imorgen!!!

Jeg læste lige, det du skrev, op for Carsten igår aftes.... Vi prøver idag at sige til dagplejeren at hun bare skal lade hende sove til middag så længe hun vil og så prøver vi at tage den derfra. Det lyder jo nemlig meget rigtigt det du skriver....

Hun er dog ikke stoppet helt med middagslur, hun får stadig en time i dagplejen hver dag, man nu prøver vi så at lade hende sove og se hvor længe det bliver og om det giver nogen ændring.

Tak for dit svar, det er altså rart at have jer herinde, indimellem kan det være svært selv at se hvad løsningen måske kan være, fordi man står midt i det og synes man har prøvet alt.

Anmeld

22. april 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

Ja, når man får så lidt (eller afbrudt) søvn, så kan en time virkelig gøre underværker.

Mens Celina stadig blev ammet nogle gange om natten, og stod tidligt op, var der også mange - faktisk langt de fleste - dage, hvor jeg måtte hvile mig samtidig med at hun sov middagslur. Ellers kunne jeg simpelthen ikke fungere optimalt.
Og når jeg bliver træt, så bliver jeg også bare nemmere irritabel, surmulet, sortseer og vrisser af Kenneth ...og i værste tilfælde børnene. Det er jo heller ikke i orden. Så for alles skyld, kan det være vigtigt, at tage en lur, når det KAN lade sig gøre.

Og tilgode se hinanden, som forældre, så den ene tager ansvaret mens den anden lader op - og omvendt.
Det har Kenneth og jeg ikke altid været helt gode til. Vi er i stedet begge blevet forstyrret, begge knoklet på og stået tidligt op - Kenneth passet sit arbejde, mens jeg holdte skansen herhjemme. Så kom han træt hjem til en træt Katrine - og ingen af os havde overskudet til at tilgode se den anden, fordi vi begge var alt for udmattede.

Men det er vi heldigvis blevet mere opmærksomme på, og bedre til nu...

Det er vi vist desværre ikke så gode til.... jeg plejer bare at klare det hele og det har Carsten jo vænnet sig til... så det er først når det hele er lidt ved at vælte at jeg får sagt noget.

Anmeld

22. april 2010

TbCp

Metchen skriver:

Jeg føler virkelig med dig!

Det med ikke at få nok søvn, og konstant blive vækket når man så endelig er faldet i søvn, er det jeg er mest bange for med hensyn til at skulle være mor. Jeg skal vist bare have mere søvn end de fleste, og det harmonere ikke så godt med små børn, har jeg ladet mig fortælle.

Håber snart at Liva finder ud af at sove igennem, så du kan hænge mere sammen igen. Vil også krydse fingre for Carsten i morgen.

Kram Metha.

Det er nemlig rigtig hårdt, man føler aldrig rigtig man når at falde i søvn

Men det skal altså også siges at når man får børn så kan man bare lige klare liiiiidt mere af den slags en tidligere

Anmeld

22. april 2010

TbCp

kitty skriver:

Det lyder som noget af en pærevælling, så jeg kan da udemærket forstå, hvis du mangler overskud. Spekulationer og manglende nattesøvn er noget af det værste, i hvert fald for mig. (og jeg er ikke engang mor endnu.. )

Men hvor er det sødt af manden, at han tog Liva med ud at handle, så du fik en time. Det er ikke alverden, men det var da et pusterum!

Jeg håber på at han får noget godt ud af samtalen! Jeg skal helt sikkert krydse fingre for ham - og Jer! Det bryder jo meget for hele familien, at der er ro og sikkerhed på den front!

Håber også meget at der kommer positivt nyt idag! Det hjælper forhåbentligt en smule på noget af det....

Anmeld

22. april 2010

TbCp

bondepigen skriver:

Øv, hvor er det surt det hele...!!

Jeg magter bare ikke, når jeg ikke får søvn nok... og når man så tænker på, hvor meget du bliver holdt vågen, og ikke engang kan slappe ordenligt af i løbet af dagen pga. dit  job... puuuha.

Håber I alle får en god nats søvn og at Carstens samtale går godt i morgen!!!!

Heldigvis har jeg nogle dagplejebørn der er rigtig gode til at sove til middag, så jeg får lige nogle timer midt på dagen hvor jeg bare slapper af og laver ingenting,men det er også tiltrængt.

Anmeld

22. april 2010

TbCp

Anna-jonas skriver:

Tina, i skal da have noget hjælp. Kan du ikke købe adgang til siden sovecoach.dk........................har hørt meget godt om den hjælp der ydes der.

Ang. dit eget søvnproblem...................så er det jo bare sådan en krop og et sind opfører sig, når man har spekulationer. Vi ved jo begge to, at sådan noget du oplever nu, er en advarsel, om at en depression kan være under opsejling.....................og når så Liva holder dig vågen mange nætter......................ja, så er det altså du skal til at tænke på, at passe godt på dig selv. Hvad med en sygemelding i 14 dage p.g.a stress??? Så du kan få vendt skuden??

Jeg håber at dine bekymringer ang. Carstens arbejdsliv løser sig i morgen.................og så ønsker jeg dig en god nat.

Knus Mette

Jo jeg tror lige jeg vil prøve at kigge lidt på sovecoach, har brugt siden en del da Liva var mindre.

Heldigvis føler jeg mig ikke deprimeret, og synes heller ikke det føles som om noget er under opsejling. Når man har stået der før er man jo altid ekstra opmærksom på den slags....
Jeg føler mig mere urolig over situationen og TRÆT.... træt træt træt....

En sygemelding kan jeg ikke tage.... Hvis Carsten ikke får jobbet ville det bare stresse endnu mere at jeg skulle have fri noget tid, da jeg så er nødt til at tilbage betale nogle penge til forældrene og så ville vi have de bekymringer...
Men heldigvis er ungerne søde og når vejret er så godt, som det har været noget tid nu, er vi ude hele formiddagen.... det giver lidt ekstra energi at få frisk luft.

Jeg synes ihvertfald jeg gør hvad jeg kan.

Så skal han bare lige nuppe det job så de bekymringer er væk, og så prøver vi idag, som Ida Maria foreslår, at lade Liva tage så lang lur hun vil til middag, og se om det vil gøre nogen forskel i den positive retning....

1000 tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.