Jeg er ødelagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.500 visninger
30 svar
0 synes godt om
21. april 2010

TbCp

Endnu engang bøvler vi og Liva med nattesøvnen.
Hun vågner SÅ mange gange og er ked af det. I nat kunne hun slet ikke falde i søvn igen fordi hun bare græd.
Det har ellers hjulpet at hun kunne ligge på en madras ved siden af vores seng, men de dage her skal hun ligge ved mig.
Hun har virkelig bare brug for tryghed.

Men hvor er det hårdt Jeg er helt ødelagt når jeg har været oppe så mange gange og mit vækkeur så ringer kl. 6.

Samtidig har jeg siden weekenden sovet så elendigt, når jeg endelig har sovet, og jeg kan slet ikke falde i søvn om aftenen.

Carsten har haft jobproblemer og vi har været lidt bange for om vi var nødt til at gå fra hus og hjem, det påvirker mig utroligt meget.... heldigvis skal han til samtale imorgen så kryds fingre!

Alt i alt vil jeg bare sige at mit overskud er væk for tiden og jeg derfor ikke får svaret på så meget herinde som jeg gerne vil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Karo

Jeg vil helt sikkert krydse finger for at det går godt til Carstens samtale i morgen

Vi må da håbe at Liva snart er ovre denne periode med natteroderri så du kan få sovet lidt. Det lyder til du godt kunne have brug for en ordenlig natssøvn, og mon ikke besværet med at falde i søvn om aftenen også handler om du ligger og bekymrer dig om samtalen imorgen.

Jeg håber det bedste for jer.

Katja

Anmeld

21. april 2010

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

Endnu engang bøvler vi og Liva med nattesøvnen.
Hun vågner SÅ mange gange og er ked af det. I nat kunne hun slet ikke falde i søvn igen fordi hun bare græd.
Det har ellers hjulpet at hun kunne ligge på en madras ved siden af vores seng, men de dage her skal hun ligge ved mig.
Hun har virkelig bare brug for tryghed.

Men hvor er det hårdt Jeg er helt ødelagt når jeg har været oppe så mange gange og mit vækkeur så ringer kl. 6.

Samtidig har jeg siden weekenden sovet så elendigt, når jeg endelig har sovet, og jeg kan slet ikke falde i søvn om aftenen.

Carsten har haft jobproblemer og vi har været lidt bange for om vi var nødt til at gå fra hus og hjem, det påvirker mig utroligt meget.... heldigvis skal han til samtale imorgen så kryds fingre!

Alt i alt vil jeg bare sige at mit overskud er væk for tiden og jeg derfor ikke får svaret på så meget herinde som jeg gerne vil.

øv hvor er det træls Tina!

jamen var Carsten ikke selvstændig?  det er super udmattende at spekulere over job sittuation hele tiden! jeg håber i får det løst så i kan få lidt ro!

mht. lille diva Liva... hmmm det er vildt at det fortsætter sådan... har i konsulteret jeres læge? ikke at jeg tror der er noget galt med Liva, på den måde! men måske lægen ved et sted hvor i kan få noget hjælp til at få styr på den nattesøvn... eller har nogle gode råd eller noget.... jeg ved hvor desperat jeg selv bliver hvis jeg ikke får sovet! gisp mand hvis jeg skulle være DP mor... hi hi.... det er godt vi har mennesker som du Tina! der har evnerne til at være DP!

Anmeld

21. april 2010

sarahb

sender dig en masse tanker..

Håber det med Carsten løser sig så i kan blive hvor i er..
Ihhh Liva the Diva, det er da Træls hun ikke kan få ro når hun sover. Det må være så hårdt for dig og hende.. og specielt når du har børn hele dagen, så er der ikke lige tid til at koble helt fra..

Sender dig mine varmeste tanker og håber alt løser sig.
Skriv endelig til os, vi er der for dig med det samme!!!

Anmeld

21. april 2010

TbCp

ka-ri-na skriver:

øv hvor er det træls Tina!

jamen var Carsten ikke selvstændig?  det er super udmattende at spekulere over job sittuation hele tiden! jeg håber i får det løst så i kan få lidt ro!

mht. lille diva Liva... hmmm det er vildt at det fortsætter sådan... har i konsulteret jeres læge? ikke at jeg tror der er noget galt med Liva, på den måde! men måske lægen ved et sted hvor i kan få noget hjælp til at få styr på den nattesøvn... eller har nogle gode råd eller noget.... jeg ved hvor desperat jeg selv bliver hvis jeg ikke får sovet! gisp mand hvis jeg skulle være DP mor... hi hi.... det er godt vi har mennesker som du Tina! der har evnerne til at være DP!

Jo han er selvstændig, men mangler projekter pt. der er ikke så forfærdelig mange, da der jo stadig er noget finanskrise igang....

Vi har ikke snakket med lægen om Livas sovemønster, hvis man kan kalde det det...
Jeg tror bare vi er nået dertil at vi glædes over de perioder hvor det går godt og kæmper os igennem de dumme perioder.
Hun skal hjem til mormor og bedstefar lørdag så søndag morgen kan jeg forhåbentlig få sovet længe, så jeg er ladet lidt op til mandag.

Anmeld

21. april 2010

TbCp

Karo skriver:

Jeg vil helt sikkert krydse finger for at det går godt til Carstens samtale i morgen

Vi må da håbe at Liva snart er ovre denne periode med natteroderri så du kan få sovet lidt. Det lyder til du godt kunne have brug for en ordenlig natssøvn, og mon ikke besværet med at falde i søvn om aftenen også handler om du ligger og bekymrer dig om samtalen imorgen.

Jeg håber det bedste for jer.

Katja

Jo det er nemlig alt det med jobsituationen der kører i mit hoved for tiden, så håber meget at det snart løser sig!

Anmeld

21. april 2010

JustAnotherName

Øv, sikke træls.

Der er da ikke noget at sige til, at du er i underskud, når du bliver afbrudt så meget om natten - og bøvler med alle de tanker ...det er jo på ingen måde behageligt, at gå i sådan en uvished! Og også skal tidligt op og "være på", i dit job som jo er ret krævende, da du står alene med ansvaret for 4 børn.

Jeg lover dig, at jeg nok skal krydse fingre for jer imorgen, når Carsten skal til møde. Uhh, hvor jeg virkelig håber og ønsker det bedste for Jer 

Liva, søde skat - kan du nu være en stor og dygtig pige, og så sove heeeeele natten uden at vågne  ...Det har dine forældre brug for!

Kram til Jer alle herfra 

Anmeld

21. april 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

Øv, sikke træls.

Der er da ikke noget at sige til, at du er i underskud, når du bliver afbrudt så meget om natten - og bøvler med alle de tanker ...det er jo på ingen måde behageligt, at gå i sådan en uvished! Og også skal tidligt op og "være på", i dit job som jo er ret krævende, da du står alene med ansvaret for 4 børn.

Jeg lover dig, at jeg nok skal krydse fingre for jer imorgen, når Carsten skal til møde. Uhh, hvor jeg virkelig håber og ønsker det bedste for Jer 

Liva, søde skat - kan du nu være en stor og dygtig pige, og så sove heeeeele natten uden at vågne  ...Det har dine forældre brug for!

Kram til Jer alle herfra 

Carsten tog Liva med op at handle og lavede mad mens jeg fik mig en time på øjet her i eftermiddags.... det var virkelig skønt.

Anmeld

21. april 2010

Ida.

Tina jeg har gået og tænkt lidt over det med Liva og søvnen siden, du skrev dit sidste indlæg med, at hun var laaang tid om at falde i søvn og først sov sent (var det omkring 21.30?) - og mener også hun har droppet sin middagslur? Tror du mon I kan være ude i, at Liva er kommet ind i en ond cirkel, hvor hun får for lidt søvn? I den alder som pigerne har nu, skal de gerne sove 12-13 timer i døgnet, og de timer bør hun jo have om natten, når hun ikke sover i løbet af dagen.

Jeg skriver det fordi, vi har opdaget med Annika, at hun faktisk er træt til at blive puttet MEGET tidligere, end hun er blevet det førhen - OG vi har fundet ud af, at hun dels falder i søvn hurtigere og dels sover bedre efter, vi har flyttet hendes sengetid...og hun står ikke tidligere op af den grund! Førhen kunne kl. blive 20.30 før hun blev puttet...nu kan hun puttes allerede kl. 19... Vi har i samme omgang flyttet spisetid fra 17.30 til 17.00...og det har bare givet en helt anden ro i hjemmet...

Jeg synes, jeg oplever, at når det én nat/én middagslur går galt med søvnen, så spreder det sig som ringe i vandet og en nat bliver pludselig til mange - og jo mindre søvn pigebarnet før, jo mindre sover hun... altså det der med, at søvn avler søvn passer i hvert fald på Annika (og i øvrigt også på Lina)...

Jeg ved, at Liva altid har været svær med søvnen, men ville bare lige dele min tanke med dig! For jeg kan dælme godt forstå, at du er helt færdig! - og så samtidig at skulle tænke over økonomi og jobsituation...puha det er en skidt kombo! Og jeg skal nok krydse det bedste jeg har lært for Carsten imorgen!!!

Anmeld

21. april 2010

JustAnotherName

TbCp skriver:

Carsten tog Liva med op at handle og lavede mad mens jeg fik mig en time på øjet her i eftermiddags.... det var virkelig skønt.

Ja, når man får så lidt (eller afbrudt) søvn, så kan en time virkelig gøre underværker.

Mens Celina stadig blev ammet nogle gange om natten, og stod tidligt op, var der også mange - faktisk langt de fleste - dage, hvor jeg måtte hvile mig samtidig med at hun sov middagslur. Ellers kunne jeg simpelthen ikke fungere optimalt.
Og når jeg bliver træt, så bliver jeg også bare nemmere irritabel, surmulet, sortseer og vrisser af Kenneth ...og i værste tilfælde børnene. Det er jo heller ikke i orden. Så for alles skyld, kan det være vigtigt, at tage en lur, når det KAN lade sig gøre.

Og tilgode se hinanden, som forældre, så den ene tager ansvaret mens den anden lader op - og omvendt.
Det har Kenneth og jeg ikke altid været helt gode til. Vi er i stedet begge blevet forstyrret, begge knoklet på og stået tidligt op - Kenneth passet sit arbejde, mens jeg holdte skansen herhjemme. Så kom han træt hjem til en træt Katrine - og ingen af os havde overskudet til at tilgode se den anden, fordi vi begge var alt for udmattede.

Men det er vi heldigvis blevet mere opmærksomme på, og bedre til nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.