Lækker opskrift m. kyllingefiletter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

oo

i fik kyllingefiletter igår jeg svitser et løg og et fed hvidløg (gerne mere, alt efter hvad Vinker-boy er til ) i en gryde, så kommer jeg 2 dl hønsebullion ved, saften fra en halv citron, salt, peber og 1 tsk oregano og 1 tsk timian. det skal lige op og koge og så hælder jeg det udover kyllingerne som er i et fad. derefter skal det en time i ovnen ved 200 grader. Kødet bliver rigtig saftigt, men man kan sagtens skrabe krydderierne af hvis man ikke kan lide dem bagefter

(man kan også hakke frisk chili og komme ved, men det er jo lidt stærkt )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

TbCp

LHA skriver:

Kyllingfilet med pikantost indeni og bacon omkring kyllingen. Det er super godt og kan også spises af børn.  Med nogle ovnbagt kartofler samt grøntsager.

Den laver vi også tit! Rigtig lækkert, indimellem putter vi også lidt stegte bacontern i pikantosten, og så ind i kyllingen.

Anmeld

20. maj 2010

Kruse90

LHA skriver:

Kyllingfilet med pikantost indeni og bacon omkring kyllingen. Det er super godt og kan også spises af børn.  Med nogle ovnbagt kartofler samt grøntsager.

hvordan tilbereder du det??

Anmeld

20. maj 2010

TbCp

Kruse90 skriver:

Vi plejer bare at smide dem i ovnen 30 min ca.

Indimellem steger vi dem dog også på panden, synes bare det er nemmere med ovnen

Anmeld

20. maj 2010

Lotus86

Kylling i tern blandet med rød eller grøn pesto, frisk pasta og ristede pinjekerner, såååå lækkert, og virkelig let

Anmeld

20. maj 2010

VIPpigen

Hjemmelaver chicken curry, det er altså 100 gange bedre end køberen...

Anmeld

20. maj 2010

LHA

Kruse90 skriver:

Mener jeg giver det ca 30 min. Plejer aldrig at tage tid.

Anmeld

28. juli 2010

Happiness

Tjuhl skriver:

i fik kyllingefiletter igår jeg svitser et løg og et fed hvidløg (gerne mere, alt efter hvad Vinker-boy er til ) i en gryde, så kommer jeg 2 dl hønsebullion ved, saften fra en halv citron, salt, peber og 1 tsk oregano og 1 tsk timian. det skal lige op og koge og så hælder jeg det udover kyllingerne som er i et fad. derefter skal det en time i ovnen ved 200 grader. Kødet bliver rigtig saftigt, men man kan sagtens skrabe krydderierne af hvis man ikke kan lide dem bagefter

(man kan også hakke frisk chili og komme ved, men det er jo lidt stærkt )

Godt nok lang tid siden du skrev dette indlæg, men faldt lige over det, i min jagt på madplan Lyder godt nok lækkert! Spiser i ris til?? Eller er der andet der er bedre??

Anmeld

28. juli 2010

Mamalou

Vinker skriver:

Tænkte om I måske havde en suuuuper god opskrift jeg må få? Jeg har taget nogle kyllingefiletter op, men mangler ideer til hvad jeg skal lave med dem.... Det skal være børnevenligt (dvs ikke for stærkt!)

Håber at I kan hjælpe mig

Jeg har en nem - og god opskrift, der også er børnevenlig.

Du lægger fileterne i et ildfastfad og hælder ris over, så det passer med hvormeget ris I spiser. Over risene og kyllingen hælder du bouillon (jeg bruger bouillon terninger) og kvart madlavningsfløde, så risene er dækket. Fadet sættes i ovnen 45 minutter ca. Undervejs skal du tjekke om der er væde nok ved risene og hvis ikke hældes mere bouillon over. 

Du kan lægge bacon over fadet, hvis du/I er til bacon. Det bliver sprødt og rigtig godt til retten. 

Det er nemt, billigt og rigtig godt!

God appetit 

Anmeld

28. juli 2010

Frk. Himmelblå

B&J skriver:

Tag nogle porre i munden steg kylling let og put dem oven på put fløde peberfruger til også lidt sprøde bacon også ost oven på det er namme namme også ris til

hva' ba' ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.