Hårfarvning og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2010

Marianne86

Det er aldrig nogen sinde blevet videnskabelig bevist at det på nogen måder er farligt at farve sit hår, imens man venter sig. Aldrig. Jeg farvede mit hår fra start til slut med mit første barn og han er vældig sund og rask Som nævnt tidligere er det selve luften der kan være farligt at indånde (Men som sagt kan frisører der selv er gravid sagtens stå med det, til de selv går på barsel og det har jeg aldrig hørt skrækhistorier om). Så kan det være farligt hvis giftige kemikalier rører ved hovedbunden eller bare huden generelt under en graviditet, men de fleste frisører farver kun håret ned til et par mm før hovedbunden, for netop at være på den sikre side. Og det med frisører ikke skulle farve hår på gravide kvinder har jeg da aldrig nogen sinde hørt om?? Hvilken østeuropæisk del af verdenen bor du lige i?? Det er trods alt Danmark 2010..

Det var lige min mening..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Simplyred

Jeg har lige farvet hår...igen....men til gengæld ryger jeg ikke

Anmeld

20. april 2010

VNB

Marianne86 skriver:

Det er aldrig nogen sinde blevet videnskabelig bevist at det på nogen måder er farligt at farve sit hår, imens man venter sig. Aldrig. Jeg farvede mit hår fra start til slut med mit første barn og han er vældig sund og rask Som nævnt tidligere er det selve luften der kan være farligt at indånde (Men som sagt kan frisører der selv er gravid sagtens stå med det, til de selv går på barsel og det har jeg aldrig hørt skrækhistorier om). Så kan det være farligt hvis giftige kemikalier rører ved hovedbunden eller bare huden generelt under en graviditet, men de fleste frisører farver kun håret ned til et par mm før hovedbunden, for netop at være på den sikre side. Og det med frisører ikke skulle farve hår på gravide kvinder har jeg da aldrig nogen sinde hørt om?? Hvilken østeuropæisk del af verdenen bor du lige i?? Det er trods alt Danmark 2010..

Det var lige min mening..

vil bare lige tilføje at der altså er rigtig mange frisører i DANMARK år 2010 som ikke vil farve hår på en gravid... men mindre den gravide insisterer, og så er der endda nogle som stadig siger nej.... Tror det er meget delt om frisører vælger at gøre det faktisk... nogle vil selvfølgelig godt.

Anmeld

20. april 2010

Kløver

businesstigger skriver:

Ville høre om I kunne hjælpe mig med et spørgsmål:

Jeg ved ikke om jeg er gravid endnu, men har en tid hos frisøren. Oprindeligt var det tanken at jeg skulle have farvet håret men er nu i tvivl om jeg måske er gravid. Jeg ved at det vist frarådes at man farver hår mens man er gravid men er det reelt fordi det er skadeligt eller for at være "på den sikre side"?

har ikke lige hørt det andet end der generelt er mega mange kemikalier i, og det gives videre til barnet,men der er jo også kemikalier i make up, shampoo osv osv, kommer nok an på hvor hysterisk man er med den slags, personligt er ejg en smule, men har også selv allergi, så er ldit nød til det

men nej har ikke hørt noget om andre årsager, til at man ikke skulle gøre det

Anmeld

20. april 2010

sus34

Jeg fik farvet hår en gang mens jeg ventede min nr 2. ( i første trimester) Han blev født med en hyspopedi ( hvor urinrøret ikke var rigtig udviklet) Der er vist flere og flere drengen som bliver født med det uden at man kan sige hvorfor, men jeg kan da ikke lade være med at tænke på om det har noget med hårfarven at gøre. Måske og måske ikke, men jeg vil i hvert fald ikke tage chancen igen, da det er hårdt at se sin lille dreng blive opereret 2 gange... især hvis det bare er pga jeg gerne ville have en anden hårfarve.

Hilsen Susanne

Anmeld

21. april 2010

Fyn

Ok - her er mit indspark...Mange sider fraråder farvning af håret. Bare fordi man ikke ved om det måske/måske ikke kan skade barnet....

Lad os sige at du farver håret - og du så rent faktisk er gravid... Vil du så fortsætte med at farve dit hår under graviditeten eller vil du have fine udvoksninger fordi du beslutter dig for ikke at farve det, mens du er gravid??

Jeg har selv holdt pause med kemien her under min graviditet. Det er alligevel ikke håret folk fokuserer på når man er gravid. Det er maven.

HELD og LYKKE med det. C

Anmeld

21. april 2010

businesstigger

Tak for alle jeres input. Er rigtig glad for at høre alle de forskellige holdninger. Vil tage det med i mine overvejelser om hvad jeg gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.