Hårfarvning og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2010

misslea

businesstigger skriver:

Ville høre om I kunne hjælpe mig med et spørgsmål:

Jeg ved ikke om jeg er gravid endnu, men har en tid hos frisøren. Oprindeligt var det tanken at jeg skulle have farvet håret men er nu i tvivl om jeg måske er gravid. Jeg ved at det vist frarådes at man farver hår mens man er gravid men er det reelt fordi det er skadeligt eller for at være "på den sikre side"?

hejsa....

Tror det er meget op til én selv, hvilket forhold man har til kemikalier og giftstoffer...!!!

Der er ingen tvivl om, at der en masse skrappe og heftige stoffer i hårhavningsprodukter, som kan være mere eller mindre skadelige for barnet. Det kan betyde, at barnet i dets første år kan udvikle alergier og andre ting.... MEN... det kan også være, at det ikke kommer til at have en betydning!!

Selv den naturlige hårfarvning, som eksempelvis henna, frarådes!

Jeg har selv valgt ikke at farve mit hår på nogen som helst måde, da jeg egentlig ikke synes, at det er risikoen værd!!! Men IGEN, tror det kommer helt an på ens generelle holdning til parabener, kemikalier, farvestoffer etc. 

RIGTIG meget held og lykke, når du tester....!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

VNB

Hej!

Har ikke lige læst alle den andre svar... Men vil bare fortælle at grunden til at de fraråder ALT hårfarvning (selv henna) under graviditet er fordi der findes hormon forstyrrende midler i... Har nemlig selv undersøgt det meget lige nu, og min svoger som har sin egen salon kunne så give mig en lang og god forklaring...

Men det korte i det lange er at langt de fleste hårfavnings produkter kan indeholde noget hormon forstyrrende... Så jeg tør/vil ikke gøre det...

Men det er selvfølgelig op til den selv. jeg ville under alle omstændigheder MINDST vente til jeg var ovre 1 trimester...

knus

Anmeld

20. april 2010

Hejsa!

Jeg er i uge 39 (i morgen!) og jeg har farvet hår 3-4 gange under hele graviditeten.. Jeg synes der er lidt for meget hysteri omkring det med hårfarvning.. Vi bruger så mange andre hormonforstyrrende ting i vores hverdag og propper et hav af E-numrer i hovedet.. Hv or mange bruger ik parfume/make up eller bruger fx. neglelak/fjerner og det er dælme også giftigt..  Evt. kan du jo få lavet striber, så det ik kommer helt ned i hovedbunden!?               

Stine 37+6                 

Anmeld

20. april 2010

Honningblomst

Jeg ville udsætte tiden...helt klart...da jeg ventede min den ældste var der slet ikke den fokus på skaldelige stoffer og han lider rigtig meget af allergi og har også en kronisk sygdom. Jeg aner ikke om mine lysestriber eller parfume og makeup har været med medvirkende faktor...men med de to andre passede jeg på og gjorde hvad jeg kunne...9 mdr. uden at lysne håret er jo til at overleve..de to små har ikke allergi eller den sygdom den store har...måske det er tilfældigt, måske ikke..men jeg ved jeg alle gange har gjort hvad jeg kunne ud fra hvad man ved og råder til.

Knus Eva.

Anmeld

20. april 2010

NoName

Jeg kan slet ikke finde en frisør der vil farve mig nu...

Såøe, jeg har affundet mig med at man ikke farver hår når man er gravid, meeen så glæder jeg mig bare endnu endnu mere til jeg igen må farve.

NoName 25+6

Anmeld

20. april 2010

Anne85

businesstigger skriver:

Jeg ved ikke om jeg er gravid endnu, men har en tid hos frisøren. Oprindeligt var det tanken at jeg skulle have farvet håret men er nu i tvivl om jeg måske er gravid. Jeg ved at det vist frarådes at man farver hår mens man er gravid men er det reelt fordi det er skadeligt eller for at være "på den sikre side"?

Tja.... sidste gang var jeg simpelthen så hellig, farvede ikke hår, brugte parfume eller noget som helst... meeeen denne gang ser jeg lidt lettere på det. Hvis man skal være helt korrekt må man jo hverken farve hår imens man er gravid eller ammer.... så der kan da nemt gå 1 1/2-2 år.... så denne gang har jeg tilladt mig selv at blive farvet en enkelt gang under graviditeten.
Gør hvad du har det bedst med.... måske du kunne vente til efter 1. trimester som jo er det vigtigste i babys udvikling

Anmeld

20. april 2010

MoarTil4

businesstigger skriver:

bla. hårfarvemiddel, cremer, makeup og parfume er der  hormonforstyrrende stoffer i, så hvis du er gravid, så pas på disse ting.

Jeg så et program i tv for et eller to år siden, hvor man fulgte par som forsøgte at blive gravide. De fik målt blodet, og det var tydeligt at de havde stoffer fra makeup, cremer etc. ophobet i kroppen.
Nye møbler og istandsættelse kan også påvirke.

Så man skal tænke sig om.

Hvad du vælger at gøre er selvfølgelig op til dig, men jeg synes lige at jeg ville give dig lidt respons

Anmeld

20. april 2010

Ansemusen

Barnet er selvfølgelig mest sensitivt for påvirkninger i de første tre måneder, hvor personligt ikke selv turde noget som helst, hverken hårfarvning, parfume eller et sip af et glas alkohol.

Jeg fiks enere lavet lyse striber i toppen af håret, for ikke at det skulle ramme hovedbunden og for at der blev brugt så lidt farve som muligt. Jeg tror at få striber få gange i løbet af graviditeten efter de første par måneder er ok. Jeg ville dog ikke turde i starten..

Anmeld

20. april 2010

BetonSlotsPrinsesserne

businesstigger skriver:

Min veninde fik at vide at fordi hun farver hår konstant (groft sagt) Så ville det ikke skade, som hvis nu man nu var helt nybegynder med at farve hår.

Anmeld

20. april 2010

Slettet

Jeg får farvet hår ved frisør mens jeg er gravid og er helt tryg ved det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.