Hårfarvning og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.727 visninger
26 svar
0 synes godt om
20. april 2010

businesstigger

Ville høre om I kunne hjælpe mig med et spørgsmål:

Jeg ved ikke om jeg er gravid endnu, men har en tid hos frisøren. Oprindeligt var det tanken at jeg skulle have farvet håret men er nu i tvivl om jeg måske er gravid. Jeg ved at det vist frarådes at man farver hår mens man er gravid men er det reelt fordi det er skadeligt eller for at være "på den sikre side"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Maria.

Jeg tror det er fordi der er en mulighed for at du ikke kan tåle hårfarven derved få infektion, og det får barnet så også..

Desuden har jeg hørt at det skulle være "farligst" i første trimester..

Kram Maria

Anmeld

20. april 2010

lucas<3

jeg fik afvide a min kusine at man efter uge 20 godt måtte farve hår. men ved ik. nogle siger man gerne må og andre siger man ikke må. har faktisk lidt samme spørgsmål..

Anmeld

20. april 2010

Patrick07

Det bliver godt nok frarådt at gøre det når man venter sig... Men ved også at det til dels er fordi at man ikke kan være 100% sikker på resultat eftersom der er en masse homoner på spil i kroppen  jeg venter mig og jeg har ikke tænkt mig at farve hår så længe lille Bebs er inde i min mave

Anmeld

20. april 2010

Ni-ko-li-ne

businesstigger skriver:

Ville høre om I kunne hjælpe mig med et spørgsmål:

Jeg ved ikke om jeg er gravid endnu, men har en tid hos frisøren. Oprindeligt var det tanken at jeg skulle have farvet håret men er nu i tvivl om jeg måske er gravid. Jeg ved at det vist frarådes at man farver hår mens man er gravid men er det reelt fordi det er skadeligt eller for at være "på den sikre side"?

det har noget at gøre med alle de giftstoffer der er i hårfarven... det har fosteret ikke godt af...  du kommer ikke til at indånde det så meget, men du optager også gennem huden....

hvornår kan du teste?  for ellers ville jeg prøve at tage en test nu hvis jeg var dig... nogle kan teste tidligt jo...

Anmeld

20. april 2010

businesstigger

ka-ri-na skriver:

det har noget at gøre med alle de giftstoffer der er i hårfarven... det har fosteret ikke godt af...  du kommer ikke til at indånde det så meget, men du optager også gennem huden....

hvornår kan du teste?  for ellers ville jeg prøve at tage en test nu hvis jeg var dig... nogle kan teste tidligt jo...

Jeg har tænkt det samme men er desværre ikke en af dem der som regel kan teste tidligt. Da jeg var gravid sidst fik jeg først en skyggestreg 5+0 og vil høejest være 4+0 ved min tid hos frisøren.

Tænker at frisøren selvf. vil tjene flere penge ved en hårfarvning så at det ikke er helt objektiv vurdering man får fra dem, så håbede at der var en masse kloge mennesker herinde

Anmeld

20. april 2010

Ni-ko-li-ne

businesstigger skriver:

Jeg har tænkt det samme men er desværre ikke en af dem der som regel kan teste tidligt. Da jeg var gravid sidst fik jeg først en skyggestreg 5+0 og vil høejest være 4+0 ved min tid hos frisøren.

Tænker at frisøren selvf. vil tjene flere penge ved en hårfarvning så at det ikke er helt objektiv vurdering man får fra dem, så håbede at der var en masse kloge mennesker herinde

de fleste frisører vil ikke farve hvis du er gravid:0)

Anmeld

20. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ville prøve at teste dagen inden og på dagen for frisørtiden og så springe fra hvis den er positiv...

Anmeld

20. april 2010

businesstigger

Rosa skriver:

Jeg ville prøve at teste dagen inden og på dagen for frisørtiden og så springe fra hvis den er positiv...

Jeg tror desværre bare ikke at en negativ test så tidlig er ensbetydende med at jeg ikke er gravid.

Måske ville det være bedst at udskyde tidn til jeg er sikker ...

Anmeld

20. april 2010

Frederiksensmor

hejsa...

jeg fik farvet mit hår i 20. uge og der er ikke sket noget.. jeg er 31+0 og han er stadig sund og velfungerne inde i maven...

selvfølgelig var det med natur produkter..

tror mange er bange for det hårfarvning, hvis en frisør kan stå 7-8 måneder i en salon--- så kan man vel også farve sit hår en enkelt gang i anden trimester uden at der sket noget.

men det op til en selv hvad man synes om det.....hver sin mening   

men hvis du tester positiv vil jeg nok vente til du er ovre første trimester...

kram line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.