Dræn og mellemøresbetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2010

Diana...

Sommerfuglelarven skriver:

Min datter fik dræn i begge ørene i oktober, hun havde aldrig døjet med ørene, men ørelægen sagde at der var væske på begge ørene, så det var bedst med dræn... Og jeg har så inderligt fortrudt, hun har mellemørebetændelse på begge ørene nu, og det er anden gang indenfor 1½ måned. Vi får ingen nattesøvn, fordi hun bare skriger af smerte i ørene når hun ligger ned. Så jeg prøver lige nu at få fat i ørelægen, og få en tid så de kan rykke drænene ud, når denne omgang betændelse er væk!

Jeg var selv ørebarn, og har haft et utal af forskellige dræn i ørene samt et utal af mellemørebetændelser. Først da jeg fik et specielt importeret dræn fra Kina, stoppede mine øreproblemer, og der var jeg 13 år.

Men det vigtigste det er at huske huen så snart barnet skal ud, også selvom solen skinner og der er okay varmt - bare en tynd bomuldshue som beskytter ørene, så vinden ikke fiser lige ind i mellemøret

Han har skam altid hue på det for kold endnu uden. 

Men det er jo bevist at det ikke har noget med det at gøre. For det spurgte jeg nemlig min læge om om det var fordi han ikke havde ordentligt tøj på selv om jeg godt vidste at han havde det men der sagde han nemlig at det ikke havde noget med det at gøre men selvfølgelig skulle man huske huen. Men kolde føder er faktisk være end ikke at huske huen. Nåå lige et sidespring ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Sommerfuglelarven

Diana... skriver:

Han har skam altid hue på det for kold endnu uden. 

Men det er jo bevist at det ikke har noget med det at gøre. For det spurgte jeg nemlig min læge om om det var fordi han ikke havde ordentligt tøj på selv om jeg godt vidste at han havde det men der sagde han nemlig at det ikke havde noget med det at gøre men selvfølgelig skulle man huske huen. Men kolde føder er faktisk være end ikke at huske huen. Nåå lige et sidespring

Min mor lavede et lille forsøg med mig som barn, ved at gå med/uden hue, og der fandt hun selv ud af at huen har enormt meget at sige - det er også min ørelæges ord. For jo mere træk der kommer i øret, jo mere generet bliver øret.

Men noget der også er vigtigt, er at holde ørene tørre, men brug ALDRIG vatpinde, brug spidsen af et håndklæde til at fjerne vandet i ørene med, og hold ham så meget som muligt fra svømmehaller/badebassiner o.lign., hvis han skal i det, så husk silikoneørepropper, og sørg for at de slutter tæt i øregangen

Anmeld

19. april 2010

Diana...

Min mor lavede et lille forsøg med mig som barn, ved at gå med/uden hue, og der fandt hun selv ud af at huen har enormt meget at sige - det er også min ørelæges ord. For jo mere træk der kommer i øret, jo mere generet bliver øret.

Men noget der også er vigtigt, er at holde ørene tørre, men brug ALDRIG vatpinde, brug spidsen af et håndklæde til at fjerne vandet i ørene med, og hold ham så meget som muligt fra svømmehaller/badebassiner o.lign., hvis han skal i det, så husk silikoneørepropper, og sørg for at de slutter tæt i øregangen

Selvfølgelige har det noget at sige men det ikke det værste og Lucas har altid hue på og har altid haft det. Og alt det andet gør jeg jo os. 

Men der er SÅ mange ørebørn og det er altså ikke fordi vi ikke gør det rigtigt. Nogen børn er bare ørebørn og der skal intet til. 

Anmeld

19. april 2010

Sommerfuglelarven

Diana... skriver:

Selvfølgelige har det noget at sige men det ikke det værste og Lucas har altid hue på og har altid haft det. Og alt det andet gør jeg jo os. 

Men der er SÅ mange ørebørn og det er altså ikke fordi vi ikke gør det rigtigt. Nogen børn er bare ørebørn og der skal intet til. 

Jeg tror skam heller ikke at du ikke gør det bedste for dit barn Jeg skriver bare de forbehold som man kan tage, da det ikke er alle der lige tænker over at huske huen, og det med at fjerne vandet i ørene.

Men ja, nogen børn er bare ørebørn, desværre - det burde forbydes ved lov

Men måske I skal overveje at få fjernet drænet igen? Jeg vil ihvertfald have fjernet min datters, når hendes mellemørebetændelse er ovre, for det er jo værd at prøve.

Anmeld

19. april 2010

Lady Marion <3

MØB kommer indefra ,,, Virus el infektion ,,,   Du kan klæde dem nok så godt på og alligevel vil de få det så snart de bliver forkølet ..

Mor til 3 ørebørn ..

Anmeld

19. april 2010

Diana...

Jeg tror skam heller ikke at du ikke gør det bedste for dit barn Jeg skriver bare de forbehold som man kan tage, da det ikke er alle der lige tænker over at huske huen, og det med at fjerne vandet i ørene.

Men ja, nogen børn er bare ørebørn, desværre - det burde forbydes ved lov

Men måske I skal overveje at få fjernet drænet igen? Jeg vil ihvertfald have fjernet min datters, når hendes mellemørebetændelse er ovre, for det er jo værd at prøve.

Nej nej det ved jeg godt du ikke siger :) Men der bare rigtig mange der mener at grunden til at børn får møb er fordi de ikke har hue på :) Og det er det altså ikke selvfølgelig er det med til at gøre det. 

Ja hvis de ikke har haft det en lang periode så det da vær at prøve. 

Men nu må vi se hvordan det kommer til at går her han har jo lige fået det lagt :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.