Hej alle sammen
Som nogen af jer ved har jeg et lille øre barn der har haft mellemøresbetændelse 5 gange på 3 måneder. Han har nu fået lagt dræn i her for 1 1/2 uge siden og det håber vi selvfølgelig vil hjælpe på det.
MEN nu min lille stakkels Lucas laver ikke andet end at tage sig til sine små øre og er mega ked af det virkelig ked af det.
Hvad er det lige præcis det dræn det gør? Vores ikke så søde ørelæge havde ikke rigtig tid til at svare på alle vores spørgsmål. det eneste han sagde var at de stadig kunne få det men det ville ikke være slemt og kun lidt væske i ørene?
Hvad er jeres erfaringer med dræn i ørene hvordan ændret det jeres små pus?
Knus Diana der ikke lige kan klare en gang mellemøresbetændelse lige nu med en begravelse rund om hjørnet og ingen mulighed for pasning.
Hey søde..
Det er da bare rigtig træls at han stadig går og tager sig til ørerne. Har han fået dræn i begge ører??
Det drænene gør er at skabe en konstant gennemgang fra mellemøret og ud, så at den betændelse eller væske der evt. måtte være eller komme, kan flyde ud. Ja de små pus kan sagtens have MØB selvom de har dræn, men på grundt af dem vil betændelsen ikke samle sig i mellemøret som førhen, og forløbet vil blive meget mildere, og mindre smertefuldt for de små. Sådan har jeg ihvertfald oplevet det de gange Aya haft MØB efter anlæggelsen af dræn. Man kan se at det flyder fra ørerne, og hun kan også godt få en smule feber, men fordi at det kan komme ud, så har hun ikke været lige så påvirket, og det har måske taget en dag eller to før det er overstået igen. Enkelte gange har det flydt i over tre døgn, og så har jeg lige måtte have nogle øredråber til hende.
Det at Lucas tager sig til ørerne kan der være rigtig mange forklaringer på. Aya gjorde det også rigtig meget i starten og derfor spurgte jeg vores ørelæge om det var fordi at hun kunne mærke drænene derinde, siden hun næsten konstant sad med en finger og pillede i ørerne. Han sagde så at det ikke var derfor, men at det sagtens kunne være fordi at hun kunne mærke trykforskellen. Lige efter anlæggelsen af dræn, er der en masse betændelse og væske som der har været samlet i mellemøret, der skal ud, og det kan godt genere lidt. samtidig sagde han at det godt kunne kilde/irriterer lidt. Men hvis du kan se på Lucas at han stadig har ondt, så synes jeg du skulle prøve at ringe ned til jeres ørelæge, for det burde han efter min mening ikke have 1½ uge efter. Har i fået tid til kontrol for at se om drænene sidder som de skal?
Håber det kune hjælpe en lille smule. God bedring med ham
Sara