Dræn og mellemøresbetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.262 visninger
25 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Diana...

Hej alle sammen

Som nogen af jer ved har jeg et lille øre barn der har haft mellemøresbetændelse 5 gange på 3 måneder. Han har nu fået lagt dræn i her for 1 1/2 uge siden og det håber vi selvfølgelig vil hjælpe på det. 

MEN nu min lille stakkels Lucas laver ikke andet end at tage sig til sine små øre og er mega ked af det virkelig ked af det. 

Hvad er det lige præcis det dræn det gør? Vores ikke så søde ørelæge havde ikke rigtig tid til at svare på alle vores spørgsmål. det eneste han sagde var at de stadig kunne få det men det ville ikke være slemt og kun lidt væske i ørene?

Hvad er jeres erfaringer med dræn i ørene hvordan ændret det jeres små pus? 

Knus Diana der ikke lige kan klare en gang mellemøresbetændelse lige nu med en begravelse rund om hjørnet og ingen mulighed for pasning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Lady Marion <3

Diana... skriver:

Hej alle sammen

Som nogen af jer ved har jeg et lille øre barn der har haft mellemøresbetændelse 5 gange på 3 måneder. Han har nu fået lagt dræn i her for 1 1/2 uge siden og det håber vi selvfølgelig vil hjælpe på det. 

MEN nu min lille stakkels Lucas laver ikke andet end at tage sig til sine små øre og er mega ked af det virkelig ked af det. 

Hvad er det lige præcis det dræn det gør? Vores ikke så søde ørelæge havde ikke rigtig tid til at svare på alle vores spørgsmål. det eneste han sagde var at de stadig kunne få det men det ville ikke være slemt og kun lidt væske i ørene?

Knus Diana der ikke lige kan klare en gang mellemøresbetændelse lige nu med en begravelse rund om hjørnet og ingen mulighed for pasning.

Hej søde   Jamen dræn er jo en lille bitte perle der bliver boret ind i trommehinden så der konstant er hul og væske og bet. frit kan løbe fra ...   Det kan hænde at drænet stopper til og så kan de få ondt igen , så skal der øredråber til så drænet kan komme op at køre igen ,,    En sidste mulighed er at drænet kan være faldet ud   Jeg ville kontakte ørelægen for at få en akut tid ,, God bedring ,,,,

Anmeld

19. april 2010

Diana...

Muffi . skriver:

Hej søde   Jamen dræn er jo en lille bitte perle der bliver boret ind i trommehinden så der konstant er hul og væske og bet. frit kan løbe fra ...   Det kan hænde at drænet stopper til og så kan de få ondt igen , så skal der øredråber til så drænet kan komme op at køre igen ,,   En sidste mulighed er at drænet kan være faldet ud   Jeg ville kontakte ørelægen for at få en akut tid ,, God bedring ,,,,

Nåå så den kan altså godt gøre stoppe til det var os lidt det jeg tænkte. Vidste godt det med en lille perle ;) det var mere om det kunne lade sig gøre at havde meget ond stadigvæk :) 

Men der er ikke noget idag så mon ikke bare det var halsen der generet ham. 

Anmeld

19. april 2010

Ayasmor

Hej alle sammen

Hey søde..

Det er da bare rigtig træls at han stadig går og tager sig til ørerne. Har han fået dræn i begge ører??

Det drænene gør er at skabe en konstant gennemgang fra mellemøret og ud, så at den betændelse eller væske der evt. måtte være eller komme, kan flyde ud. Ja de små pus kan sagtens have MØB selvom de har dræn, men på grundt af dem vil betændelsen ikke samle sig i mellemøret som førhen, og forløbet vil blive meget mildere, og mindre smertefuldt for de små. Sådan har jeg ihvertfald oplevet det de gange Aya haft MØB efter anlæggelsen af dræn. Man kan se at det flyder fra ørerne, og hun kan også godt få en smule feber, men fordi at det kan komme ud, så har hun ikke været lige så påvirket, og det har måske taget en dag eller to før det er overstået igen. Enkelte gange har det flydt i over tre døgn, og så har jeg lige måtte have nogle øredråber til hende.

Det at Lucas tager sig til ørerne kan der være rigtig mange forklaringer på. Aya gjorde det også rigtig meget i starten og derfor spurgte jeg vores ørelæge om det var fordi at hun kunne mærke drænene derinde, siden hun næsten konstant sad med en finger og pillede i ørerne. Han sagde så at det ikke var derfor, men at det sagtens kunne være fordi at hun kunne mærke trykforskellen. Lige efter anlæggelsen af dræn, er der en masse betændelse og væske som der har været samlet i mellemøret, der skal ud, og det kan godt genere lidt. samtidig sagde han at det godt kunne kilde/irriterer lidt. Men hvis du kan se på Lucas at han stadig har ondt, så synes jeg du skulle prøve at ringe ned til jeres ørelæge, for det burde han efter min mening ikke have 1½ uge efter. Har i fået tid til kontrol for at se om drænene sidder som de skal?

Håber det kune hjælpe en lille smule. God bedring med ham

Sara

Anmeld

19. april 2010

Lady Marion <3

Diana... skriver:

Nåå så den kan altså godt gøre stoppe til det var os lidt det jeg tænkte. Vidste godt det med en lille perle det var mere om det kunne lade sig gøre at havde meget ond stadigvæk  

Men der er ikke noget idag så mon ikke bare det var halsen der generet ham. 

Jo det kan stoppe til . Syntes som regel ikke der er mange problemer når de har fået dræn , heldigvis  

Knus Tanja som har en dreng der skulle have dræn i dag   tror ikke de tager ham , han har feber ..

Anmeld

19. april 2010

Diana...

Ayasmor skriver:

Hey søde..

Det er da bare rigtig træls at han stadig går og tager sig til ørerne. Har han fået dræn i begge ører??

Det drænene gør er at skabe en konstant gennemgang fra mellemøret og ud, så at den betændelse eller væske der evt. måtte være eller komme, kan flyde ud. Ja de små pus kan sagtens have MØB selvom de har dræn, men på grundt af dem vil betændelsen ikke samle sig i mellemøret som førhen, og forløbet vil blive meget mildere, og mindre smertefuldt for de små. Sådan har jeg ihvertfald oplevet det de gange Aya haft MØB efter anlæggelsen af dræn. Man kan se at det flyder fra ørerne, og hun kan også godt få en smule feber, men fordi at det kan komme ud, så har hun ikke været lige så påvirket, og det har måske taget en dag eller to før det er overstået igen. Enkelte gange har det flydt i over tre døgn, og så har jeg lige måtte have nogle øredråber til hende.

Det at Lucas tager sig til ørerne kan der være rigtig mange forklaringer på. Aya gjorde det også rigtig meget i starten og derfor spurgte jeg vores ørelæge om det var fordi at hun kunne mærke drænene derinde, siden hun næsten konstant sad med en finger og pillede i ørerne. Han sagde så at det ikke var derfor, men at det sagtens kunne være fordi at hun kunne mærke trykforskellen. Lige efter anlæggelsen af dræn, er der en masse betændelse og væske som der har været samlet i mellemøret, der skal ud, og det kan godt genere lidt. samtidig sagde han at det godt kunne kilde/irriterer lidt. Men hvis du kan se på Lucas at han stadig har ondt, så synes jeg du skulle prøve at ringe ned til jeres ørelæge, for det burde han efter min mening ikke have 1½ uge efter. Har i fået tid til kontrol for at se om drænene sidder som de skal?

Håber det kune hjælpe en lille smule. God bedring med ham

Sara

Det hjalp helt sikkert tak. ja vi har en kontrol om 1 1/2 uge ca :)

Der er heldigvis ikke noget idag. Så tror måske bare det fordi han er så forkølet og hoster at jeg straks er på dupperne når han tager sig til ørene, jeg var nok lige lidt for hurtig på aftrækkeren ha ha. Men det man jo bare van til for det plejer jo at være ørene men det ved du jo selv :)

Hvordan går det med hende? ja og jer? 

Anmeld

19. april 2010

Diana...

Muffi . skriver:

Jo det kan stoppe til . Syntes som regel ikke der er mange problemer når de har fået dræn , heldigvis  

Knus Tanja som har en dreng der skulle have dræn i dag   tror ikke de tager ham , han har feber ..

Åhh øv har en han mellemøresbet nu? 

Vores ørelæge sagde at de ikke måtte havde haft det i 14 dage når de skulle havde lagt dræn. 

for det kan blive lagt og han snart er rask igen.

Anmeld

19. april 2010

Ayasmor

Det hjalp helt sikkert tak. ja vi har en kontrol om 1 1/2 uge ca

Der er heldigvis ikke noget idag. Så tror måske bare det fordi han er så forkølet og hoster at jeg straks er på dupperne når han tager sig til ørene, jeg var nok lige lidt for hurtig på aftrækkeren ha ha. Men det man jo bare van til for det plejer jo at være ørene men det ved du jo selv

Hvordan går det med hende? ja og jer? 

Det var da heldigt... Men ork jo kender skam møllen som min egen bukselomme. Men det er nu rart at de kan gøre noget for at de små for det bedre, og ikke får en dårligere hørsel af de gentagende forløb med MØB. Jamen lige nu er hun heldigvis rask (7-9-13). Vi har lige overstået (endnu) et sygdomsforløb med en form for mavevirus. Diarre var der ihvertfald i stride strømme (håber du har spist morgenmad) men jeg læser til eksamen, så har heldigvis haft mulighed for at holde hende hjemme hele sidste uge så hun kunne komme HELT ovenpå igen. Ikke meget eksamenslæsning, men forhåbentlig en rask datter, så hvad pokker og nu tror/håber jeg skisme den er der. Og så synes jeg altså godt nok lige at mirakelvejret burde komme igang med at rygge nogle mirakler sammen mod alt det sygdom her

Hvordan har Lucas ellers taget alt det her med dræn? (sikekr på han har været en stærk lille knægt)

Anmeld

19. april 2010

Lady Marion <3

Diana... skriver:

Åhh øv har en han mellemøresbet nu? 

Vores ørelæge sagde at de ikke måtte havde haft det i 14 dage når de skulle havde lagt dræn. 

for det kan blive lagt og han snart er rask igen.

Jo det har han   Men han kan slet ikke have en periode på 14 dage hvor han ikke har det . Han har haft det konstant i 4 uger nu og har fået pebcellin 4 gange ..

Anmeld

19. april 2010

Diana...

Ayasmor skriver:

Det var da heldigt... Men ork jo kender skam møllen som min egen bukselomme. Men det er nu rart at de kan gøre noget for at de små for det bedre, og ikke får en dårligere hørsel af de gentagende forløb med MØB. Jamen lige nu er hun heldigvis rask (7-9-13). Vi har lige overstået (endnu) et sygdomsforløb med en form for mavevirus. Diarre var der ihvertfald i stride strømme (håber du har spist morgenmad) men jeg læser til eksamen, så har heldigvis haft mulighed for at holde hende hjemme hele sidste uge så hun kunne komme HELT ovenpå igen. Ikke meget eksamenslæsning, men forhåbentlig en rask datter, så hvad pokker og nu tror/håber jeg skisme den er der. Og så synes jeg altså godt nok lige at mirakelvejret burde komme igang med at rygge nogle mirakler sammen mod alt det sygdom her

Hvordan har Lucas ellers taget alt det her med dræn? (sikekr på han har været en stærk lille knægt)

Åhh hvor godt at hun er rask nu. Så satser jeg på et mirakel vejr så vi alle kan være fri for det sygdom. Jeg selv ligger i sengen nu med ingen stemme og snot i hele hoved og feber GRRR vi os bare trætte af sygdom her hjemme. 

Jamen Lucas var SEJ til det med dræn det var mere MOAR der ikke var så sej ha ha  Jeg havde det bare skidt med det. Men der var intet da han vågnet efter jamen der var han klar til leg med det samme så det var bare kanon. 

Håber snart vi ser jer igen.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.