fiskeolie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.325 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. april 2010

bette

er der nogen af jer der tager det som tilskud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Det gjorde jeg

Anmeld

17. april 2010

bette skriver:

er der nogen af jer der tager det som tilskud?

Nix!! Spiser gerne makral/tun på brød, eller andet fisk til aftensmad, 2-3 gange om ugen.. Det skulle være nok!

Stine 37+3

Anmeld

17. april 2010

MariaJ

Ja, jeg gør, men tog det også før jeg blev gravid.

Anmeld

17. april 2010

bette

Jeanne skriver:

Det gjorde jeg

hvad var din grund til at tage det.. var det fordi du ikke spiste fisk eller hvordan?

og kan man godt få for meget fiskeolie?

Anmeld

17. april 2010

foto på lærred

Det gjorde jeg. I England anbefaler de fiskeolie (ligesom folin i Dk) specielt i første og sidste trimester i graviditeten. Mener også det er enten i Sverige eller Norge der anbefaler gravide fiskeolie.

Anmeld

17. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
bette skriver:

hvad var din grund til at tage det.. var det fordi du ikke spiste fisk eller hvordan?

og kan man godt få for meget fiskeolie?

Jeg spiser ikke så meget fisk Og  så vil jeg hellere spise fiskeolie i stedet for at tvinge mig selv til at spise noget jeg ikke er så glad for. Ellers skulle jeg spise 1 dåse makral i tomat hver dag i 9 mdr Bliver nok en anelse træls i længden.

Om man kan få for meget? Der må jeg blive dig svar skyldig. Men mit bud vil være at hvis det er på en gang - ja, men hvis det er fiskeolie og du får fisk til middag - nej

Anmeld

17. april 2010

bette

Jeanne skriver:

Jeg spiser ikke så meget fisk Og  så vil jeg hellere spise fiskeolie i stedet for at tvinge mig selv til at spise noget jeg ikke er så glad for. Ellers skulle jeg spise 1 dåse makral i tomat hver dag i 9 mdr Bliver nok en anelse træls i længden.

Om man kan få for meget? Der må jeg blive dig svar skyldig. Men mit bud vil være at hvis det er på en gang - ja, men hvis det er fiskeolie og du får fisk til middag - nej

var det din læge som sagde du skulle tage det eller har du gjort det af dig selv.

jeg spørger egentlig fordi jeg spurgte min egen læge om jeg måtte tage det tilskud... men det ville hun ikke svare ja til idet hun ikke viste om det kunne have konsekvenser for graviditeten.. mener jo bare at sådan noget burde hun jo netop vide..

Anmeld

17. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
bette skriver:

var det din læge som sagde du skulle tage det eller har du gjort det af dig selv.

jeg spørger egentlig fordi jeg spurgte min egen læge om jeg måtte tage det tilskud... men det ville hun ikke svare ja til idet hun ikke viste om det kunne have konsekvenser for graviditeten.. mener jo bare at sådan noget burde hun jo netop vide..

Det var noget jeg (semi) gjorde af mig selv. Min læge kunne heller ikke hverken anbefale eller fraråde. Men hun tilføjede dog at olien er renset for alle urenheder, så der sker ikke noget ved det mht rovfisk osv.

Anmeld

17. april 2010

foto på lærred

Jeg købte mine i England. Der var de i samme pakke som graviditets vitaminpiller.Siden det ikke er anbefalet endnu af det danske sundhedsvæsen, sker der jo ikke noget ved at du ikke tager det. Men skadeligt er det ikke i hvertfald ikke. Så lige dette på google:

"det norske Sosial- og sundhedsdirektorat anbefaler alle gravide at tage fiskeolie/levertran gennem hele gravditeten"

og fra England:

Omega 3 Fish Oil and Pregnancy
Omega 3 fish oil and pregnancy DHA are a perfect fit – for both baby and mom.

Studies show that, for the development of a smart, healthy baby, good nutrition during pregnancy requires the omega 3 EPA and especially DHA fatty acids found in fish oil.

Yet 85% of women are deficient in these important omega 3 fatty acids. Studies show only 2% of pregnant women have diets that meet their needs for fish oil's omega 3 DHA and EPA and the other 98% average less than 18% of the daily recommendation.

Nutrition During Pregnancy Must Include Fish Oil

The DHA and EPA found in omega 3 fish plays such a vital role in a pregnant woman's health and her baby's development that many scientists recommend at least 900 mgs of fish oil a day during pregnancy. That's equivalent to a daily serving of salmon.

The benefits for baby are:

• A better brain with higher intelligence

• Good nervous system development

• Better eyesight from retina formation

• Fewer behavioral problems after birth

• Better sleep patterns for a new born

Health benefits for mom include:

• Less chance of developing pre-eclampsia

• Protection against brain loss during pregnancy

• Less chance of pre-term labor and cesarean

• Much lower risk of postpartum depression

• Greatly reduced incidence of breast cancer

DHA and EPA make up about 70% of a newborn baby’s brain, retina and nervous system. The only way a fetus can get these important omega 3 fatty acids is from mom. And the amount is dependent on how much she's getting in her pregnancy diet.

Best Sources of Omega 3 for Baby

Here's the confusion. While DHA and EPA are omega 3 fatty acids, most omega 3 foods do NOT contain DHA and EPA. These are only found abundantly in fish oil.

Fortified foods and vegetable sources of omega 3, such as flaxseed oil, walnuts and dark green vegetables contain only ALA. And although ALA has nutritional benefits, it's not what your baby needs to get the great omega 3 results you're looking for.

Although the human body can convert about 1/2 of 1% of ALA into DHA and EPA, even this tiny amount requires ideal conditions and a complex conversion process.

To get the DHA and EPA found naturally in a 3 oz. serving of omega 3 rich salmon (the richest source), a person would have to drink gallons of flaxseed oil and eat mountains of salads, walnuts and fortified foods. And that would have very negative side effects.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.