fiskeolie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2010

Low

bette skriver:

er der nogen af jer der tager det som tilskud?

Jeg gjorde på et tidspunkt men så stoppede det. Jeg hader fisk og spiser næsten ikke fisk. Jeg er ikke begyndt at tage fiskeolie efter jeg er blevet gravid da jeg har læst mig til at en gravid højst skal have 100g fisk om ugen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

bette

Jeanne skriver:

Det var noget jeg (semi) gjorde af mig selv. Min læge kunne heller ikke hverken anbefale eller fraråde. Men hun tilføjede dog at olien er renset for alle urenheder, så der sker ikke noget ved det mht rovfisk osv.

okay det er fordi jeg er hypermobil og fiskeolie er jo godt for ledne.. og så har jeg bækkenløsning som gør pænt nas... så det kunne vel hjælpe lidt til med at smøre ledne..

Anmeld

17. april 2010

MariaJ

I Norge hvor jeg bor anbefaler man alle gravide at tage det. I det hele taget går man meget op i fiskeolie/tran som kosttilskud her for alt muligt. Jeg fik blandt andet en folder om fiskeolie ved første jordmorbesøg. Jeg tog det også før jeg blev gravid, fordi det anbefales som et af mange husgeråd mod psoriasis (som jeg har i ganske mild grad). Det er muligt det hjælper lidt, så har aldrig "turdet" holde op med at tage det igen. Jeg har nok taget det i syv-otte år. Jeg tror ikke man kan tage for meget, så længe man holder sig til de doseringer der står på pakken.

Nogle fiskeoliepræparater har også tilsat fx kalk og andre vitaminer. Hvis du tager et sådant blandingsprodukt skal du være opmærksom på at du ikke får for meget A og D vitamin, hvis du fx også spiser alm vitaminpiller eller andre tilskud. Jeg tager multivitamin her under graviditeten og fik anbefalet en type uden A og D vitamin, netop fordi det allerede er i de fiskeoliekapsler jeg tager. 

Anmeld

17. april 2010

sofie85

Jeg tager 1800 mg om dagen som svarer til 2 kapsler. Det er gravitamin, i det mærke tager jeg også multivitamin og kalk.

Serien er sammensat til at man kan tage alle varianter uden at overdosere, det står i deres pakke, men har også snakket med dem for at være sikker

Anmeld

18. april 2010

sus82

De fedtsyrer man får fra fiskeolie er essentielle at få gennem kosten, fordi vi ikke selv kan producerer dem. Men en del af det fedt der bruges i opbygningen af hjerneceller er netop essentielle fedtsyrer som vi skal have tilført fx. fra fisk, fiskeolie el . nogle vegatabilske olier. Fiskeolien gør at signalerne i hjernen lettere kommer igennem fordi membranerne i hjernecellerne bliver mere smidige og det er derfor at det har alle de gode effekter som "foto på lærred" beskriver længere oppe.  

Anmeld

18. april 2010

sus82

Der er stor forskel på hvor mange kapsler man skal tage, det afhænger af mærket, det kan nogle gange godt betale sig at vælge de dyre fordi man så ikke skal tage så mange kapsler som de billige, men det kan man kun finde ud af ved at se hvad de anbefaler som dagligt indtag på det enkelte mærke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.