må man bruge noget skyllemiddel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2010

Mira0911

patella skriver:

Det tip har jeg også hørt - men ved du hvor meget eddike til en vask?? Det har jeg tit tænkt på... 

Kunne forestille mig det næsten er det samme som man kommer i af vaskepulver, måske en smule mindre når det nu er flydende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

mor-til-vanessa

patella skriver:

Det tip har jeg også hørt - men ved du hvor meget eddike til en vask?? Det har jeg tit tænkt på... 

altså min mor tog bare to hætte fylde ( fra det låg der er på eddiken )

Anmeld

17. april 2010

patella

Ok, det må jeg prøve 

Anmeld

17. april 2010

Liljesilas

Nu har jeg købt Froggy, og det pøver jeg

Anmeld

17. april 2010

MariaJ

Linda skriver:

det er meget forskelligt hvad folk gør, nyere forskning viser jo at jo mere man forsøger at skåne børn for allergi, ved at holde dem fra de ting, jo lettere får de allergi... så det er nok en smagssag

forresten må man ALDRIG bruge eddike i en vaskemaskine, det ødelægger maskinen...

hvis man skal bruge noget alternativt allergi venligt og miljøvenligt så brug i stedet vaskenødder... læs om dem her:

www.helsebasen.dk/product.asp?product=601

Jeg bryder lige ind her. Jeg er lidt nysgerrig omkring de her vaskenødder. Jeg har godt set dem rundt omkring på forskellige øko-butikkers hjemmesider, men ikke været i kontakt med nogen der har brugt dem.

Man bruger dem i stedet for vaskepulver, ikke? Altså ikke sammen med? Gør de tøjet blødt eller er der ingen forskel i forhold til vaskepulver? Hvis du bruger dem regelmæssigt, hvor køber du dem? Over nettet?

Vi bruger neutral eller andre miljøvenlige og parfumefri typer vaskepulver og aldrig skyllemiddel og tørrer alt undtagen kogevask på tørresnor, så er stort set vant til "stift" vasketøj, men det kunne være lækkert med noget der gjorde det blødere - især nu når der snart er en baby der skal have tøjet på. 

Anmeld

17. april 2010

Ni-ko-li-ne

det er meget forskelligt hvad folk gør, nyere forskning viser jo at jo mere man forsøger at skåne børn for allergi, ved at holde dem fra de ting, jo lettere får de allergi... så det er nok en smagssag

forresten må man ALDRIG bruge eddike i en vaskemaskine, det ødelægger maskinen...

hvis man skal bruge noget alternativt allergi venligt og miljøvenligt så brug i stedet vaskenødder... læs om dem her:

www.helsebasen.dk/product.asp?product=601

jeg er nødt til at spørge, hvad præcis det er eddiken ødelægger i maskinen?

det undrer mig nemli...

her på fyn har vi enormt meget kalk i vandet og eddike er en syre og vil derfor "tage" noget af kalken.... (gå i forbindelse med kalken så det ikke sætter sig...)

når man renser en vaskemaskine (også hos en forhandler) bruger man er kraftig phosphorsyre....

Anmeld

17. april 2010

Liljesilas

MariaJ skriver:

Jeg bryder lige ind her. Jeg er lidt nysgerrig omkring de her vaskenødder. Jeg har godt set dem rundt omkring på forskellige øko-butikkers hjemmesider, men ikke været i kontakt med nogen der har brugt dem.

Man bruger dem i stedet for vaskepulver, ikke? Altså ikke sammen med? Gør de tøjet blødt eller er der ingen forskel i forhold til vaskepulver? Hvis du bruger dem regelmæssigt, hvor køber du dem? Over nettet?

Vi bruger neutral eller andre miljøvenlige og parfumefri typer vaskepulver og aldrig skyllemiddel og tørrer alt undtagen kogevask på tørresnor, så er stort set vant til "stift" vasketøj, men det kunne være lækkert med noget der gjorde det blødere - især nu når der snart er en baby der skal have tøjet på. 

Er også lidt nysgerrig mht. dem, kan man bruge dem flere gange? Det er jo nok alligevel bedre en skyllemiddel...

Anmeld

17. april 2010

slettet_7530

Skyllemiddel er det mest giftige stads der findes, både for baby og miljøet, jeg har aldrig brugt det og kommer heller ikke til det.

Blødheden kan du få fra almindelig husholdningseddike som ikke lugter blot blødgører, det gør også at farverne holder bedre i mørkt tøj

Anmeld

17. april 2010

Diana...

MoarHvidovre skriver:

Nej, jeg bruger ikke skyllemiddel. Jeg hænger tøjet udenfor og så får det den dejligste friske luft

Det samme her. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.