Hvordan holder I håbet oppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.984 visninger
37 svar
0 synes godt om
16. april 2010

Riksen

Hej piger!

Ja, som overskriften lyder: hvordan holder I håbet og modet oppe, når I måned efter måned får jeres mens og endnu en negativ test?

Jeg er begyndt at blive mere og mere ked af det, når mens kommer. Jeg føler ikke, at jeg er god nok, og jeg synes efterhånden det ser håbløst ud. Jeg forsøger ihærdigt at overbevise mig selv om, at hvis bare jeg slapper af, så kommer den positive test nok. Men jeg kan ikke - det er fysisk umuligt for mig. Lige så snart jeg i en længere periode ikke har tænkt på ægløsning, graviditet, tests osv., mærker jeg et niv i underlivet eller måske en stikken i brysterne, og straks tænker jeg: gad vide?... Og det er jo ikke at slappe af. Og når jeg så får mens, så ryger jeg ned i et sort hul - i mere eller mindre grad.

Jeg synes det er enormt hårdt at være på denne følelsesmæssige rutsjetur... har brug for hjælp til at slappe af og være mig selv igen...

- Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Miia90

Heej Rikke. jeg står præcis samme sted som dig, synes også det er skide hårdt og bliver også ked af det gang på gang   rigtig svært og holde modet oppe, følger det er mig som er noget galt med eller gør noget forkert. hvor længe har i prøvede og blive gravide ? kram Miia

Anmeld

16. april 2010

Riksen

Miia90 skriver:

Heej Rikke. jeg står præcis samme sted som dig, synes også det er skide hårdt og bliver også ked af det gang på gang   rigtig svært og holde modet oppe, følger det er mig som er noget galt med eller gør noget forkert. hvor længe har i prøvede og blive gravide ? kram Miia

Vi har i alt prøvet i 1,5 år. Jeg blev godt nok gravid i efteråret, men fik en MA i november (det var hårdt!), så nu er vi begyndt forfra.

Hvad med jer?

Anmeld

16. april 2010

Miia90

hva er en ma ? vi har prøvede i 2år og 4mdr ca

Anmeld

16. april 2010

Leneur

Nu har jeg jo min smukke prinsesse men var i dit sted inden jeg blev gravid og fik hende. Alle de frustrationer man havde hver gang mens kommer. Det dårlige humør. Skæld ud på kæresten (nu x) Alle tankerne omkring det. Jeg kan nemlig huske en gang hvor jeg gik 45 dage over tid og var så glad indtil jeg testede negativt og dagen efter var mens der sørme igen. Der var jeg i det sorte hul, så da jeg havde gået over tid igen turde jeg simpelhen ikke teste, fordi jeg var bange for at det var en fuser igen, så der gik næsten 2 mdr. førend jeg gjorde det.

Ja ved godt det er svært men du skal nu stadig prøve at tænke på andre ting. Sørge for at forkæle dig selv. Gøre lige præcis det du har lyst til, så tror jeg det virker. I mit tilfælde hjalp det at have x'ens børn jul og nytår over, samtidig med at jeg var hundesyg, så var tankerne ligesom et helt andet sted.

Jeg krydser alt hvad krydses kan for at du også snart får gevinst.

Knus og tanker.

Anmeld

16. april 2010

Riksen

Miia90 skriver:

hva er en ma ? vi har prøvede i 2år og 4mdr ca

Det er en Missed Abortion, hvor kroppen først sent reagerer på at fosteret er dødt. Så jeg var i 11.uge, da jeg begyndte at pletbløde og derfor blev akutscannet. Fosteret var dødt tidligt i forløbet, så jeg måtte have en udskrabning.

I har da prøvet længe - det må være hårdt. Er I i behandling?

Anmeld

16. april 2010

Riksen

Leneur skriver:

Nu har jeg jo min smukke prinsesse men var i dit sted inden jeg blev gravid og fik hende. Alle de frustrationer man havde hver gang mens kommer. Det dårlige humør. Skæld ud på kæresten (nu x) Alle tankerne omkring det. Jeg kan nemlig huske en gang hvor jeg gik 45 dage over tid og var så glad indtil jeg testede negativt og dagen efter var mens der sørme igen. Der var jeg i det sorte hul, så da jeg havde gået over tid igen turde jeg simpelhen ikke teste, fordi jeg var bange for at det var en fuser igen, så der gik næsten 2 mdr. førend jeg gjorde det.

Ja ved godt det er svært men du skal nu stadig prøve at tænke på andre ting. Sørge for at forkæle dig selv. Gøre lige præcis det du har lyst til, så tror jeg det virker. I mit tilfælde hjalp det at have x'ens børn jul og nytår over, samtidig med at jeg var hundesyg, så var tankerne ligesom et helt andet sted.

Jeg krydser alt hvad krydses kan for at du også snart får gevinst.

Knus og tanker.

Ja, det er virkelig frustrerende ikke at kunne slappe af, når man virkelig ønsker, at kunne tage det som det kommer. Og det er virkelig hårdt at gennemgå sin cyklus med alle de humørsvingninger...

Jeg prøver også at tænke på noget andet, men det er så svært. Jeg har godt nok et par eksaminer plus et speciale at tænke på, så meget af min energi skal jeg jo bruge på det. Men frygter alligvel, at 'projekt-baby' er ved at blive en tvangstanke... og det er jo ikke godt.

Anmeld

16. april 2010

Miia90

okay, det gør mig ondt. håber snart i kan blive gravide igen.

Vi skal til samtale hos min gynækolog 4maj og hvordan hun kan hjælpe os bedst muligt, vi fejler ikk noget så håber det er lige til vi e måske bare en af dem som lige skal have en let hånd !

Anmeld

16. april 2010

Riksen

Miia90 skriver:

okay, det gør mig ondt. håber snart i kan blive gravide igen.

Vi skal til samtale hos min gynækolog 4maj og hvordan hun kan hjælpe os bedst muligt, vi fejler ikk noget så håber det er lige til vi e måske bare en af dem som lige skal have en let hånd !

Tak

Ja, der er bare nogle som skal have lidt ekstra hjælp eller bare lidt mere tid. Men uanset hvad, er det frustrerende.

Jeg håber, at gynækologen kan hjælpe jer

Anmeld

16. april 2010

Miia90

Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.