Hvorfor har det nu en betydning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2010

Liljesilas

Skouboe skriver:

Min svigerfamilie - især min svigermor - kan ikke se et barnebarn uden at skulle sammenligne... X er bare SÅ meget bedre end Y til at sidde/gå/whatever, eller Z er bare SÅ køn - meget kønnere end X og Y da de var babyer... 

Da hun så scanningsbilledet af vores første datter proklamerede hun: Hun har da min pande!

Normalt er jeg ligeglad med kommentarer om hvilken forælder vores døtre ligner (både hende der ER kommet ud og hende der lige skal bages færdig), men her generer det mig grænseløst fordi det kommer fra min svigermor, som irriterer mig grænseløst...

Kan du følge mig? Årsagen til min irritation er ikke så meget emnet men afsenderen af vrøvlet...

Uanset hvad så har dine hormoner nok også en del med din irritation at gøre, så prøv at holde dine kommentarer i snor, selvom det kan være svært.... find et eller andet (helst noget morsomt) at tænke på når de begynder og koncentrer dig så om det... det kunne fx være hvor åndssvagt en baby ser ud med skægstubbe...

Hvis der ikke er nogle der skulle ku følge dig, så kan du trøste dig selv med, at jeg ihvertfald kan Jeg synes det er noget vrøvl! Men også bare min mening

Ja mine hormoner spiller helt sikkert også ind! Græd tidliger idag over det, og det ligner slet ikke mig hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Liljesilas

lululupo skriver:

Åhhhh gud ja, her er det helt sjove emne, at familien ikke håber hun får mine tænder ( havde overbid som lille ) og ikke Lasses ører ( han havde flyveører) MYYYYYY GODDD jeg er træt af at høre det, begge ting kan rettes uden de store problemer, og så længe hun er sund og rask......

Netop Jeg lignede en dreng som lille, fordi jeg var en lille drenge-pige. Men de fleste bliver smukker med alderen Og som du selv siger, er det vigtigste bare de er sunde og raske når de kommer ud Jeg glæder mig bare

Anmeld

16. april 2010

XXSS

Det lyder lidt som den irritation jeg kan have overfor min svigerfar, han skal altid spørge, hvor meget jeg har taget på (imens jeg er gravid) - helt ærgeligt kan det da ikke være lige meget? Synes bare lige som dig, at der godt kan komme lidt stupide spørgsmål

Tanja

Anmeld

16. april 2010

Mathilde

mayapigen skriver:

Ja hun har da slet ikke en stor næse, men det siger de, fordi 3/4D scanningsbillederne altid gør næsen breder end normalt, fordi det jo er 3/4D. Min svigermor siger også at vores dreng er grim på billedet, men det er jeg sgu ligeglad med, for ligegyldig hvad, er han smuk i mine øjne. Og din datter er smuk!!!

Årh mange tak

Anmeld

16. april 2010

Pige2009

En lille hormonella

Jeg var også til 3D/4D scaning, og det skortede heller ikke på kommentarer om, hvem hun lignede. Nu hvor hun er 6 mdr. siger min farmor konstant, at hun ligner den og den på min fars side... Hun tænker slet ikke, at der også er nogen på min mors side, for slet ikke at tale om Lauras fars side

Personligt synes jeg det er hyggeligt med alle de der: "Hun ligner... hun har... osv" Jeg synes jo, det er et udtryk for at de interesserer sig meget for det kommende barnebarn, og virkelig lever sig ind i det.

Så bare prøv at nyde det... selvom det kan virke lidt belastende

K.h. Linda

Anmeld

16. april 2010

Liljesilas

Baagøe skriver:

En lille hormonella

Jeg var også til 3D/4D scaning, og det skortede heller ikke på kommentarer om, hvem hun lignede. Nu hvor hun er 6 mdr. siger min farmor konstant, at hun ligner den og den på min fars side... Hun tænker slet ikke, at der også er nogen på min mors side, for slet ikke at tale om Lauras fars side

Personligt synes jeg det er hyggeligt med alle de der: "Hun ligner... hun har... osv" Jeg synes jo, det er et udtryk for at de interesserer sig meget for det kommende barnebarn, og virkelig lever sig ind i det.

Så bare prøv at nyde det... selvom det kan virke lidt belastende

K.h. Linda

Ja jeg ved det godt, og er da også sjovt nok. Jeg må prøve at se lyser på det, selv om jeg synes det kan være svært ind imellem. Jeg er heller ikke et stort familiemenneske på mange områder - jo når det kommer til min mand og kommende søn

Anmeld

16. april 2010

Pige2009

mayapigen skriver:

Ja jeg ved det godt, og er da også sjovt nok. Jeg må prøve at se lyser på det, selv om jeg synes det kan være svært ind imellem. Jeg er heller ikke et stort familiemenneske på mange områder - jo når det kommer til min mand og kommende søn

Kender det godt. Familien har vi jo heller ikke selv valgt, men de er nogen vi skal leve med

Anmeld

16. april 2010

Liljesilas

Baagøe skriver:

Kender det godt. Familien har vi jo heller ikke selv valgt, men de er nogen vi skal leve med

Godt sagt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.