Hvorfor har det nu en betydning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.748 visninger
27 svar
0 synes godt om
16. april 2010

Liljesilas

Hej piger

Jeg er lige nød til at komme ud med min "vrede"

Jeg var igår til fødselsdag ved svigerfamilien, og jeg er så træt af, at folk går op i hvem vores dreng kommer til at ligne mest! Der hænger et 3/4D-skanningsbillede ved begge vores forældre... Min mor siger "Maya han har da din mund" hvor hans mor igår sagde "Jamen jeg synes han har Steffens pande" jamen for f.... da, kan det ikke være ligegyldigt hvem han ligner, bare han er sund og rask... Jeg ved godt hormonerne måske spiller lidt ind Men hvorfor er det nu vigtigt at han ligner mig hvis der er min mor, og Steffen hvis det er hans mor det stod til???

Men ikke nok med det, så siger Steffens bedsteforældre "uha, da vi skulle føde, så klarede vi det selv. Det må være sværer at føde idag, når der skal være hotel og det hele bag efter" osv. Jeg ville bare gerne hjem, for var vi blevet længer, havde jeg åbnet munden, og så ville de ikke længer kunne lide mig!!!

Håber i andre er lidt heldiger med de kommentarer i får mht. jeres graviditet

Kram Maya

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Risen

hmm. Måske lidt graviditetshomoner ? ej  vi er jo så forskellige.. Jeg synes da kun det er hyggeligt at snakke om hvem min pige ligner og om hun måske ligner sin oldemor med næsen osv.. Selvfølgelig er det vigtigst at baby er sund og rask , men det er han jo og derfor er det hyggeligt for dine forældre osv at snakke om hvem han ligner osv.. 

Anmeld

16. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hehehe, jeg tænker måske også at du er lidt hormonel Kan du ikke bare smile ad hvad de siger - de hygger sig jo bare med at sludre om hvem babyen ligner, værre er det ikke - det er jo bare tegn på at de glæder sig helt vildt. Det har de vel lov til?

Anmeld

16. april 2010

VIPpigen

Vil give dig ret, det er da ligemeget hvem barnet ligner, så længe han har 10 tæer, og 10 fingre, og ellers er ved sundt helbred. Det er da spændende hvem han ligner selvfølgelig, men det er da ikke det der skal fylde mest.

Altså fødsler i gamle dage, og nu, der er stor forskel, men vil også sige der er STOR forskel på den gang og nu i dødfødte, fordi de ikke har haft samme muligheder vi har i dag. Ville de komme med samme kommentar, hvis de havde fået et dødfødt barn dengang?? Det tror jeg ikke, så ville de istedet prise sig lykkelige over der står 20 læger og sygeplejerske (overdrivelse fremmer forståelsen) til at tage imod deres lille oldebarn.

Forstår godt du blev sur, det ville jeg også gøre, og må så sige jeg ved ærligtalt ikke om jeg ville kunne holde min mund, for der er vigtigere ting at tage sig af en de diskutioner

Anmeld

16. april 2010

tkj

Kan se både for og imod

Det er jo familiens måde at forholde sig til jeres lille bebs og det er jo ikke i nogen ond mening, tværtimod

Men uha hvor er det irriterende i længden og hvis du tror det stopper, så tager du grueligt fejl Har et dårligt forhold til min svigerfamilie og det er dem død-og-pine vigtigt at min dreng får brune øjne, så han ligner sin far. Det er egentligt ret sjovt hvordan de øjne bare bliver brunere og brunere for hver gang de ser ham: "Nu er de brune, meget brunere end sidst ... DET VAR GODT". Har aldrig forstået hvorfor det er så godt - ikke fordi det er dårligt, men det er jo hans øjenfarve.

Hi hi og den sidste kommentar du fik med at føde selv ... er det ikke bare ren og skær dumhed? Min mor var indlagt 1 uge i 70'erne og min mormor var i 40'erne indlagt i 3 dage. Kan ikke se at forholdene har ændret sig synderligt til det bedre i dag. Min far har dog været meget obs på at "det er svært at have børn i dag, og ved ikke hvorfor vi har overlevet". Tror mest af alt at folk som min far siger det for at provokere - for de forstår jo godt at der skal sikre autostole og at ungerne ikke skal overdynges med kemikalier. Men det er nok bare sjovt at provokere os nybagte forældre

Anmeld

16. april 2010

Liljesilas

Tak for alle de svar, og jeg er nok påvirket af de dumme hormoner haha 

Men er stadig lidt træt af dem, for jeg synes det er som om det er en konkurence om, hvem han ligner mest. Når vores mødre kun kan snakke om hvilken del han har fra deres børn (os), så bliver det for egoistisk. For min skyld kan han ligne Steffen mest, det gør ikke mig noget, men så bliver jeg irreteret når hans mor f.eks. siger "det er en mini steffen" heletiden, og så af ren irritation, håber jeg han kun ligner mig.  

Forsår i mig ikke  

Anmeld

16. april 2010

Liljesilas

frkB:) skriver:

Kan se både for og imod

Det er jo familiens måde at forholde sig til jeres lille bebs og det er jo ikke i nogen ond mening, tværtimod

Men uha hvor er det irriterende i længden og hvis du tror det stopper, så tager du grueligt fejl Har et dårligt forhold til min svigerfamilie og det er dem død-og-pine vigtigt at min dreng får brune øjne, så han ligner sin far. Det er egentligt ret sjovt hvordan de øjne bare bliver brunere og brunere for hver gang de ser ham: "Nu er de brune, meget brunere end sidst ... DET VAR GODT". Har aldrig forstået hvorfor det er så godt - ikke fordi det er dårligt, men det er jo hans øjenfarve.

Hi hi og den sidste kommentar du fik med at føde selv ... er det ikke bare ren og skær dumhed? Min mor var indlagt 1 uge i 70'erne og min mormor var i 40'erne indlagt i 3 dage. Kan ikke se at forholdene har ændret sig synderligt til det bedre i dag. Min far har dog været meget obs på at "det er svært at have børn i dag, og ved ikke hvorfor vi har overlevet". Tror mest af alt at folk som min far siger det for at provokere - for de forstår jo godt at der skal sikre autostole og at ungerne ikke skal overdynges med kemikalier. Men det er nok bare sjovt at provokere os nybagte forældre

Det værste er bare når man har et dårligt forhold til sine svigerforældre - har jeg prøvet en gang, og det er lidt hårdt. Ja du har lige præcis et glimrende eksempel på noget med udseende, som du nævner med øjnene haha. Jeg ville synes det var så mega irreternde! Måske er jeg også en lille hissigprop Men det er da ikke SÅ vigtigt. Det er jeres barn, og hvorfor skal de gå op i det... Måske jeg bare tænker anderledes

Anmeld

16. april 2010

CarinaSB

Min mor var os helt vild med hvem Noah lignede mest .. På 3D billederne lignede han per mest .. Og ganske rigtig så er han en mini per .. Jeg kan huske da jeg lige havde fået ham op på maven var min første tanke .. Nu håber jeg sq at han ligner per .. Hehe

Anmeld

16. april 2010

lion

Ja det er typisk at de skal diskuterre hvem barnet ligner mest.

Begge mine børn ligner deres far og mor, men min datter har sin fars øjne og andre træk og til det siger min familie at der er godt der findes meget pænt pige tøj.

Jeg synes stadigvæk ikk den kommentar er sød eller sjov

Anmeld

16. april 2010

Skouboe

mayapigen skriver:

Tak for alle de svar, og jeg er nok påvirket af de dumme hormoner haha 

Men er stadig lidt træt af dem, for jeg synes det er som om det er en konkurence om, hvem han ligner mest. Når vores mødre kun kan snakke om hvilken del han har fra deres børn (os), så bliver det for egoistisk. For min skyld kan han ligne Steffen mest, det gør ikke mig noget, men så bliver jeg irreteret når hans mor f.eks. siger "det er en mini steffen" heletiden, og så af ren irritation, håber jeg han kun ligner mig.  

Forsår i mig ikke  

Min svigerfamilie - især min svigermor - kan ikke se et barnebarn uden at skulle sammenligne... X er bare SÅ meget bedre end Y til at sidde/gå/whatever, eller Z er bare SÅ køn - meget kønnere end X og Y da de var babyer... 

Da hun så scanningsbilledet af vores første datter proklamerede hun: Hun har da min pande!

Normalt er jeg ligeglad med kommentarer om hvilken forælder vores døtre ligner (både hende der ER kommet ud og hende der lige skal bages færdig), men her generer det mig grænseløst fordi det kommer fra min svigermor, som irriterer mig grænseløst...

Kan du følge mig? Årsagen til min irritation er ikke så meget emnet men afsenderen af vrøvlet...

Uanset hvad så har dine hormoner nok også en del med din irritation at gøre, så prøv at holde dine kommentarer i snor, selvom det kan være svært.... find et eller andet (helst noget morsomt) at tænke på når de begynder og koncentrer dig så om det... det kunne fx være hvor åndssvagt en baby ser ud med skægstubbe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.