Hvorfor har det nu en betydning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2010

Honningblomst

Fordi det vel er det det handler om...at man lader generationen leve videre i næste generation.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

tkj

Eva skriver:

Fordi det vel er det det handler om...at man lader generationen leve videre i næste generation.

Det skal heller ikke misforståes, jeg har intet imod at min dreng ligner sin far udseendesmæssigt - jeg synes jo ungen er pragtfuld, så man kan ikke få mig til at ønske at han ligner nogen som helst anden Og synes også det er sjovt at man kan finde træk hos resten af familien.

Men når den samme person har kommenteret den samme ting sådan en 50-60 gange, og man i forvejen har en periode hvor man er irritabel - så hjælper det ikke på irritationen Hormoner eller ej.

Anmeld

16. april 2010

Honningblomst

frkB:) skriver:

Det skal heller ikke misforståes, jeg har intet imod at min dreng ligner sin far udseendesmæssigt - jeg synes jo ungen er pragtfuld, så man kan ikke få mig til at ønske at han ligner nogen som helst anden Og synes også det er sjovt at man kan finde træk hos resten af familien.

Men når den samme person har kommenteret den samme ting sådan en 50-60 gange, og man i forvejen har en periode hvor man er irritabel - så hjælper det ikke på irritationen Hormoner eller ej.

Nok bare personen du ikke kan så..

Anmeld

16. april 2010

tkj

Eva skriver:

Nok bare personen du ikke kan så..

Ja enig, det tror jeg helt sikkert betyder noget for min irritation

Anmeld

16. april 2010

Mathilde

Ja det er ikke nemt med alle de hormoner der flyver rundt i kroppen når man er gravid

Da vi havde fået lavet en 3D scanning viste vi filmen derfra til min svigerfar og hans kone. De kom hele tiden med kommentarer om, at hun havde en stor næse, en kartoffel-tud, ej se lige den næse - det er da synd for hende osv. Jeg blev bare SÅ ked af det og græd mig selv i søvn den aften så jeg kender det godt!

Og nu er hun kommet til verden og hun har slet ikke en stor næse! Se selv:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. april 2010

AnneBJ

I min kærestes familie er det også ret vigtigt at finde ud af hvem baby ligner, og det diskuteres hyppigt! Hvorimod min farmor, tørt og irritabelt konstaterer hver eneste gang: De ligner sig selv!! Og hun har jo fuldstændig ret. Jo, hendes næse og min, ligner da hinanden, men jeg ligner mest mig selv...

Så da svigermor spurgte mig, efter jeg havde set min lille niece som den første (hendes 2. barnebarn) hvem hun lignede, sendte jeg lige farmor en tanke, og svarede "sig selv"... svigermor blev helt befippet, grinede lidt og konkluderede at det jo også var svært at sige så tidligt...

Jeg kan godt forstå behovet for, at de små "helst" skal ligne nogen, det er da sjovt at se billeder fra jeg var spæd, og så fra min lillebror var spæd 10 år senere, at vi ligner hinanden.. Men kan også godt forstå, at trådstarter bliver træt af konkurrencemomentet i det

Anmeld

16. april 2010

lululupo

Åhhhh gud ja, her er det helt sjove emne, at familien ikke håber hun får mine tænder ( havde overbid som lille ) og ikke Lasses ører ( han havde flyveører) MYYYYYY GODDD jeg er træt af at høre det, begge ting kan rettes uden de store problemer, og så længe hun er sund og rask......

Anmeld

16. april 2010

Liljesilas

Er glad for i er nogle der kan forstå mig, men også helt fint i ikke alle helt kan Tror det er meget forskelligt hvad der irretere de forskellige... Men jeg synes ikke at det handler om viderbringe familien udseensmæssigt! Jeg synes derimod at personlighedden er det sjoveste. Om den bette kommet til at ligne os med de ting vi gør og siger, eller om den bette har træk fra os (som den måde vi sover på mm.) Jeg er ligeglad om min dreng bliver pæn/sød eller nuttet i andres øjne, bare han er sund og rask, og har det skønt med ham selv. Det er der livsglæden kommer fra, og det har jeg altid selv manglet, derfor er det det jeg ønsker han får!

Jeg kan godt se de måske synes det er vildt sjovt at diskutere hans udseende, og det skal de også bare have lov til. Jeg kan heldigvis gå når jeg synes det er nok! Og det gør jeg også

Anmeld

16. april 2010

Liljesilas

Mathilde skriver:

Ja det er ikke nemt med alle de hormoner der flyver rundt i kroppen når man er gravid

Da vi havde fået lavet en 3D scanning viste vi filmen derfra til min svigerfar og hans kone. De kom hele tiden med kommentarer om, at hun havde en stor næse, en kartoffel-tud, ej se lige den næse - det er da synd for hende osv. Jeg blev bare SÅ ked af det og græd mig selv i søvn den aften så jeg kender det godt!

Og nu er hun kommet til verden og hun har slet ikke en stor næse! Se selv:

Ja hun har da slet ikke en stor næse, men det siger de, fordi 3/4D scanningsbillederne altid gør næsen breder end normalt, fordi det jo er 3/4D. Min svigermor siger også at vores dreng er grim på billedet, men det er jeg sgu ligeglad med, for ligegyldig hvad, er han smuk i mine øjne. Og din datter er smuk!!!

Anmeld

16. april 2010

Liljesilas

AnneBJ skriver:

I min kærestes familie er det også ret vigtigt at finde ud af hvem baby ligner, og det diskuteres hyppigt! Hvorimod min farmor, tørt og irritabelt konstaterer hver eneste gang: De ligner sig selv!! Og hun har jo fuldstændig ret. Jo, hendes næse og min, ligner da hinanden, men jeg ligner mest mig selv...

Så da svigermor spurgte mig, efter jeg havde set min lille niece som den første (hendes 2. barnebarn) hvem hun lignede, sendte jeg lige farmor en tanke, og svarede "sig selv"... svigermor blev helt befippet, grinede lidt og konkluderede at det jo også var svært at sige så tidligt...

Jeg kan godt forstå behovet for, at de små "helst" skal ligne nogen, det er da sjovt at se billeder fra jeg var spæd, og så fra min lillebror var spæd 10 år senere, at vi ligner hinanden.. Men kan også godt forstå, at trådstarter bliver træt af konkurrencemomentet i det

Din farmor har en god pointe! Den vil jeg også bruge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.