BlyViol skriver:
Kære jalousi.
Vi to har nu være tæt knyttet til hinanden igennem nogle år, helt præcis hvor mange det ved jeg ikke, men for mange. Jeg vil snart sige farvel til dig! Du fylder hele min verden med vrede og sorg, du gør mennesker jeg holder af, rigtig kede af det og en dag risikerer jeg at miste pga dig...
Du er som en rådden hånd der kommer frem når jeg mindst har lyst til det, foran tv-et, i indkøbscentret, i byen, på gaden og aller mest kommer du frem i mit hoved. Jeg er flov over dig, du får mig til at gøre ting jeg bliver bange for - får du aldrig nok? Hvornår er du mæt???
Jeg har besluttet mig for at du skal væk nu!
Du er en følelse som altid vil være en del af mig og mit liv, men hvornår du opstod vil jeg finde ud af, og hvad jeg kan gøre for at bedøve dig, skal du snart få at mærke. Du har ødelagt alt for meget allerede - jeg kommer nok aldrig til at tilgi dig, og må leve med dig resten af mit liv, men jeg vil selv bestemme hvor meget du skal overtage styringen i den forkerte retning!
Farvel jalousi, mit livs rådne hånd.
Fik af vide af min psykolog jeg skulle skrive et brev til min jalousi, om at nu var det slut. og jeg kan lige så godt få det ud i verden også... - I er hermed vidner til at min jalousi skal væk