Vitamin tilskud.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2010

Ranarupta

Jeg tager selv 2 af Matas' vitaminer for gravide, samt Hemojern og kalk-tabletter.

Jeg vil lige gøre jer alle opmærksomme på, at I ikke "må" tage jern og kalk samtidigt, da kalken stopper optagelsen jernet.
(Fik det at vide af sygeplejerske og jordemoder under en forældre-forberedelsesaften på Herlev Sygehus.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Gaya

Zafir skriver:

Noget med at man mistænker det for at have sammenhæng med for tidlig fødsel.

Måske er det kun en myte, men har hørt det flere steder fra. Hende damen i matas sagde det også.

Nå for søren.......det har jeg godt nok aldrig hørt.

Jeg er nu i 36. uge og lige straks kan man ikke længere tale om for tidlig fødsel, også selv om jeg føder før termin.....;o) så nu tror jeg bare jeg fortsætter ;o)

Men synes da det er lidt vildt at ingen har gjort mig opmærksom på det, før jeg læste dit indslag......

Men tak for info;o)

Lene

Anmeld

14. april 2010

Gaya

Ranarupta skriver:

Jeg tager selv 2 af Matas' vitaminer for gravide, samt Hemojern og kalk-tabletter.

Jeg vil lige gøre jer alle opmærksomme på, at I ikke "må" tage jern og kalk samtidigt, da kalken stopper optagelsen jernet.
(Fik det at vide af sygeplejerske og jordemoder under en forældre-forberedelsesaften på Herlev Sygehus.)

Jeg fik at vide at Jern tages bedst før sengetid og meget gerne med appelsinjuice da man så optager jernen bedst.

Når det tages før sengetid er der også størst chance for at det ikke indtages sammen med kalk af nogen form.......(mælk osv.)

Anmeld

14. april 2010

VNB

C.Posey skriver:

Tager i nogle vitaminer og hvilke?

Jeg tager selv Matas' gravid vitaminer og Folsyre. Men har jeg behov for andet?

Jeg fik afvide at jeg skal spise GraVitamin og B-12 hver dag.

Vil sige at så længe du spiser GraVitamin her i starten så skulle du gerne være dækket fuldt ind... og selvfølgelig sørger for at indtage mælkeprodukter.

Knus Vinni.

Anmeld

14. april 2010

Ranarupta

Gaya skriver:

Jeg fik at vide at Jern tages bedst før sengetid og meget gerne med appelsinjuice da man så optager jernen bedst.

Når det tages før sengetid er der også størst chance for at det ikke indtages sammen med kalk af nogen form.......(mælk osv.)

Jeg drikker mest mælk om aftenen, da det er dér jeg har grim halsbrand... 
Så jeg tager mine jerntabletter om morgenen

Anmeld

15. april 2010

Fyn

Hej - Jeg tror det meste er dækket ind af de andre....  Jeg tager også Gravitamin, kalktabletter og en gang imellem fiskepiller...

Jeg vil derudover opfordre dig til at du også begynder med jern-piller allerede nu. Jeg har haft svært ved at holde den oppe - begyndte også først med jern i uge 12, skulle være begyndt noget før. Der er bunker af jern-piller derude. Jeg tager de stærke JernC. Men tag det der passer dig - og din mave.

VH C.

Anmeld

15. april 2010

Gaya

Ranarupta skriver:

Jeg drikker mest mælk om aftenen, da det er dér jeg har grim halsbrand... 
Så jeg tager mine jerntabletter om morgenen

Ja sådan kan man jo også gøre det ;o)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.