Vitamin tilskud.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2010

Gaya

C.Posey skriver:

Tager i nogle vitaminer og hvilke?

Jeg tager selv Matas' gravid vitaminer og Folsyre. Men har jeg behov for andet?

Hej du

Jeg tager:

GraviTamin 1 stk.
GraviOmega 2 stk.
GraviKalk 1-2 stk alt efter hvormeget mælkeprodukter jeg har spist/drukket i løbet af dagen.
GraviJern 2 stk (da min blodprocent er for lav/dette iflg lægen og JM)
Så tager jeg også 4 d-vitaminer da jeg også manglede dette.

Det er helt vildt så mange vitaminer jeg tager..........lidt ironisk har jeg ALDRIG taget så mange vitaminer før........og samtidig har jeg aldrig følt mig så træt.....;o) meeeen det er der jo en logisk årsag til........35+3 gør sit ved kroppen ;o) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

VIPpigen

Lon1976 skriver:

Dem jeg har købt hos Matas hedder Vitamin mineral til gravide og i den er der folsyre. Dem tager jeg 2 stk af.

Om Matas har andre vitaminer af samme slags aner jeg ikke - hovedsagen er, at vi får det vi skal  uanset hvad det hedder.

Har lige studeret pakken igen... hihi, og ja, der er da folsyre i, så det bare overhovedet ikke da jeg læste på den, og både ekspedienten og jeg læste den da

Men sker der noget ved jeg tager den folsyre ved siden af også, eller skal jeg bare droppe dem??

Anmeld

13. april 2010

Gaya

Zafir skriver:

Hvis man tager gravid vitamin, så er der folinsyre i dem.

Jeg tager gravidvitamin, jern, kalk og fiskeolie

Fiskeolie, skal man huske at stoppe med i uge 30 - dog og genoptage når man skal amme

Hvorfor skal man stoppe med fiskeolje??
Det har hverken min læge eller JM fortalt mig noget om.

/Lene

Anmeld

13. april 2010

Lon1976

VIPpigen skriver:

Har lige studeret pakken igen... hihi, og ja, der er da folsyre i, så det bare overhovedet ikke da jeg læste på den, og både ekspedienten og jeg læste den da

Men sker der noget ved jeg tager den folsyre ved siden af også, eller skal jeg bare droppe dem??

Altså jeg har lige lært under dette indlæg her, at kroppen selv skiller det folsyre fra der er for meget af.

Om ikke andet, så kan du evt kontakte din læge og hører. Så er man da sikker.

Anmeld

13. april 2010

VIPpigen

Lon1976 skriver:

Altså jeg har lige lært under dette indlæg her, at kroppen selv skiller det folsyre fra der er for meget af.

Om ikke andet, så kan du evt kontakte din læge og hører. Så er man da sikker.

Det er rigtigt, så prøver jeg lige at finde ud af det i morgen

Anmeld

13. april 2010

oo

man skal lige være opmærksom på, at man i en normal vitaminpille ofte har et højere indhold af A-vitamin, hvor de er gravitaminerne er tilpasset den mængde en gravid maks må indtage pr. dag

jeg tager almindelig gravitamin. kalken tog jeg da jeg kastede op af mælkeprodukter, men dem får jeg fint ned igen nu, så dem er jeg stoppet med igen. jern tager jeg ikke (endnu) da min blodprocent er meget høj, så det mangler jeg ikke

Anmeld

13. april 2010

Risen

saxi skriver:

Jeg tager Gravitamin og Jern (fra 10.uge) og overvejer at tage noget kalk også, da jeg ikke er for god til at spise og drikke mælkeprodukter..

Jeps det samme her.. Tager dog kalk piller hvis jeg ikke lige synes jeg har fået drukket nok mælk i løbet af dagen.. 

Anmeld

13. april 2010

Mette-Marie

Jeg tager gravitamin, jern og kalk med d-vitamin. Jeg har været i kritisk d-vitamin mangel og skal tage ekstra tilskud resten af mit liv

Mette 32+2

Anmeld

13. april 2010

sillebille10

Jeg tager Davitamon "Compleet mama plus" med fiskeolie -det er en hollandsk vitaminpille for gravide, der udover fiskeolien også indeholder mange af de vitaminer og mineraler, man har brug for som gravid.

Derudover har jeg vekslet lidt imellem at bruge Kräuterblut (fra helsekosten) og apotekets Gravijern.

Anmeld

13. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Gaya skriver:

Hvorfor skal man stoppe med fiskeolje??
Det har hverken min læge eller JM fortalt mig noget om.

/Lene

Noget med at man mistænker det for at have sammenhæng med for tidlig fødsel.

Måske er det kun en myte, men har hørt det flere steder fra. Hende damen i matas sagde det også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.