Vitamin tilskud.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.933 visninger
26 svar
0 synes godt om
13. april 2010

C-Posey

Tager i nogle vitaminer og hvilke?

Jeg tager selv Matas' gravid vitaminer og Folsyre. Men har jeg behov for andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

Lon1976

C.Posey skriver:

Tager i nogle vitaminer og hvilke?

Jeg tager selv Matas' gravid vitaminer og Folsyre. Men har jeg behov for andet?

Er der ikke allerede folsyre i de vitaminpiller du tager - jeg mener, du skal jo nødig få for meget folsyre.

Anmeld

13. april 2010

NoName

Hej

Jeg tager en alm vitaminpille, en jern tablet og 2 fiskeolie hver dag

Folsyre er kun indtil 12. graviditets uge.

Jern fra 10 uge og resten af graviditeten.

Fiskeolie, fordi det skulle være sundt.

Vitaminpille har jeg altid spist.

Tror ikke der er behov for flere...

NoName 24+6

Anmeld

13. april 2010

NoName

Lon1976 skriver:

Er der ikke allerede folsyre i de vitaminpiller du tager - jeg mener, du skal jo nødig få for meget folsyre.

Blander mig lige, undskyld på forhånd.

Hvis man får "for meget" folsyre tisser man det overskydende ud, har jeg ladet mig fortælle.

Anmeld

13. april 2010

saxa

Jeg tager Gravitamin og Jern (fra 10.uge) og overvejer at tage noget kalk også, da jeg ikke er for god til at spise og drikke mælkeprodukter..

Anmeld

13. april 2010

Lon1976

noname skriver:

Blander mig lige, undskyld på forhånd.

Hvis man får "for meget" folsyre tisser man det overskydende ud, har jeg ladet mig fortælle.

Det helt ok - man kan altid blive klogere - det vidste jeg ikke

Anmeld

13. april 2010

VIPpigen

Tager faktisk det samme, matas egen gravid vitamin, og folsyre, der står ikke noget om på vitamin pakken at den indholder folsyre, det kiggede både ekspedienten og jeg efter. men deres vitaminpiller har lidt højere tal end gravitamin, og så er de billigere. Man skal godtnok så tage 2, istedet for en, men det ser jeg ikke gør den store forskel...

Tager også allerede jern, da jeg for nogen måneder siden fandt ud af jeg var i underskud, så de kom ind i billedet længe inden graviditeten

Anmeld

13. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvis man tager gravid vitamin, så er der folinsyre i dem.

Jeg tager gravidvitamin, jern, kalk og fiskeolie

Fiskeolie, skal man huske at stoppe med i uge 30 - dog og genoptage når man skal amme

Anmeld

13. april 2010

Corn

Jeg tager en alm vitaminpille og jern. Og på reumatologens anvisning også D-vitamin

Anmeld

13. april 2010

Lon1976

VIPpigen skriver:

Tager faktisk det samme, matas egen gravid vitamin, og folsyre, der står ikke noget om på vitamin pakken at den indholder folsyre, det kiggede både ekspedienten og jeg efter. men deres vitaminpiller har lidt højere tal end gravitamin, og så er de billigere. Man skal godtnok så tage 2, istedet for en, men det ser jeg ikke gør den store forskel...

Tager også allerede jern, da jeg for nogen måneder siden fandt ud af jeg var i underskud, så de kom ind i billedet længe inden graviditeten

Dem jeg har købt hos Matas hedder Vitamin mineral til gravide og i den er der folsyre. Dem tager jeg 2 stk af.

Om Matas har andre vitaminer af samme slags aner jeg ikke - hovedsagen er, at vi får det vi skal  uanset hvad det hedder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.