begynder snart at rive håret ud!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2010

MORJESPERSEN

Milka skriver:

ARGH!! hjælp mig, ladies

nu har jeg snart snakket om lure længe, skal man sove 2 eller skal man sove 1

det korte af det lange er, at selvom de er møghamrende trætte, så nægter de simpelthen at sove om eftermiddagen. og det hjælper ikke længere at lægge bille udenfor, hun gider det ikke og luca gider ikke ligge alene. synes snart dette har stået på alt for længe!!

har læst mig frem til at søvnbehovet i denne alder ligger på 13-14 timer i døgnet. og nu er bøtterne jo sådan indrettet at de sover 12-14 timer om natten, og kan godt finde på at ligne nogen der er ved at dø af træthed en time efter de er stået op.

SPØRGSMÅL: er jeg en ond mor hvis jeg holder dem vågne til 11-12 tiden og så lader dem få en enkelt dejlig og (forhåbentlig) lang lur?

Du er ikke en ond mor du er super mor

Her sover pigerne kun en lur når de er i dp, og de kommer op kl 5.45 om morgen og sover så lur fra ca 11.30 til de vågner 2-3 timer efter og det virker fint og så kommer de i seng mellem 18-20 alt efter hvordan de har sovet til middag. Men men men når de er hjemme i weekenden kan de ikke undværre deres formiddags lur, der skal de lige ud og sove en time melle 8 og 9 og så deres eftermiddags lur. Jeg syndes bare du skal prøve at putte dem til middag og så se om det ikke virker, lidt lige som prinsessen på ærten, hun kunne heller ikke sove men så kom prinsen og fik hende kørt træt og så sov hun. Måske det vil virke på dine to prinsesser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

NaFe

Her er der også kun 1 lur og sådan har det været siden feluca har været 10 mdr...

Hun vågner kl 7 og sover ca kl 11.30 til kl 14.30 og så kommer hun i seng kl 19....

Anmeld

12. april 2010

Karo

Milka skriver:

ARGH!! hjælp mig, ladies

nu har jeg snart snakket om lure længe, skal man sove 2 eller skal man sove 1

det korte af det lange er, at selvom de er møghamrende trætte, så nægter de simpelthen at sove om eftermiddagen. og det hjælper ikke længere at lægge bille udenfor, hun gider det ikke og luca gider ikke ligge alene. synes snart dette har stået på alt for længe!!

har læst mig frem til at søvnbehovet i denne alder ligger på 13-14 timer i døgnet. og nu er bøtterne jo sådan indrettet at de sover 12-14 timer om natten, og kan godt finde på at ligne nogen der er ved at dø af træthed en time efter de er stået op.

SPØRGSMÅL: er jeg en ond mor hvis jeg holder dem vågne til 11-12 tiden og så lader dem få en enkelt dejlig og (forhåbentlig) lang lur?

Marcus gik fra 2 til 1 lur da han var 11 måneder gammel. Jeg tror det er normalt at børn kun sover en gang når de har den alder, og du vil garanteret opdage at de vil sove længer tid end de gjorde før selv om de sov overto omgange. Marcus gik fra at sove ca 2 timer sammenlagt, til at tage en ordentlig skraber på 3 timer.

Anmeld

12. april 2010

Milka

jeg tror det var i januar måned at pigerne kun sov 1 lur, men så gik vi tilbage til to, fordi det føltes som om der var behov for det.

men nu prøver vi igen! det må så være fra onsdag af, da damerne skal til frisøren kl. 12:30 i morgen. bliver spændende! 

Anmeld

12. april 2010

anna-jonas

Milka skriver:

hvad tid står lina op?

har bare hende damen fra dagplejen i baghovedet, som i sidste uge sagde til mig: du må endelig ikke holde dem vågne. du ved godt, at det er noget man bruger som torturmiddel i andre lande, ikke?

What???Det var da noget underligt noget at sige...................torturmetode...............tsk, tsk.......

Herhjemme er vi også i en overgangsfase..................nogle dage sover Ida 1 gang, andre (og de fleste) sover hun 2 gange. Men generelt har hun ingen rytme i sit dagsoveri............nok p.g.a af alle de hospitalsbesøg vi har haft. Hun sover også 12 timer straight, hver nat..................

Anmeld

12. april 2010

JustAnotherName

de står som regel op kl. 7:30. de kommer sjældent derud hvor de er så trætte at de græder. synes også jeg har lagt mærke til at hvis man begynder at lave noget sjovt går trætheden lidt væk ...

Du kan da SAGTENS strække dem, når de sover helt indtil klokken 7:30
Og at de nægter at overgive sig til søvnen om formiddagen, er jo netop et tydeligt tegn på, at de åbenlyst ikke er trætte NOK på dét tidspunkt.

Hvis det var mig, ville jeg helt sikkert trække dem, og først give dem middagslur omkring middagstid. De er også store nok til kun at sove een gang i løbet af dagen nu.

Det gør Celina også. Og hun er jo 10 måneder gammel.
Hun vågner ofte allerede ved 6-tiden. Men ellers står vi op omkring klokken 7.
Og hun kommer ud og sove ved 11:00 tiden (senest - for der er hun TRÆT!), og så sover hun omkring 2-2½ time. Og er så vågen indtil hun bliver puttet om aftenen ved 19-tiden.
Så sover hun ca. 11-12 timer om natten... Bianca sover gerne 12-14 timer.

Jeg tror simpelthen ikke bøtterne er trætte NOK, når du ligger dem første gang. For hvis de behøvede søvn dér, så ville de også overgive sig og tage luren. Så prøv da at ændre mønstret, og se om ikke dét gør en forskel 

Anmeld

12. april 2010

Skouboe

Milka skriver:

hvad tid står lina op?

har bare hende damen fra dagplejen i baghovedet, som i sidste uge sagde til mig: du må endelig ikke holde dem vågne. du ved godt, at det er noget man bruger som torturmiddel i andre lande, ikke?

Rend og hop med hende.. det er jo ikke fordi du tvinger bøtterne til at være vågne i mange timer, men et spørgsmål om at du vælger at aktivere dem og lave noget skægt, når de begynder at hænge lidt, så de er ordentligt trætte når de bliver lagt. Hvordan skulle en DP ellers få en hverdag til at fungere hvis hun skulle rende og putte 4 børn på individuelle skemaer? De ville jo aldrig komme ud af huset...

Når Freja er herhjemme spiser hun frokost ved 11.30 tiden og bliver så lagt ved 12-12.30 tiden og de fleste dage tager hun så 2½-3 timer, og det rækker så til hun bliver puttet 19-19.30, alt efter hvor længe hun sov til middag, og hun er næsten jævnaldrene med bøtterne.

Anmeld

12. april 2010

JustAnotherName

Hun er da en bøf med meeeeget bløde løg, hende dén DP'er dér 

I øvrigt er der ikke sådan man kører totur. Det er ved at vække dem, når først de endelig næsten sover - Altså liiige nøjagtigt lade dem døse hen, for så at rive dem ud af det igen, og gøre det umuligt, at finde ro til at falde i søvn - Hele tiden holde dem fra søvnen ....For ja, så bliver man bims. Men det har jo INTET til samligning med, at holde sine unger igang lidt længere tid end ellers... Det var dog dramatisk, at stille de to ting op mod hinanden.

Bøtterne skal jo nok få deres søvn. De skal bare lige holdes igang i lidt længere, så de rent faktisk trænger til den, når de puttes.

Anmeld

13. april 2010

Milka

Du kan da SAGTENS strække dem, når de sover helt indtil klokken 7:30
Og at de nægter at overgive sig til søvnen om formiddagen, er jo netop et tydeligt tegn på, at de åbenlyst ikke er trætte NOK på dét tidspunkt.

Hvis det var mig, ville jeg helt sikkert trække dem, og først give dem middagslur omkring middagstid. De er også store nok til kun at sove een gang i løbet af dagen nu.

Det gør Celina også. Og hun er jo 10 måneder gammel.
Hun vågner ofte allerede ved 6-tiden. Men ellers står vi op omkring klokken 7.
Og hun kommer ud og sove ved 11:00 tiden (senest - for der er hun TRÆT!), og så sover hun omkring 2-2½ time. Og er så vågen indtil hun bliver puttet om aftenen ved 19-tiden.
Så sover hun ca. 11-12 timer om natten... Bianca sover gerne 12-14 timer.

Jeg tror simpelthen ikke bøtterne er trætte NOK, når du ligger dem første gang. For hvis de behøvede søvn dér, så ville de også overgive sig og tage luren. Så prøv da at ændre mønstret, og se om ikke dét gør en forskel 

det er eftermiddagsluren de nægter – formiddagsluren er der aldrig problemer med.

i morges stod de op kl 7.30 og kl. 9 var de fuldstændig grydeklar, det gik sågar over i gråd. og det er vel og mærke efter at have sovet fra kl.17.30 af i går – det er 14 timer i streg. og deres samlede søvnbehov skulle være 13-14 timer.

om jeg fatter det/dem

Anmeld

13. april 2010

Bondepigen

Milka skriver:

det er eftermiddagsluren de nægter – formiddagsluren er der aldrig problemer med.

i morges stod de op kl 7.30 og kl. 9 var de fuldstændig grydeklar, det gik sågar over i gråd. og det er vel og mærke efter at have sovet fra kl.17.30 af i går – det er 14 timer i streg. og deres samlede søvnbehov skulle være 13-14 timer.

om jeg fatter det/dem

Prøv at se om de kan nøjes med én lur. Stræk det så lang tid du kan inden du lægger dem. Så må de da på et tidspunkt kunne strække den til kl. 12.00.

Og det er en lidt hård tid i overgangsfasen, fordi de er trætte, men ikke kan sove.

Jeg gjorde det sådan, og hvis hun var helt ødelagt kl 14-15 stykker prøvede jeg at lægge hende, men sove det ville hun ikke... så det var ret hårdt. Men for os var der ikke andet at gøre end at holde ud... og lade hende være træt og sur, når hun bare ikke ville sove. Lige pludselig kunne vi strække den til kl. 12 og så sov hun i 3 timer... Nu sover hun i 2½...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.