begynder snart at rive håret ud!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.052 visninger
24 svar
0 synes godt om
12. april 2010

Milka

ARGH!! hjælp mig, ladies

nu har jeg snart snakket om lure længe, skal man sove 2 eller skal man sove 1

det korte af det lange er, at selvom de er møghamrende trætte, så nægter de simpelthen at sove om eftermiddagen. og det hjælper ikke længere at lægge bille udenfor, hun gider det ikke og luca gider ikke ligge alene. synes snart dette har stået på alt for længe!!

har læst mig frem til at søvnbehovet i denne alder ligger på 13-14 timer i døgnet. og nu er bøtterne jo sådan indrettet at de sover 12-14 timer om natten, og kan godt finde på at ligne nogen der er ved at dø af træthed en time efter de er stået op.

SPØRGSMÅL: er jeg en ond mor hvis jeg holder dem vågne til 11-12 tiden og så lader dem få en enkelt dejlig og (forhåbentlig) lang lur?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

TbCp

Jeg synes sagtens du kan lade dem nøjes med 1 lur.
Jeg har to dagplejebørn som blev 1 år i jan. og feb. de sover kun middagslur nu og har gjort det siden januar tror jeg.

Så hvis de kan holde til ved 12-tiden synes jeg da bare du skal gøre det.

Anmeld

12. april 2010

Milka

TbCp skriver:

Jeg synes sagtens du kan lade dem nøjes med 1 lur.
Jeg har to dagplejebørn som blev 1 år i jan. og feb. de sover kun middagslur nu og har gjort det siden januar tror jeg.

Så hvis de kan holde til ved 12-tiden synes jeg da bare du skal gøre det.

selv hvis de er supertrætte?

Anmeld

12. april 2010

TbCp

Milka skriver:

selv hvis de er supertrætte?

Hvis de når der ud hvor de bare ikke KAN holdes vågne uden skrig og skrål ville jeg nok stadig give dem formiddagslur...

Her gjorde jeg det sådan at jeg, den sidste tid de sov formiddagslur, vækkede dem efter en time. Så kunne de sove samtidig med de andre børn efter middagsmaden.
Hvis de en dag er lidt ekstra trætte går det som regel alligevel hvis vi laver lidt... i have og lege eller lign. Men så skal de også ud LIGE efter maden.
jeg ville dog aldrig holde dem vågne hvis de var helt smadrede og nærmest sad og hang over maden.

Hvad tid står de op om morgenen?

Anmeld

12. april 2010

Milka

TbCp skriver:

Hvis de når der ud hvor de bare ikke KAN holdes vågne uden skrig og skrål ville jeg nok stadig give dem formiddagslur...

Her gjorde jeg det sådan at jeg, den sidste tid de sov formiddagslur, vækkede dem efter en time. Så kunne de sove samtidig med de andre børn efter middagsmaden.
Hvis de en dag er lidt ekstra trætte går det som regel alligevel hvis vi laver lidt... i have og lege eller lign. Men så skal de også ud LIGE efter maden.
jeg ville dog aldrig holde dem vågne hvis de var helt smadrede og nærmest sad og hang over maden.

Hvad tid står de op om morgenen?

de står som regel op kl. 7:30. de kommer sjældent derud hvor de er så trætte at de græder. synes også jeg har lagt mærke til at hvis man begynder at lave noget sjovt går trætheden lidt væk ...

Anmeld

12. april 2010

TbCp

Milka skriver:

de står som regel op kl. 7:30. de kommer sjældent derud hvor de er så trætte at de græder. synes også jeg har lagt mærke til at hvis man begynder at lave noget sjovt går trætheden lidt væk ...

Jeg tror sagtens de kan klare det hvis de sover så længe om morgenen... selv om børn jo er forskellige... Måske det var et forsøg værd...
Hvis de så tager en god lang middagslur i stedet så slipper du nok også for sure eftermiddags unger...

Mit ene dagplejebarn sover 3 timer!!!! til middag efter vi har droppet formiddagsluren... VILDT!

Anmeld

12. april 2010

Milka

Jeg tror sagtens de kan klare det hvis de sover så længe om morgenen... selv om børn jo er forskellige... Måske det var et forsøg værd...
Hvis de så tager en god lang middagslur i stedet så slipper du nok også for sure eftermiddags unger...

Mit ene dagplejebarn sover 3 timer!!!! til middag efter vi har droppet formiddagsluren... VILDT!

det vil jeg prøve på så. har bare følt det forkert ikke at lægge dem når de begynder at gabe osv. men så tænker jeg altid når de bliver trætte om morgenen: i har sguda lige sovet 14 timer!!

tak for hjælpen, skal nok fortælle hvordan det går

Anmeld

12. april 2010

Ida.

Du kan sagtens skære ned til kun en lur på nuværende tidspunkt - Lina er knap 11 mdr og har dage, hvor hun sagtens kan nøjes med 1 lur, og dage hvor det er nødvendigt med to lure. Sover hun til 7.30, kan hun sagtens klare det med en lur - især hvis hun lige bliver aktiveret lidt ekstra, når/hvis hun får en krise på et tidspunkt i løbet af formiddagen. Hun får frokost kl. 11 og bliver lagt ud derefter - og så tager hun gerne et par timer eller tre, og kan derefter snildt klare den til aften.

Anmeld

12. april 2010

Milka

idamaria83 skriver:

Du kan sagtens skære ned til kun en lur på nuværende tidspunkt - Lina er knap 11 mdr og har dage, hvor hun sagtens kan nøjes med 1 lur, og dage hvor det er nødvendigt med to lure. Sover hun til 7.30, kan hun sagtens klare det med en lur - især hvis hun lige bliver aktiveret lidt ekstra, når/hvis hun får en krise på et tidspunkt i løbet af formiddagen. Hun får frokost kl. 11 og bliver lagt ud derefter - og så tager hun gerne et par timer eller tre, og kan derefter snildt klare den til aften.

hvad tid står lina op?

har bare hende damen fra dagplejen i baghovedet, som i sidste uge sagde til mig: du må endelig ikke holde dem vågne. du ved godt, at det er noget man bruger som torturmiddel i andre lande, ikke?

Anmeld

12. april 2010

Ida.

Milka skriver:

hvad tid står lina op?

har bare hende damen fra dagplejen i baghovedet, som i sidste uge sagde til mig: du må endelig ikke holde dem vågne. du ved godt, at det er noget man bruger som torturmiddel i andre lande, ikke?

Ej hvad?!!  

Hun står op et sted mellem 6.30 og 7.30 - og hun er meget tydeligt i en overgangsperiode fra to til en lur - derfor to lure nogle dage og en lure andre dage...man kan også gøre det mere struktureret og selv køre en hver anden dags rutine...

Som det er nu, er bøtterne jo bare megatrætte om eftermiddagen...og holder sig selv vågne der! Det er da heller ikke godt - så hellere én god lang lur midt på dagen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.