Jeg forstår ikke man tør...!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2010

Corn

Vi har virkelig diskuteret det herhjemme, da jeg er imod det... Men manden ville have sin dam, så det endte i et kompromis...

Vi har en lille dam med fisk, planter, pumpe osv... Og henover, et par milimeter over vandspejlet ligger et elefant gitter... Det er så tungt at vi er to voksne til at flyttte det, hvis vi skal have det tømt, og det er så stærkt at ungerne kan gå på det uden risiko(deraf navnet elefantgitter)..

Så med de rette forholdsregler, og den rette opmærksomhed fra os forældre, så kan det lade sig gøre at have vand i haven på en sikker måde. 

Jeg synes faktisk at det er værre, at der ikke langt fra vores hus ligger en gammel grusgrav med en sø, for den kan jeg ikke kontrollere... Eller at mine svigerforældre har en kæmpe sø i baghaven, eller at vi bor kun halvanden km fra stranden...

Så i vores hjem er svømmeundervisning ikke et valg mine børn har, det er noget de SKAL...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

SpunkenJo

Vi har/havde en swimmingpool i vores have.

Lige nu er vi igang med at fjerne den, så nu har vi bare et hul.... Det skal snart fyldes op med jord, og vi glæder os meget, for så får vi også mere græsplæne.

Men jeg ser ingen problemer i hverken det ene eller andet, så længe man tager sine forholdsregler. Og vi var ikke interesserede i at invistere 30.000 kr i et dækken, der kan sikre poolen, for vi bruger den næsten ikke. Og den var der da vi købte huset.....

Så vi har valgt løsninge, der hedder væk-med-poolen!!

Men, et dækken, eller anden form for sikring er jo fint nok.

Anmeld

13. april 2010

LISBETH:-)

Jeg har ikke læst artiklen, men hørt det i nyhederne.

Jeg er fuldstændig uforstående overfor hvordan man kan lade et barn være alene i haven, når man ved at der er vand. Man kan da på ingen måde lærer et så lille barn at det ikke må gå ned til vandet. Børn i den alder handler på impulser.

Det må være så svært at skulle komme igennem sorgen over at miste et barn, samtidig med at man godt selv ved at det kunne være forhindret, hvis man havde tænkt sig om!!!

Anmeld

13. april 2010

Barbamama

MariaE skriver:

Jamen det er da sandheden...hun har da SLET ikke passet sit barn..hun har overladt et lille bitte barn til at passe sig selv og så i nærheden af så meget vand...det er da fuldstædigt bindegalt.

Og ja, der sker små uheld i hjemmet hele tiden, men lige netop det her er da så ment at undgå..drop de skide fiskedamme, alt for mange børn har måtte lade livet til vand fordi forældrene bare siger " jamen man skal da bare tage sin forholdsregler og så går det nok"

NEJ, det gør det ikke, for barnet KAN ikke lære hvor skide farligt vand er i den alder...tvært imod er små børn møg facineret af vand og direkte tiltrukket af det.

Så efter min meing kunne den her ulykke sagtens have været undgået hvis moderen havde droppet sin fine dam, eller hvis hun rent faktisk havde passet sit lille bitte banr som man bør...dvs sige man IKKE efterlader hende til sig selv i over 10 min....

Så muligt du er stødt, men synes det hele er forkasteligt. Det samme som at smide et barn i en bil uden autostol fordi man jo kører pænt.....

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal svare..... Ja det er dumt hun ikke har holdt øje, ja fiskedamme er pisse farlige og vores skal også væk, men igen.... Jeg kan bare ikke blive vred på en mor der gennemgår den største sorg ever. Og det er hendes egen skyld at hendes barn er dødt... Det skal hun leve med.... Det er så forfærdeligt at det er sket og den lille pige har haft en forfærdelig død. Det er slet ikke til at bære at tænke på, men ja.... Kan bare ikke lige hidse mig op.... Nok derfor jeg lige reagerede på dit indlæg..... Men vi må være enige om at være uenige....

Anmeld

13. april 2010

Muffinmus

michella80 skriver:

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal svare..... Ja det er dumt hun ikke har holdt øje, ja fiskedamme er pisse farlige og vores skal også væk, men igen.... Jeg kan bare ikke blive vred på en mor der gennemgår den største sorg ever. Og det er hendes egen skyld at hendes barn er dødt... Det skal hun leve med.... Det er så forfærdeligt at det er sket og den lille pige har haft en forfærdelig død. Det er slet ikke til at bære at tænke på, men ja.... Kan bare ikke lige hidse mig op.... Nok derfor jeg lige reagerede på dit indlæg..... Men vi må være enige om at være uenige....

JAmen jeg er vred...nok fordi den stakkels pige kunne have været i live....Har selv en datter på snart 14 mdr og det hun har gjort kunne simpelthen ikke flade mig ind.

Så er vred fordi en tankeløs mor nu står med en kæmpe sorg resten af livet, for hendes søskende og far der resten af livet skal leve med det.....og fordi det er SÅ nemt at undgå lige netop den slags ulykker.

Er vred fordi jeg er ked af det på deres vegne...at de skal leve med en enorm skyldfølelse der vil nage og plage dem i mange mange år frem over.

Er ked af det fordi det rammer netop fordi man selv har små børn. Og er PISSE glad for VI valgte at nedlægge vores dam fordi vi har små børn.

Anmeld

13. april 2010

Barbamama

MariaE skriver:

JAmen jeg er vred...nok fordi den stakkels pige kunne have været i live....Har selv en datter på snart 14 mdr og det hun har gjort kunne simpelthen ikke flade mig ind.

Så er vred fordi en tankeløs mor nu står med en kæmpe sorg resten af livet, for hendes søskende og far der resten af livet skal leve med det.....og fordi det er SÅ nemt at undgå lige netop den slags ulykker.

Er vred fordi jeg er ked af det på deres vegne...at de skal leve med en enorm skyldfølelse der vil nage og plage dem i mange mange år frem over.

Er ked af det fordi det rammer netop fordi man selv har små børn. Og er PISSE glad for VI valgte at nedlægge vores dam fordi vi har små børn.

Ja det er rigtigt. Det rammer dybt inde når man har børn selv for man tænker hvor ondt det ville gøre hvis man selv skulle opleve det. Vi reagerer forskelligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.