Jeg forstår ikke man tør...!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2010

RumlesMor

Eva skriver:

Jeg er slet ikke enig....har man vand, så er det KONSTANT opmærksomhed, du kan ikke opdrage små børn i forhold til det og ingen tør vel stole på et barn kan holde sig fra vandet.

Det her skræmmer mig ikke, jeg har altid haft respekt for det, børn kan drukne i en vandpyt... og en glidebane eller vandslange, det fungere fint.

Knus Eva

Jamen så er du jo netop enig!

Min pointe er at børn altid bør være under opsyn ved vand! Ulykken kunne som du skriver være sket i en vandpyt, og handlede derfor ikke om mængden af vand - men om at barnet tumlede rundt på egen hånd for længe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

otlitrom

Der findes farer overalt... det kunne også have været snor fra en gynge, et stykke rugbrød, en elkedel med kogende vand, en gammel stikkontakt eller noget helt femte. Et hjem er fyldt med risici, og man kan ikke forberede sig ud af alt...

Jeg synes i hvert fald man skal passe på med at dømme andre for deres valg af f.eks. et sobbebasin, fordi det viste sig at have en tragisk konsekvens. Det har jo selvfølgelig aldrig været forældrenes tanke, at det kunne skade barnet.

Der er vel ingen herinde eller andre steder, der ikke synes, at det er sindssygt tragisk og skulle have været undgået. Men de stakkels forældre har næppe behov for skyld og skam. Selvom de ikke læser med, synes jeg, at den slags episoder skal give anledning til omtanke i stedet for fordømmelse.

Er meget enig...

Har ikke børn -endnu- så måske holdningen ændre sig. Men, som en person der er vandt til at leve nær havet, så lærer man at tage sine forholdregler... Ligesom med elkedlen, fortovet eller gyngen..

Vi kan desværre ikke altid pakke børn ind i bobleplast.. Og i stedet for altid at fjerne børn fra fare -eller omvendt- så kunne man måske lære dem at omgås denne, i stedet for at lære dem om frygten...? I den alder barnet har her, er det jo ikke muligt, det er jeg klar over.. men på længere sigt...

Jeg tænker ikke på den specifikke situation, for som du skriver bør denne situation måske skabe eftertanke og omtanke i stedet for fordømmelse..

Men hvor er det dog forfærdeligt! Stakkels forældre og familie!

Anmeld

13. april 2010

Barbamama

MariaE skriver:

Nope, af samme grund nedlagde vi vores /guldfiske- Koi dam da vi fik den første.....Der er sandkasse nu i stedet for.

Forældre tror tit de kan forhindre drunkne ulykker ved at sætte lidt hegn på...men de små pilfingre kan næsten alt når det kommer til stykket.

Og i øvrigt må de ud over at det er deres egne skyld have dårlig samvittighed over at et SÅ lille barn går rundt 10 min uden opsyn WHATSO EVER?????hvad sker der lige for den slags dumheder??.....BAre det i sig selv ville jeg ALDRIG tilgive min kone for hvis jeg var manden i huset. De kan jo ikke engang råbe om hjælp som lidt ældre børn ville have kunne måske.

Tragisk ulykke der kunne være forhindret hvis moderen havde passet sit barn og havde droppet den moderne fiskedam.

Jeg må indrømme at jeg blev ked af det da jeg læste det sidste du havde skrevet. Hvis den mor vidste hvad der ville ske ville hun jo ALDRIG have gjort som hun gjorde.... Jeg synes det er en hård udmelding. Jeg har vildt ondt af hende. Hun skal leve videre uden sin lille datter nu. Det må vidst være straf nok.... Puha.... Bare her i weekende kom min datter til skade fordi hun væltede forover og slog tænderne ned i et dørtrin. Jeg FORTRØD virkelig at jeg havde sat hende der, men igen: Hvis jeg VIDSTE at hun ville komme til skade havde jeg jo ALDRIG placeret hende der. Og hvis den mor havde kunne forudse at hendes datter ville drukne, havde hun jo ALDRIG gået hen og hængt det tøj op. Synes bare ikke man skal svine hende til. Ja det er dybt tragisk ingen tvivl om det, men.... Ja....

Anmeld

13. april 2010

Pia.

Eva skriver:

have vandbassin, dam, sø eller andet med vand i haven når man har børn...andre der har det på samme måde eller er det bare mig?

http://ekstrabladet.dk/112/article1328308.ece

Mon man nogensinde tilgiver sig selv..

Nej Det forstår jeg godt nok heller ikke man tør... - Det er SÅ FARLIGT... Kan du huske da vi flyttede ned i huset, der havde vi også det store fiske bassin - det blev også fyldt med jord med det samme og da jeg flyttede til Havdrup igen, havde jeg sørme også et fiskebassin i haven, men det er også gravet væk og lagt fliser i stedet for .... Ville slet ikke have nerver til det... vil dog sige at vi har haft svømme bassiner forig sommer, men børnene måtte ikke være på den side at haven uden Jim eller jeg - lågen var simpelthen låst...

Knus og kram fra Pia og igen tak for dit søde brev i går...

Anmeld

13. april 2010

Pia.

michella80 skriver:

Jeg må indrømme at jeg blev ked af det da jeg læste det sidste du havde skrevet. Hvis den mor vidste hvad der ville ske ville hun jo ALDRIG have gjort som hun gjorde.... Jeg synes det er en hård udmelding. Jeg har vildt ondt af hende. Hun skal leve videre uden sin lille datter nu. Det må vidst være straf nok.... Puha.... Bare her i weekende kom min datter til skade fordi hun væltede forover og slog tænderne ned i et dørtrin. Jeg FORTRØD virkelig at jeg havde sat hende der, men igen: Hvis jeg VIDSTE at hun ville komme til skade havde jeg jo ALDRIG placeret hende der. Og hvis den mor havde kunne forudse at hendes datter ville drukne, havde hun jo ALDRIG gået hen og hængt det tøj op. Synes bare ikke man skal svine hende til. Ja det er dybt tragisk ingen tvivl om det, men.... Ja....

Meget enig...

Anmeld

13. april 2010

hc=k

Vi bor i lejlighed med udsigt ud til en lille sø. Jeg kunne aldrig drømme om at lade min søn gå derned uden mig ikke før han er så stor at han kan svømme selv. Her er rigtig mange børn der leger ved søen og endda på søen om vinteren. Jeg forstår ikke hvordan forældrene turde at lade deres børn lege der uden opsyn.

Anmeld

13. april 2010

Mutti2

Åhhh gud hvor er det tragisk

Jeg ved ikke om jeg ville kunne leve med det, hvis det var mig. Men på den anden side har hun jo også 3 andre børn, der har brug for hende. Puha, hvor er det synd for den familie

Hvor er det altså voldsomt så meget forfærdeligt der sker med små børn.

Før jeg fik min datter, tror jeg ikke jeg bed så meget mærke i alle de ting!! Men nu sidder tingene godt nok fast i mig. Tjekker stadig alle biler når jeg går forbi en autostol, pga den baby der blev glemt i en bil sidste sommer!!

Et badebassin kunne jeg måske godt finde på at have i min have (hvis jeg havde en) MEN.... Jeg ville sidde plantet ved siden af den hele tiden, hvis ikke jeg var med til at lege i den!

Min datter får da vist lige et ekstra kram i dag

Anmeld

13. april 2010

Emmaskatten

Det er simpelthen dybt forfærdeligt at det er sket for denne arme mor.
Tror ikke man kan sætte sig ind i hvor ked af det denne mor er

Mine tanker går til moren og hendes familie

Anmeld

13. april 2010

Muffinmus

michella80 skriver:

Jamen det er da sandheden...hun har da SLET ikke passet sit barn..hun har overladt et lille bitte barn til at passe sig selv og så i nærheden af så meget vand...det er da fuldstædigt bindegalt.

Og ja, der sker små uheld i hjemmet hele tiden, men lige netop det her er da så ment at undgå..drop de skide fiskedamme, alt for mange børn har måtte lade livet til vand fordi forældrene bare siger " jamen man skal da bare tage sin forholdsregler og så går det nok"

NEJ, det gør det ikke, for barnet KAN ikke lære hvor skide farligt vand er i den alder...tvært imod er små børn møg facineret af vand og direkte tiltrukket af det.

Så efter min meing kunne den her ulykke sagtens have været undgået hvis moderen havde droppet sin fine dam, eller hvis hun rent faktisk havde passet sit lille bitte banr som man bør...dvs sige man IKKE efterlader hende til sig selv i over 10 min....

Så muligt du er stødt, men synes det hele er forkasteligt. Det samme som at smide et barn i en bil uden autostol fordi man jo kører pænt.....

Anmeld

13. april 2010

fnuggi

avvv hvor gør det ondt at læsen det på eb og jeg føler med familien det må være hårdt at komme i gennem

er selv vokset op med en have med dam og den var indhejnet så det var ikk noget vi kom ind til uden far eller mor

men at de sku dække den til af fare for vi sku falde i ja det er sku dumt da man kan komme til skade over alt opsyn er en vigtig ting når det er børn det handler om

men nej vil ikke fjerne min ejen dam når jeg får børn må bare være opmærksom på børn i min have det er gået fint indtil nu da den også er indhejnet

god dag til jer alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.