Solcreme igen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

Bondepigen

Min morfar har kræft og min far døde af kræft for 1½ år siden Min bedste ven er kommet over sin kræft, men går stadig til kontrol.

Jeg er bleg, er rødhåret og har fregner - over alt på kroppen. Jeg har fået fjernet en del voksende modermærker, heldigvis uden noget alarmerende i, i gennem tigen. Forleden da jeg kørte hjem, kl var 17, blev jeg krebsrød i hele ansigtet + halsen. Jeg er meget modtagelig for solen og har altid været det.

Min søn er også lys, dog uden fregner, men jeg tør ikke tage chancer. Jeg har købt den stribede børne solcreme fra Matas med faktor 30. Bruger selv KUN faktor 30, for 15 er ikke nok for mig.

Jeg har også købt både en bøllehat og en kasket til knægten og næste ting på listen er en parasol til barnevognen/klapvognen.

/Maria

Puha, det gør mig ondt... den sygdom er simpelthen ikke til at spøge med. Det er så uhyggeligt!!! Var det hudkræft (hvis jeg må spørge)?

Jeg har osse solhat til Emma med en god stor skygge! Og så har jeg den på billedet (i stedet for parasol) til klapvognen. Den er jeg rigtig glad for! Man kan ikke være for forsigtig. Altså jeg har den alm. skygge/skærm på, og så den i forlængelse...det giver god skygge, og Emma kan stadig kigge ud til siderne...

http://www.babadut.dk/product/uv-solskarm-til-klapvogn-autostol/

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Bondepigen

Vinker skriver:

Jeg bruger en solcreme fra Apoteket. Den er fra Vichy og er faktor 50+. Den er uden parfume og uden parabener. Den var dog også lidt dyr, men når det er solcreme så går jeg ikke så meget op i prisen.

Derudover har vi også den fra Derma i faktor 30

Hold da op en høj faktor...men NE er osse lidt rødhåret, er han ikke? Så skal man jo osse passe ekstra meget på...

Jeg håber bare, at Emmas dagplejemor husker at smøre Emma ind i hoved og på hænder, når hun er blevet vasket efter mad og sådan, hvis de skal ud da...

Årh altså, jeg er så bange for at dagplejemødre og lign. er ligeglade med vores børn...det er jo ikke deres egne.... Mon der er andre der har det som jeg??? Jeg tør simpelthen ikke stole på hende...øv.

Anmeld

21. april 2010

Vinker

bondepigen skriver:

Hold da op en høj faktor...men NE er osse lidt rødhåret, er han ikke? Så skal man jo osse passe ekstra meget på...

Jeg håber bare, at Emmas dagplejemor husker at smøre Emma ind i hoved og på hænder, når hun er blevet vasket efter mad og sådan, hvis de skal ud da...

Årh altså, jeg er så bange for at dagplejemødre og lign. er ligeglade med vores børn...det er jo ikke deres egne.... Mon der er andre der har det som jeg??? Jeg tør simpelthen ikke stole på hende...øv.

Jo Niklas Emil er meget lys og lidt rødhåret, men havde nok købt denne solcreme anyway. Tænkte at jeg lige så godt kunne købe den højeste faktor - Det er den der med at "intet er godt nok til mit barn"-tanke der kom indover mig....

Jeg stoler nu meget godt på at de i vuggestuen husker det med solcremen. Synes nemlig jeg fornemmede sidste sommer at det var noget de gik meget højt op i.

Anmeld

21. april 2010

Bondepigen

Vinker skriver:

Jo Niklas Emil er meget lys og lidt rødhåret, men havde nok købt denne solcreme anyway. Tænkte at jeg lige så godt kunne købe den højeste faktor - Det er den der med at "intet er godt nok til mit barn"-tanke der kom indover mig....

Jeg stoler nu meget godt på at de i vuggestuen husker det med solcremen. Synes nemlig jeg fornemmede sidste sommer at det var noget de gik meget højt op i.

Ja ok, i vuggestuen er der jo osse flere voksne der lægger mærke til, hvad de andre gør... Men i DP er der kun én voksen, som egentlig kan gøre som der passer hende... men hmm... jeg er nok osse ret paranoid... Stoler ikke på særlig mange mennesker..

Anmeld

21. april 2010

Vinker

bondepigen skriver:

Ja ok, i vuggestuen er der jo osse flere voksne der lægger mærke til, hvad de andre gør... Men i DP er der kun én voksen, som egentlig kan gøre som der passer hende... men hmm... jeg er nok osse ret paranoid... Stoler ikke på særlig mange mennesker..

Netop én af grundende jeg ikke valgte dp'er. Der findes MANGE fantastiske dp'er rundt i landet, men har bare hørt så mange historier efterhånden... Ikke fordi de er hellige i vuggestuerne, men har bare lidt mere tillid til dem...

Anmeld

21. april 2010

Englepigen

bondepigen skriver:

Puha, det gør mig ondt... den sygdom er simpelthen ikke til at spøge med. Det er så uhyggeligt!!! Var det hudkræft (hvis jeg må spørge)?

Jeg har osse solhat til Emma med en god stor skygge! Og så har jeg den på billedet (i stedet for parasol) til klapvognen. Den er jeg rigtig glad for! Man kan ikke være for forsigtig. Altså jeg har den alm. skygge/skærm på, og så den i forlængelse...det giver god skygge, og Emma kan stadig kigge ud til siderne...

http://www.babadut.dk/product/uv-solskarm-til-klapvogn-autostol/

Min morfar har tarm/mave kræft og min far havde lungekræft, som spredte sig til...alt-kræft

Så som sådan er der ingen ligehed mellem mine kære, men det sætter sine spor og min søn skal ikke på listen over kræftpatienter.

Anmeld

21. april 2010

Barbamama

bondepigen skriver:

Nu har jeg købt den fra änglamark faktor 30, den er på spray... er din osse det? Jeg har så nemlig lige læst på den, at man ikke må bruge den i ansigtet, men det er da lidt upraktisk... Måske er det dumt at blive forvirret over, men det er vel kun for at gøre opmærksom på, at man ikke må spraye den i ansigtet... Men det er jo ret indlysende... Man må vel godt bruge den i ansigtet, bare man sprayer det i sin hånd??? Eller hvad? Åååh, hvor bliver jeg dog let forvirret....

Ja jeg ville også bare spraye den i hånden. Det er nok bare skrevet for at barnet ikke får det i øjnene. He he. Jeg har købt den "almindelige" (ikke spray)

Anmeld

21. april 2010

Bondepigen

michella80 skriver:

Ja jeg ville også bare spraye den i hånden. Det er nok bare skrevet for at barnet ikke får det i øjnene. He he. Jeg har købt den "almindelige" (ikke spray)

Oki dokie.. takker.

Anmeld

21. april 2010

Bondepigen

Englepigen skriver:

Min morfar har tarm/mave kræft og min far havde lungekræft, som spredte sig til...alt-kræft

Så som sådan er der ingen ligehed mellem mine kære, men det sætter sine spor og min søn skal ikke på listen over kræftpatienter.

Nej det skal han ikke!!! Håber man kan gøre noget for din morfar!!!

Anmeld

21. april 2010

Bondepigen

Vinker skriver:

Netop én af grundende jeg ikke valgte dp'er. Der findes MANGE fantastiske dp'er rundt i landet, men har bare hørt så mange historier efterhånden... Ikke fordi de er hellige i vuggestuerne, men har bare lidt mere tillid til dem...

Ja, og så er det bare man er træt af vi ikke har en vuggestue her i byen...

Jeg synes faktisk man burde sende en liste ud til forældrene om hvem der er DP'er i deres område, så man selv kan vælge...

Jo vi fik lov til at ønske, men hvad gør man, når man ikk kender en eneste der er DP'er??

Jeg fandt så ud af siden, at jeg kender hende som Emma var i gæstepleje hos fra gamle dage... Havde jeg vidst det dengang, så havde jeg bestemt valgt hende!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.