Solcreme igen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2010

Karo

bondepigen skriver:

Ja, man skulle næsten tro jeg var panisk angst for solen....

Min mor har hudkræft, dog en godartet slags...men måske derfor jeg er meget interesseret i at beskytte huden mod solen.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad I forskellige køber af solcreme til jeres børn??

Herhjemme bruger vi også Derma med faktor 30 til Marcus.

Skal dog lige sige at jeg ikke er begyndt at smører ham ind endnu. Marcus er en smule mørk i huden, så det har ikke været nødvendigt at smører ham ind endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

Bondepigen

sarahb skriver:

Det er rigtigt der ikk bliver dannet meget d vitamin når man bruger solcreme .men så må man sørge for St få det gennem kosten lige som om vinteren .. Desuden er det nok at være i solen i 30 min blottet for solcreme i sommer halvåret for at danne nok d vitamin til hele sommeren så det er ikke noget jeg bekymre mig om.

Mht hudfarve så er der bestemt forskel i graden af skoldning. Dog ikk hudkræft m.m min mand kan være i Egypten i 50 grader ligge dagen i solen og han bliver ikk skoldet eller i nærheden af hvor jeg bliver rød efter en halv Time uden solcreme. Deres pigment er meget anderledes end vores og kan klare lang mere en vi kan.

Min læge har bare sagt, at man slet slet ikke kan få det man skal have gennem kosten. Men selvfølgelig er lidt bedre end ingenting.

Ja, det er rigtigt, at man ikke så let bliver forbrændt, når man er mørkere... Men hudkræft er man ligeså udsat for, som du osse selv skriver...

Anmeld

11. april 2010

sarahb

bondepigen skriver:

Min læge har bare sagt, at man slet slet ikke kan få det man skal have gennem kosten. Men selvfølgelig er lidt bedre end ingenting.

Ja, det er rigtigt, at man ikke så let bliver forbrændt, når man er mørkere... Men hudkræft er man ligeså udsat for, som du osse selv skriver...

Ældre har det meget svært at få det gennem kosten. Derfor er der diverse kost tilskud.
Vi smører heller ikk endnu så en dag ude nu her hvor solen skinner så er der masser af d vitamin til resten af sommeren. Kroppen optager hurtigt d vitamin, derfor skal der kun 0.5 time Time til at få dækket sit behov. Selvfølgelig mere, hvis man ikke spiser d vitamin holdigt kost

Jeg går ikke og bekymre mig om solcremen har for meget faktor for det skal kun være en gang eller 2 man sløser med det og så er vitamin behovet dækket. Så isaac skal stadig ha 30 på da jeg ikk ønsker min søn forbrændt

Anmeld

20. april 2010

Bondepigen

michella80 skriver:

Jeg har købt den fra Minirisk/Änglamark for der er INGEN parabener i. Det er faktor 30 og jeg bruger den selv

Nu har jeg købt den fra änglamark faktor 30, den er på spray... er din osse det? Jeg har så nemlig lige læst på den, at man ikke må bruge den i ansigtet, men det er da lidt upraktisk... Måske er det dumt at blive forvirret over, men det er vel kun for at gøre opmærksom på, at man ikke må spraye den i ansigtet... Men det er jo ret indlysende... Man må vel godt bruge den i ansigtet, bare man sprayer det i sin hånd??? Eller hvad? Åååh, hvor bliver jeg dog let forvirret....

Anmeld

20. april 2010

Skouboe

bondepigen skriver:

Nu har jeg købt den fra änglamark faktor 30, den er på spray... er din osse det? Jeg har så nemlig lige læst på den, at man ikke må bruge den i ansigtet, men det er da lidt upraktisk... Måske er det dumt at blive forvirret over, men det er vel kun for at gøre opmærksom på, at man ikke må spraye den i ansigtet... Men det er jo ret indlysende... Man må vel godt bruge den i ansigtet, bare man sprayer det i sin hånd??? Eller hvad? Åååh, hvor bliver jeg dog let forvirret....

Jo, du sprayer den bare i hånden og smører den i ansigtet...

Anmeld

20. april 2010

Bondepigen

Skouboe skriver:

Jo, du sprayer den bare i hånden og smører den i ansigtet...

Tak, jeg føler mig lidt dum ved at spørge (for det er jo det mest logiske), men better safe than sorry....

Anmeld

20. april 2010

Skouboe

bondepigen skriver:

Tak, jeg føler mig lidt dum ved at spørge (for det er jo det mest logiske), men better safe than sorry....

Helt enig - hellere spørge en gang for meget end en for lidt... jeg spurgte faktisk selv da jeg købte solcreme... det KUNNE jo være at det der gjorde det flydende nok til spray, ikke var så godt til den sarte hud i ansigtet...

Anmeld

21. april 2010

Bondepigen

Skouboe skriver:

Helt enig - hellere spørge en gang for meget end en for lidt... jeg spurgte faktisk selv da jeg købte solcreme... det KUNNE jo være at det der gjorde det flydende nok til spray, ikke var så godt til den sarte hud i ansigtet...

Årh, hvor er det dejligt, at jeg ikke er den eneste der kan komme i tvivl om sådan noget...

Kan godt af og til tænke, at jeg måske er lidt pylret...men det er jo mit barn... og hun kan ikke passe på sig selv, så det bliver mor jo nødt til...

Anmeld

21. april 2010

Vinker

Jeg bruger en solcreme fra Apoteket. Den er fra Vichy og er faktor 50+. Den er uden parfume og uden parabener. Den var dog også lidt dyr, men når det er solcreme så går jeg ikke så meget op i prisen.

Derudover har vi også den fra Derma i faktor 30

Anmeld

21. april 2010

Englepigen

Min morfar har kræft og min far døde af kræft for 1½ år siden Min bedste ven er kommet over sin kræft, men går stadig til kontrol.

Jeg er bleg, er rødhåret og har fregner - over alt på kroppen. Jeg har fået fjernet en del voksende modermærker, heldigvis uden noget alarmerende i, i gennem tigen. Forleden da jeg kørte hjem, kl var 17, blev jeg krebsrød i hele ansigtet + halsen. Jeg er meget modtagelig for solen og har altid været det.

Min søn er også lys, dog uden fregner, men jeg tør ikke tage chancer. Jeg har købt den stribede børne solcreme fra Matas med faktor 30. Bruger selv KUN faktor 30, for 15 er ikke nok for mig.

Jeg har også købt både en bøllehat og en kasket til knægten og næste ting på listen er en parasol til barnevognen/klapvognen.

/Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.