Solcreme igen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.068 visninger
29 svar
0 synes godt om
9. april 2010

Bondepigen

Ja, man skulle næsten tro jeg var panisk angst for solen....

Min mor har hudkræft, dog en godartet slags...men måske derfor jeg er meget interesseret i at beskytte huden mod solen.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad I forskellige køber af solcreme til jeres børn??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2010

TbCp

Jeg hiver lige den her op igen for det kunne jeg også godt tænke mig at høre

Anmeld

10. april 2010

Bondepigen

Nå ja, og så skulle jeg måske fortælle, at jeg selv har den stribede til børn fra matas faktor 15, da jeg engang har læst, at faktoren faktisk er højere end de 15.

Men hvilken solcreme I bruger til børnene og hvilken faktor, kunne jeg tænke mig at vide, hvis I vil dele??? Og måske begrundelse for hvorfor I bruger lige netop den?

Anmeld

10. april 2010

sarahb

Jeg bruger derma faktor 30 da den er svane mærket osv. Og så er det en faktor 30 selvom isaac er halvt pakistaner og sagtens kan klare sol. Men jeg bruger meget beskyttelse da jeg mener det er bedst og når vi rejser osv skal han absolut ikk lide under skoldning. Til USA til sommer er det helt sikkert en sunblok der købes med

Anmeld

10. april 2010

TbCp

Er i begyndt at give dem solcreme på nu?

Anmeld

10. april 2010

Barbamama

Jeg har købt den fra Minirisk/Änglamark for der er INGEN parabener i. Det er faktor 30 og jeg bruger den selv

Anmeld

10. april 2010

Bondepigen

sarahb skriver:

Jeg bruger derma faktor 30 da den er svane mærket osv. Og så er det en faktor 30 selvom isaac er halvt pakistaner og sagtens kan klare sol. Men jeg bruger meget beskyttelse da jeg mener det er bedst og når vi rejser osv skal han absolut ikk lide under skoldning. Til USA til sommer er det helt sikkert en sunblok der købes med

Tak for svar.

Jeg mener faktisk at have læst at den med hudfarven er lidt af en skrøne, så selv om man er lidt mørkere i huden, har man lige så meget behov for solcreme som dem med lysere hud.

Bed lidt mærke i det, da Emma osse er en anelse mørkere end andre børn...

Anmeld

10. april 2010

Bondepigen

TbCp skriver:

Er i begyndt at give dem solcreme på nu?

Nej, for vi har ikke været voldsomt meget ude...men skal vist snart til at begynde...

Anmeld

10. april 2010

Bondepigen

Nu kan jeg se at både Sarah og Michella bruger faktor 30...

Er I ikke bange for, at de får for lidt D-vitamin fra solen så? For jeg tror osse det er vigtigt at huden får noget af det gode fra solen...mon den får det med så høj en faktor?

Jeg har nemlig selv haft temmelig meget D-vitamin mangel efter sommeren sidste år. Tallet lå på 30 og skal ligge mellem 50 og 80, og det er endda selv om jeg var meget i solen sidste år...

D-vitamin mangel kan jo give mange forskellige alvorlige sygdomme, hvis ikke man får nok....

Øv, hvor er der mange ting man skal tage stilling til, når man har børn...........!!! Man vil jo det bedste for dem... Indtil 3 års-alderen er det jo ekstra vigtigt med solcremen. Det er vist noget med at de danner flere celler eller noget i den retning, så i den periode er det yderst vigtigt, for at de ikke skal få hudkræft senere i livet....

I'm confused!

Anmeld

11. april 2010

sarahb

Det er rigtigt der ikk bliver dannet meget d vitamin når man bruger solcreme .men så må man sørge for St få det gennem kosten lige som om vinteren .. Desuden er det nok at være i solen i 30 min blottet for solcreme i sommer halvåret for at danne nok d vitamin til hele sommeren så det er ikke noget jeg bekymre mig om.

Mht hudfarve så er der bestemt forskel i graden af skoldning. Dog ikk hudkræft m.m min mand kan være i Egypten i 50 grader ligge dagen i solen og han bliver ikk skoldet eller i nærheden af hvor jeg bliver rød efter en halv Time uden solcreme. Deres pigment er meget anderledes end vores og kan klare lang mere en vi kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.