Studerende i jeres børns insitution??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

Lullaby

Ork ja. De er der rigtig tit. Og mange af dem. Jeg synes da også det er en latterlig holdning at have eftersom at man jo skal studere før man bliver færdig altså.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

DK

Hej Eva

Jeg har ikke lige læst alle indlæg, men tillader mig at give dig min holdning alligevel!

Jeg har ikke haft negative oplevelser med pæd.studerende i Kirstines 3 år i børnehaven. Derimod synes jeg de bidrager med ny energi og nye ideer til aktivering af børnene. Det er som om de får lidt rusket op i de "gode gamle ting" som de gamle pædagoger har. Det synes jeg er super godt! Naturligvis kræver det lidt af de fastansatte pædagoger at have en studerende, men jeg tror sagtens at man kan få noget igen den anden vej hvis man er åben overfor nyt!!

Tilgengæld må jeg indrømme at jeg haaaader de der pædagogmedhjælper-barselsvikarer... ØV!!! Det er som om at de er fyldt med negativ "jeg bliver aldrig fastansat og gider det ikke nok til at tage uddannelsen, så nu skal jeg bare igen have et vikariat overstået uden at jeg gider lære børn/forældre/kolleger at kende"-energi. 

Knus Ditte!! 

Anmeld

8. april 2010

Malene84

hmmm... jeg er selv pæd. studerende og er mega undrende over lederens udtagelse . Alle nye skal lære... man kan som institution ønske om man vil have en nystartet studerende eller om man vil have en med mere erfaring (da pæd. studerende skal ud i 3 praktikker)!!!  Og jeg tror simpelthen ikke på, at der ikke er kompetente studerende i deres sidste praktik.

Hvis det er tilfældet at det har være 2. løn studerende (sidste praktik), er steder for dårlige til at lære fra sig og kan jo så ikke løfte opgaven at have studerende. Jeg giver ret i, at der er nogen derude der ikke burde passe børn - men nægter at tro at der er så mange, at det ikke kan betale sig at have studerende

Hovedopgaven er selvfølgelig at have studerende for at give dem erfaring, men samtidig kan de studerende tit bringe nye ting til institutionen, ved netop ikke at være erfaren. Man skal netop sætte spørgsmålstegn ved ALT hvad pædagogerne gør, da det får pædagogerne til at tænke pædagogikken ind i ALT (hvilket kun gavner jeres børn - tro mig)!!!!!

Anmeld

8. april 2010

Honningblomst

Malene84 skriver:

hmmm... jeg er selv pæd. studerende og er mega undrende over lederens udtagelse . Alle nye skal lære... man kan som institution ønske om man vil have en nystartet studerende eller om man vil have en med mere erfaring (da pæd. studerende skal ud i 3 praktikker)!!!  Og jeg tror simpelthen ikke på, at der ikke er kompetente studerende i deres sidste praktik.

Hvis det er tilfældet at det har være 2. løn studerende (sidste praktik), er steder for dårlige til at lære fra sig og kan jo så ikke løfte opgaven at have studerende. Jeg giver ret i, at der er nogen derude der ikke burde passe børn - men nægter at tro at der er så mange, at det ikke kan betale sig at have studerende

Hovedopgaven er selvfølgelig at have studerende for at give dem erfaring, men samtidig kan de studerende tit bringe nye ting til institutionen, ved netop ikke at være erfaren. Man skal netop sætte spørgsmålstegn ved ALT hvad pædagogerne gør, da det får pædagogerne til at tænke pædagogikken ind i ALT (hvilket kun gavner jeres børn - tro mig)!!!!!

Jeg må indrømme at det desværre ikke undrer mig så meget...jeg synes nemlig der slippes alt for mange igennem som virkelig ikke skulle i nærheden af mine unger.

Om det er særlig udbredt hernede skal jeg ikke kunne sige. Det udtalte lederen sig om. Altså at da hun kom herned nordfra var hun rystet og skulle hun tage nogen ind skulle det ikke være fra det semi der er hernede.

Det er jo lige så tit de første praktik de får studerende ind og de må jo have oplevet mere skidt end godt og derfor valgt ud fra det.

Jeg har mødt en del studerende som har haft med mine unger at gøre og jeg synes da langt de fleste har virket ok, men hvad ved man egentlig om det som forælder, tænker bare at man siger jo kun hej og farvel.

Men synes da det giver stof til eftertanke...om det så bare er hernede det er tilfældet.

Knus Eva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.