Studerende i jeres børns insitution??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
24 svar
0 synes godt om
8. april 2010

Honningblomst

Hej...

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er pæd. studerende i jeres børns intitutioner...er I glade for det eller ville det være bedre at bruge pengene på en fast ansat?

Jeg talte med lederen i min søns børnehave. Hun fortalte at hun er rystet over hvad man uddanner til pædagoger og de havde simpelthen valgt ikke at have studerende fordi de ikke kunne stå inde for dem og mente mange af dem simpelthen ikke er egnede.

Men hvordan er det hos jer?

hilsen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

FruPudderkvast

Vila skriver:

Hej...

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er pæd. studerende i jeres børns intitutioner...er I glade for det eller ville det være bedre at bruge pengene på en fast ansat?

Jeg talte med lederen i min søns børnehave. Hun fortalte at hun er rystet over hvad man uddanner til pædagoger og de havde simpelthen valgt ikke at have studerende fordi de ikke kunne stå inde for dem og mente mange af dem simpelthen ikke er egnede.

hilsen..

Det var dog en latterlig kommentar lederen i din søns børnehave er kommet med!! Gav hun en begrundelse for hvorfor hun ikke mente at de var egnede?

Jeg ville da overhovedet ikke have noget i mod at have en studerende til at passe min søn!

Man skal jo ligesom være studerende før man kan blive uddannet og fastansat?  Hmm..

Anmeld

8. april 2010

Corn

Der er som regel minimum en stud i vores bhv af gangen...

Og de har været igennem samtaler på lige fod med andre ansættelser... Så selvfølgelig er der både gode og dårlige, men sådan kan det jo også gå ved ansættelse af medhjælpere eller færdig-uddannede gokker..

Og hvis ikke der er plads til studerende, hvordan skal de så lære og afprøve evner og metoder...

Jeg synes det er vigtig at give plads til de forskellige uddannelser og deres studerende.

Anmeld

8. april 2010

mor_sabina

Vila skriver:

Hej...

hilsen..

Det er da meget muligt at nogle ikke er egnede, men så er det jo netop deres opgave ikke at lade dem bestå, så de kan blive sorteret fra. Uddannelsen skulle jo gerne stille krav så man bliver en dygtig pædagog.

Institutionerne har jo også et ansvar i uddannelsen, og hvis ikke de mener man er egnet, kan de vel i realiteten fyre en?

Anmeld

8. april 2010

Camilla_a

Ja der studerende nede i mine drenges vuggestue og vi/de er meget glad for dem! En af dem blev fast ansat efter hun var færdig uddannet og hun er bare så god! Synes kun det er godt der studerende dernede og synes godt det er en mærkelig kommentar hende lederen er kommet med...

Anmeld

8. april 2010

Pia.

Vila skriver:

Hej...

hilsen..

Vil give din børnehaveleder ret med at der findes rigtig mange ikke egnet pædagog studerende - Men når det så er sagt, så kan man vel ikke sådan vælge dem fra på den måde, det syntes jeg ikke er okay - Mine børn har været passe af studerende i deres vuggestuer/børnehaver, og de har været noget så fantastiske alle sammen ....

Mon ikke det er sådan med alle uddannelser at der er nogen som er mindre egnet end andre i det fag de har valgt... men tænk hvis alle praktikpladser valgte dem fra.... !!!!

Anmeld

8. april 2010

Valle81

Hejsa.

Hmm, først må je synes det er en meget mærkelig kommentar at komme med fra lederens side.

hvis de studerende ikke kommer ud i praksis hvordan skal de så lære??? Er helt lost over hendes udtalelse, og mener bestemt hun er helt ved siden af og hun måske er den der ikke er egnet.............

I min datters børnehave var der hele tiden mindst en og gerne to studerende. Idag går hun i SFO og der er der også et par stykker.

Der har også altid været en medhjælper, og de er så vidt jeg ved, slet ikke uddannet.

Disse mennesker der har været i min datters instiutioner har altid været meget venlige, søde og meget kompetente, men det skal også siges at det ansvarlige personale er yderst dygtige i at "lære" dem op.

Jeg vil ikke mene at det ville være bedre med en fastansat, for hvor skal de studerende så få deres erfaringer fra. Jeg går også ud fra at de steder hvor de studerende er ude i "praktik" skal give feedback på den studerende, så de "dårlige" bliver sorteret fra og ikke kan gøre uddannelsen færdig hvis de er uegnede???

Christina

Anmeld

8. april 2010

Honningblomst

Jeg vil lige sige at lederen IKKE sagde at alle ikke var egnede, men deres erfaring var at mange ikke var det og endda har de fået studerende som et sted er dumpet i praktikken fordi de ikke var egnede og så ryger de bare videre til et andet sted.

Hun ville ikke byde ungerne det og mente ikke hun kunne stå inde for hendes bh hvis hun tog studerende ind. I hvert fald ville hun ikke have dem der var fra området, men måske derfra hvor hun kom fra, da hun ikke havde disse dårlige erfaringer.

Måske der faktisk er geografiske forskelle?

Anmeld

8. april 2010

Honningblomst

Valle81 skriver:

Hejsa.

Hmm, først må je synes det er en meget mærkelig kommentar at komme med fra lederens side.

hvis de studerende ikke kommer ud i praksis hvordan skal de så lære??? Er helt lost over hendes udtalelse, og mener bestemt hun er helt ved siden af og hun måske er den der ikke er egnet.............

I min datters børnehave var der hele tiden mindst en og gerne to studerende. Idag går hun i SFO og der er der også et par stykker.

Der har også altid været en medhjælper, og de er så vidt jeg ved, slet ikke uddannet.

Disse mennesker der har været i min datters instiutioner har altid været meget venlige, søde og meget kompetente, men det skal også siges at det ansvarlige personale er yderst dygtige i at "lære" dem op.

Christina

Det var så ikke i forhold til dem der har noget at lære/dem der kan lære det. Det var i forhold til dem der ikke er egnede og ikke burde komme igennem uddannelsen og den risiko ville hun ikke løbe mere.

Anmeld

8. april 2010

Honningblomst

mor_sabina skriver:

Det er da meget muligt at nogle ikke er egnede, men så er det jo netop deres opgave ikke at lade dem bestå, så de kan blive sorteret fra. Uddannelsen skulle jo gerne stille krav så man bliver en dygtig pædagog.

Institutionerne har jo også et ansvar i uddannelsen, og hvis ikke de mener man er egnet, kan de vel i realiteten fyre en?

Og det er jo problemet. Hvis du ikke er egnet og dumper i praktikken, så kan du gå den om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.