Studerende i jeres børns insitution??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

Honningblomst

Pia. skriver:

Vil give din børnehaveleder ret med at der findes rigtig mange ikke egnet pædagog studerende - Men når det så er sagt, så kan man vel ikke sådan vælge dem fra på den måde, det syntes jeg ikke er okay - Mine børn har været passe af studerende i deres vuggestuer/børnehaver, og de har været noget så fantastiske alle sammen ....

Mon ikke det er sådan med alle uddannelser at der er nogen som er mindre egnet end andre i det fag de har valgt... men tænk hvis alle praktikpladser valgte dem fra.... !!!!

Hernede er der mange praktikpladser, så der er jo som sådan intet problem i at de vælger fra.

Og jo, der er sikkert andre steder der er uegnede, hende her ville bare ikke lade børnene stå model mere og dem selv også vil jeg tro.

Men hun mente det var ekstra slemt hernede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Pia.

Vila skriver:

Hernede er der mange praktikpladser, så der er jo som sådan intet problem i at de vælger fra.

Og jo, der er sikkert andre steder der er uegnede, hende her ville bare ikke lade børnene stå model mere og dem selv også vil jeg tro.

Men hun mente det var ekstra slemt hernede.

Det lyder også vildt... Men godt hun så har valgt dem fra når problemet er så stort... Det er jo børnene det går ud over hvis personalet ikke slår til...

Knus Pia.

Anmeld

8. april 2010

Valle81

Vila skriver:

Det var så ikke i forhold til dem der har noget at lære/dem der kan lære det. Det var i forhold til dem der ikke er egnede og ikke burde komme igennem uddannelsen og den risiko ville hun ikke løbe mere.

Ok, jeg må have misforstået indlægget så............

Anmeld

8. april 2010

Honningblomst

Pia. skriver:

Det lyder også vildt... Men godt hun så har valgt dem fra når problemet er så stort... Det er jo børnene det går ud over hvis personalet ikke slår til...

Knus Pia.

Ja, det lyder vildt, men desværre nok sådan tendensen lidt er.

Det er en privat institution, så de styrer det jo ret meget selv.

Anmeld

8. april 2010

Tdittmann

I min datters institution har vi altid stud. og den studerende er knyttet til en fast pædagog, som også er den stud. studieansvarlige mens vedkommende er i børnehaven.

Jeg har kun oplevet positivt at der har været studerende i børnehaven. I vores børnehave får den studerende og så lov til at vælge et projekt som de gerne vil lave med børnene.

Den studerende som har været hos os fra aug.-jan. lavede f.eks. et huleprojekt med børnene og børnene var vældig optaget af det. Den nye studerende som vi har her nu frem til sommerferien har valgt at lægge fokus på krop og bevægelse og tager 1-2 gange om ugen nogle forskellige børn med i f.eks. gymnastiksalen eller ud på en sanse tur.

Så herfra kun positivt omkring studerende i børnehaven

Anmeld

8. april 2010

wamse

Jeg synes da det er ærgeligt at hun fravælger at have nogle ude, som så tilgengæld er egnede. Måske kunne de som institution hjælpe en studerende til at blive klar over, om de rent faktisk er egnet til området. Måske er det så ikke lige børnehaveområdet man så skal arbejde indenfor, men så med voksne, eller unge. Hvis vi ikke får muligheden for at komme ud som studerende, så lærer vi jo heller intet. Tror også på at de forskellige inst. har rigtig meget ud af, at der kommer studerende hos dem, som også stiller spørgsmålstegn ved om de normer der er i inst. måske burde ses på. Det er da også til gavn for børnene og for os forældre....

Anmeld

8. april 2010

eliasogmor

Vila skriver:

Jeg vil lige sige at lederen IKKE sagde at alle ikke var egnede, men deres erfaring var at mange ikke var det og endda har de fået studerende som et sted er dumpet i praktikken fordi de ikke var egnede og så ryger de bare videre til et andet sted.

Hun ville ikke byde ungerne det og mente ikke hun kunne stå inde for hendes bh hvis hun tog studerende ind. I hvert fald ville hun ikke have dem der var fra området, men måske derfra hvor hun kom fra, da hun ikke havde disse dårlige erfaringer.

Måske der faktisk er geografiske forskelle?

nu er jeg jo en pæd stud... og hvis man dumper en praktik...så kan man jo ikke komme ud  i en ny...medmindre man er blevet " reddet" af pls...så det forstår jeg ikke...

Anmeld

8. april 2010

Honningblomst

eliasogmor skriver:

nu er jeg jo en pæd stud... og hvis man dumper en praktik...så kan man jo ikke komme ud  i en ny...medmindre man er blevet " reddet" af pls...så det forstår jeg ikke...

Jo, det kan man godt. Praktikstedet kan dumpe dem, men de kan jo stadig godt gå den om. Nogle bliver også bestået selvom stedet faktisk ikke mener de er egnet. Sådan er det hernede og måske også derfor lederen der har fået nok.

Anmeld

8. april 2010

Tina2

Der har ind imellem været i Filucas (også snart Milas') børnehave og de har været supersøde, så det har vi slet ikke haft problemer med

Anmeld

8. april 2010

mor_sabina

Eva skriver:

Og det er jo problemet. Hvis du ikke er egnet og dumper i praktikken, så kan du gå den om.

Nå ja men hvis det så ikke har udviklet en og man er blevet bedre så dumper man vel på ny? jeg kan ikke tro at det er de studrende der ødelægger hendes statistik!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.