Er det kun mig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

qp

Anonym skriver:

Jeg vil lige slå fast jeg har fuld forståelse og medfølelse for dem der er nød til at vælge abort, det var også fordi ejg havde brug for at komme ud med nogle følelser og om andre kunne have det ligesådan, at man kan have det svært med det, uden det har noget med personen eller indlæggene at gøre, håber jeg får mig selv forklaret rigtigt

Jeg er helt med i hvad du mener Min pointe var, at dem der vil have aborter har det nok lige så svært ved, at læse dit indlæg som du har ved, at læse deres. Pøj pøj med det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Anonym

Hej. Det er skam helt forståeligt at føle misundelse og at verden er unfair i dit tilfælde, men det virker jo også mange veje.. Herinde er der en del enlige mødre og de føler måske på samme måde når de hører piger fortælle om deres fantastiske kærester og hvor dejligt et forhold de har. Nogle er heldige på nogle områder; andre på andre, og det er da klart man føler et lille stik når man blir mindet om noget man ønsker, som andre har men som man selv må undvære. Du er ikke alene

Anmeld

8. april 2010

Kvindemin

Jeg kan udmærket sætte mig ind i hvad du siger. Og jeg føler mig ikke stødt. (hvilket jeg heller ikke har en grund til)
Jeg og min kæreste skal til at have barn nr. 2, jeg er 20 år gammel - en ung men fantastisk mor.
Jeg gruer også over at nogle folk bruger abort som prævention, men jeg kan også godt sætte mig ind i at nogle bare er nød til abort, af en eller anden årsag. Selvom jeg har svært imod det, jeg er imod abort.
Og jeg føler også med alle jer der gerne vil være forældre, i bliver faktis tit nævnt og tænkt på herhjemme. Fxn i en sammenhæng hvor hende fra de unge mødre er på mødrehjem, jeg erkender og står gerne ved at hun kan ikke klare at være mor. Så kører mine tanker på, hvorfor dem, hvorfor ikke alle de andre der sidder og ønsker et barn så meget. Lidt rodet, men tror det er til at forstå.

Det er ikke for at støde nogle, min vi ser jo forskelligt på aborter, kejsersnit, opdragelse osv osv. Og abort må jeg tilstå, er en af de ting der gør mig ked af det (i de fleste tilfælde)!!!!!

Anmeld

8. april 2010

Bare mig..

Hej..

Nu har jeg ikke problemer med at blive gravid, da jeg nu er det.. Og det faktisk var en upser..

Men i min familie er der tendens til, at man ikke kan få børn, og jeg ved derfor hvad du mener..

Da jeg stod, og skulle træffe et valg omkring at beholde eller ej, havde jeg SÅ dårlig samvittighed overfor blandt andet min moster, som har kæmpet i 7 år for at få børn, men nu har adopteret da det ikke ville kunne lade sig gøre for hende..

Min dårlige samvittighed bundede i, at hun jo ikke kan få børn, og hvis jeg valgte en abort, ville jeg måske sårer hende, eller det ville måske gøre hende enormt ked af det, eller hun ville blive enormt ked af det.

-Og nu kan min samvittighed ikke bærer, hvis min mor og jeg kommer til at snakke om det at være gravid, og min moster vil være med i snakken. For jeg har så ondt af hende! Jeg har ikke lyst til at fortælle om mine følelser til hende, selv om hun vildt gerne vil hører det, fordi jeg synes det er så synd...  

Tænk at nogen ligefrem nærmest selv bestemmer hvornår barnet skal komme, og andre ikke har den mulighed..

Jeg forstår udemærket godt dine tanker, og hvor må det være frustrerende..

Nogen gange kan jeg også få det dårligt, over at skrive alle mine brokke-indlæg herinde, når jeg ved der sidder nogen, som ikke kan få børn! :/ -Selv om det måske i bund og grund er dumt, da det jo er en baby-side.

Marikka, der ABSOLUT IKKE valgte barnet til, kun pga min moster! -Misforstå mig nu ikke! Men jeg forstår udemærket godt dig, TS!

Anmeld

8. april 2010

Sujan

Åh ja det kender jeg godt.. Er jo svært når man selv ønsker det så brændende... Jeg har for 5 år siden selv fået foretaget en abort af forskellige årsager... Jeg har aldrig fortrudt.. Nu 5 år senere prøver jeg at blive gravid.. Med samme fyr som jeg blev gravid med sidst og har nu prøvet i 10 mdr. Nu kan jeg jo ikke lade være med at tænke over at jeg jo har været gravid og hvad der kan være årsagen til jeg ikke bliver det nu.. Og tænk hvis der er noget galt og det ikke lykkes for os og vi har "forspildt" vores chance..
Det er bare rigtig hårdt når man har prøvet længe, ligemeget om det er folk der overvejer abort eller bare dem der bliver hurtigt gravide..
Synes det er rigtig hårdt for tiden og bliver hurtigt ked af det. Synes også bare at alle lige meget hvor vi er snakker om børn om hvornår vi har tænkt os og få børn og flere har tilmeld sagt det er jo helt i orden hvis i ikke ønsker børn, det skal i ikke være flove over... For vi har ikke foralt nogen vi prøver.. Og er altså kun 25... Alle lyder bare til at undre sig over hvorfor vi ikke får børn.. Vi prøver sgu alt hvad vi kan.

Nåh vil bare sige jeg forstår dig

Anmeld

8. april 2010

Anonym trådstarter

tak for alle jeres svar, tja man synes jo nok nogle gange det kan være svært, specielt hvis man selv ønsker det så meget.

ikke at jeg ikke ønsker det for andre, men kan blive helt hys, hvis folk bruger den der haha jeg har fået barn, agtig samtale med en Kender desværre en slem en af slagsen, og er familie så man kan jo ikke så nemt sige fra, ellers nyder man jo andres glæde, men åh hvor jeg snart håber det lykkedes.

tja nogle gange kan livets udfordringer nok bare vælte lidt for meget ned i hovedet på en, men tak til jer alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.