Anonym skriver:
Kære Anonym
Jeg kan sagtens følge hvordan du har det. Tror at os som kæmper for at få et barn, er meget opslugt af hele projektet, og derfor også bliver påvirket - rationelt eller ej, på at nogen vælger en abort.
I virkeligheden handler det vel netop om, at man godt kan føle, at andre har det man så inderligt ønsker og at det gør ufatteligt ondt, at blive mindet om uretfærdigheden i denne verden. Hvor skævt fordelt det hele kan virke. Du har ret i at det nok er sådan det forholder sig, også i jeg ikke altid har det sådan, som du skriver nedenunder.
Jeg vil gætte på, at det ikke er altid du har det sådan, men i perioder hvor det hele er lidt ekstra hårdt?
Samtidig tror jeg det er en helt normal og velkendt følelse hos mange som kæmper for at få et barn. Det kan virke dybt forkert, og tomt, at nogen vælger en abort, når man - også jeg opfatter dem som meget meget heldige. J eg har fuld forståelse for nogle vælger abort, tror netop også det bare kan være svært at blive mindet om noget man selv ønsker, og ja uretfærdigheden i, at jeg som virkelig ønsker en lille bebs ikke har fået ønsket opfyldt, hvor en der ikke ønsker det(ihvertfald ikke endnu) skal gennemgå noget så forfædeligt at få en abort, eller måske få et barn, mens man selv er "barn" og hellere ville have ventet til man havde oplevet noget af verden.
Men man skal huske, at vi ikke får alle nuancer med herinde, og der ofte ligger en dybere grund bag valget om en abort, og en abort ikke er en glædelig handling.
Tror virkelig det er meget meget få kvinder, som er ligeglade og ikke bliver påvirket af en abort. Om man så kan forstå deres beslutning, er en anden sag i mine øjne. Grundende kan være mange, og svære at forklare med ord. Nogle beslutninger kan kun mærkes, ikke forklares... Jeg vil tro abort ofte er med på den liste.
Bare det at vi vælger at være anonyme, viser hvor følsomt og tabu belagt emne dette er. Men jeg kan sagtens følge dig, for har det på samme måde ind imellem.. ihvertfald langt hen ad vejen. Tror jeg helt sikkert du kan have ret i, man kan nemt føle man skal forsvare sine følelser og at det ikke er okay, og ja det er et meget følsomt og tabubelagt emne, desværre