Brev fra fertilitetsklinikken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2010

MM1987

Hej...

Der er nogen der har svaret, men tænkte det ikke ville skade at høre fra en mere...

Jeg fik taget blodprøver ved egen læge, det var for at se på mine hormin tal..

Jeg var så ved en gyn-klinik og der fik jeg scannet mine æggestokke for cyster (PCO) og derefter fik jeg skyllet æggelederne for at se om der var passage...

Da vi kom til til fertilitetsklinikken fik vi begge taget blodprøver for at tjekke for HIV og hepatitis - noget med at det skal være en sygdomsfri klinik (selvfølgelig)...

Jeg synes også det var et hårdt slag at vi skulle i behandling, især fordi vi ikke havde prøvet selv men bare sprang direkte i behandling, men samtidig sparede det os også for en masse måneder...

Det tog et par dage med tårer i sofaen, men jeg har affundet mig med det nu - og det er bare sådan vi får børn... For det vigtigste er jo at man ender mit sit højeste ønske, et barn...

Jeg vil i hvert fald ønske jer rigtig meget held og lykke - og der positive er at der er SÅ mange rigtige SØDE piger i barnløshedsbehandlingsgruppen og de er rigtig gode til at svare på alle ens spørgsmål...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

otlitrom

Miss BananaHammock skriver:

Oki. De prøver har vi fået taget hos egen læge. Det ville de før de ville sende os videre. Men da manden skulle ha' taget sædprøve tog det 2 uger før han blev indkaldt og 2 uger før han fik svar på den første. Så skulle han aflevere nr. 2 prøve 1 uge efter også fik vi svar på den 2 dage efter, så det gik stærkt!

Er det også skejby i er tilknyttet?

Vi har fået taget alle prøverne én gang.. De skal tages en gang til, når vi bliver tilknyttet klinikken.... Vi er tilknyttet Brædstrup.

Anmeld

7. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Ja der kan man se hvor forskelligt det er fra klinik til klinik. Selvf. blev jeg også scannet. Også igen på klinikken da vi var til første samtale.

Vil også bare lige sige, at jeg tror det vigtigste er, at forsøge at tage en ting ad gangen. Ellers bliver man bare lidt småskør.

Hilsen Alexis som har fået grønt lys til behandling efter sædprøve, men endnu ikke heeelt har besluttet sig.

Anmeld

7. april 2010

Miss BananaHammock

Tak for de gode svar piger. Det er fedt at man ved at man ikke er alene. Men betyder det så at de prøver vi har fået taget hos lægen skal tages om? (f.eks. ÆL hormon tests?)
til jer alle!

Anmeld

7. april 2010

otlitrom

Tak for de gode svar piger. Det er fedt at man ved at man ikke er alene. Men betyder det så at de prøver vi har fået taget hos lægen skal tages om? (f.eks. ÆL hormon tests?)
til jer alle!

Jeg skal have taget alle prøver om, selvom mine prøver er taget i januar og viser at alt er ok.. Så laver de det hele en gang til. Det samme med mandens sædprøve.. Alt om igen...

Men det behøver jo ikke nødvendigvis være sådan hos Jer...

Anmeld

7. april 2010

Miss BananaHammock

kitty skriver:

Jeg skal have taget alle prøver om, selvom mine prøver er taget i januar og viser at alt er ok.. Så laver de det hele en gang til. Det samme med mandens sædprøve.. Alt om igen...

Men det behøver jo ikke nødvendigvis være sådan hos Jer...

Oki..

Anmeld

7. april 2010

til jer alle!

Vi skal ikke have taget noget om. De tjekkede nok sæd hos os fordi de andre prøver var meget forskellige, og den sidste rigtig dårlig (hvilket åbenbart skyldet feber i dec.) Tager jo ca. 3 mdr. at få kvaliteten op igen.

Så vil jeg tro de også tager - som hos os blodprøver for hiv og hepatitis, pga. sikkerhed og lovgivning.

Ud over det, er det som Kitty skriver, slet ikke sikkert, at i skal igennem det samme igen.

Anmeld

7. april 2010

Haha, den vildeste griner vi fik over en regel er, at når partners sæd skal bruges til behandling, skal han underskrive en seddel, som om at han giver tilladelse til organdonation. Vi kunne ikke lade være at grine, så fjollet det lød...

Så lidt sjov er der da i den verden... hihi...

Anmeld

9. april 2010

Mka

Fik du taget HIV test og leverbetændelsestest hos din egen læge eller på fertilitetsklinikken?

Fik HIV test begge steder, for de ville have deres egne prøver, selvom at jeg ikke havde det.

Anmeld

9. april 2010

Mka

Alexis skriver:

Haha, den vildeste griner vi fik over en regel er, at når partners sæd skal bruges til behandling, skal han underskrive en seddel, som om at han giver tilladelse til organdonation. Vi kunne ikke lade være at grine, så fjollet det lød...

Så lidt sjov er der da i den verden... hihi...

hihi ja det grinede vi også af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.