Brev fra fertilitetsklinikken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.118 visninger
30 svar
0 synes godt om
7. april 2010

Miss BananaHammock

Ved der er nogen derude der har fulgt lidt med, så vil da lige dele at nu bliver vi sendt videre i systemet. (har prøvet i 16mdr.) Jeg har idag modtaget et spørgeskema som både manden og jeg skal udfylde også vil vi blive kontaktet indenfor 5 uger. Synes det er lidt hårdt at udfylde, da det går op for mig at vi måske skal til at have hjælp.
Er der nogen der har nogle erfaringer de kan dele...? Mere med hensyn til hvad der nu vil ske? Hvilke slags prøver vi skal igennem osv?

Knus Nena - der sidder med en ambivalent følelse i kroppen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Mka

Spændende Ja det er hårdt når det går op for en. Har det stadig lidt svært med det.

Du får taget rigtig mange test, celleprøver, hiv, sæd, klamydia, masse blodprøver som skal dyrkes længe ( homoner). Det er de prøver vi har startede med. Så skal underlivet scannes, og "skylles" igennem. Det er en sindsyg lang vej. Men dejligt at komme igang.

Ønsker jer alt held og lykke

Knus

Anmeld

7. april 2010

Diana...

Åhh søde dig jeg kan godt forstå du har det sådan. Men hvor er jeg dog glad for at i kan få lidt hjælp. Så i snart kan blive forældre. 

for det bedste for jer. 

Mange tanker til sig smukke. 

Anmeld

7. april 2010

otlitrom

Jeg forstår ikke helt, hvad det er for en form for spørgeskema I skal udfylde? Hæjde/vægt og den slags?

Det er svært, når det pludselig går op for én, at man er på vej i behandling. Jeg står stadfi lidt fast i den periode lige nu.. Og har valgt at lægge brevet lidt væk en uges tid.. Bare for at kunne trække vejret.. Men vi har så også lidt længere ventetid end 5 uger..

Står der intet i brevet om, hvilke prøver de forvente at lave?? Det undrer mig lidt...

Anmeld

7. april 2010

Miss BananaHammock

kitty skriver:

Jeg forstår ikke helt, hvad det er for en form for spørgeskema I skal udfylde? Hæjde/vægt og den slags?

Det er svært, når det pludselig går op for én, at man er på vej i behandling. Jeg står stadfi lidt fast i den periode lige nu.. Og har valgt at lægge brevet lidt væk en uges tid.. Bare for at kunne trække vejret.. Men vi har så også lidt længere ventetid end 5 uger..

Står der intet i brevet om, hvilke prøver de forvente at lave?? Det undrer mig lidt...

Det er et skema med alt muligt. bla. alder og vægt, men også om der er sygdomme i familien, om man har haft diverse underlivs sygdomme mm. Går ud fra at det er til at lave journal med. Jo der følger en "standard" brochure med, men tænke jeg lige ville høre jer andre ad.

Hvilket slags brev har i fået?

Anmeld

7. april 2010

Miss BananaHammock

Mka skriver:

Spændende Ja det er hårdt når det går op for en. Har det stadig lidt svært med det.

Du får taget rigtig mange test, celleprøver, hiv, sæd, klamydia, masse blodprøver som skal dyrkes længe ( homoner). Det er de prøver vi har startede med. Så skal underlivet scannes, og "skylles" igennem. Det er en sindsyg lang vej. Men dejligt at komme igang.

Ønsker jer alt held og lykke

Knus

Fik du taget HIV test og leverbetændelsestest hos din egen læge eller på fertilitetsklinikken?

Anmeld

7. april 2010

Miss BananaHammock

Diana... skriver:

Åhh søde dig jeg kan godt forstå du har det sådan. Men hvor er jeg dog glad for at i kan få lidt hjælp. Så i snart kan blive forældre. 

for det bedste for jer. 

Mange tanker til sig smukke. 

Tak og i lige måde

KNussss

Anmeld

7. april 2010

otlitrom

Miss BananaHammock skriver:

Det er et skema med alt muligt. bla. alder og vægt, men også om der er sygdomme i familien, om man har haft diverse underlivs sygdomme mm. Går ud fra at det er til at lave journal med. Jo der følger en "standard" brochure med, men tænke jeg lige ville høre jer andre ad.

Hvilket slags brev har i fået?

Det lyder som det er lidt af det samme. Jeg har også fået instrukser for, hvornår i cyklus jeg skal ringe til egen læge og få taget blodprver etc.. Og så har vi fået en dato, hvor manden skal afl. sædprøve, og én hvor vi skal til forsamtale... Som desværre er langt ud i fremtiden

Anmeld

7. april 2010

Miss BananaHammock

Det lyder som det er lidt af det samme. Jeg har også fået instrukser for, hvornår i cyklus jeg skal ringe til egen læge og få taget blodprver etc.. Og så har vi fået en dato, hvor manden skal afl. sædprøve, og én hvor vi skal til forsamtale... Som desværre er langt ud i fremtiden

Oki. De prøver har vi fået taget hos egen læge. Det ville de før de ville sende os videre. Men da manden skulle ha' taget sædprøve tog det 2 uger før han blev indkaldt og 2 uger før han fik svar på den første. Så skulle han aflevere nr. 2 prøve 1 uge efter også fik vi svar på den 2 dage efter, så det gik stærkt!

Er det også skejby i er tilknyttet?

Anmeld

7. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Miss BananaHammock skriver:

Ved der er nogen derude der har fulgt lidt med, så vil da lige dele at nu bliver vi sendt videre i systemet. (har prøvet i 16mdr.) Jeg har idag modtaget et spørgeskema som både manden og jeg skal udfylde også vil vi blive kontaktet indenfor 5 uger. Synes det er lidt hårdt at udfylde, da det går op for mig at vi måske skal til at have hjælp.
Er der nogen der har nogle erfaringer de kan dele...? Mere med hensyn til hvad der nu vil ske? Hvilke slags prøver vi skal igennem osv?

Knus Nena - der sidder med en ambivalent følelse i kroppen!

Heeej, jeg har netop for nylig udfyldt samme type skema. Det er noget af en omgang. Det var for mit vedkommede blot så klinikken havde en masse oplysninger om en når man kom ind til samtale, hvilket er meget rart for begge parter.

Hvem er du blevet henvist af?

Måske kan du få lavet en del af de undersøgelser du skal igennem med udredning osv. inden du skal til samtale? Det kan godt lige fjerne nogle ugers ventetid.

Vi fik udredning gennem min gyn. som henviste os til den klinik vi ville behandles hos.

Du skal regne med: blodprøver for M & K kønshormoner, ÆL, hiv, celleskrab, evt. hsg (scanning af ægleddere med kontrastvæske), og klamydiatest. Så skal din partner højst sandsynligt igennem et par Sædprøver. Vi har været igennem 2 sædprøver, plus en tredje gennem klinikken, som også har taget nye blodprøver, men der går det meget hurtigere med svar.

Der er længere ventetid på svar på visse prøver frem for andre, men det kan den som foretager udredningen af jer nok bedre give svar på.

Jeg ved at man på "min" klinik kunne hente en liste ned med de ting man skulle igennem af udredning, inden de kunne gå igang med behandling, så måske har din klinik en lignende du kan få udleveret, eller finde på hj.sidde.

Endelig spørg hvis der er mere. Og held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.