Milka skriver:
det fungerer fordi jeg kører pigerne ret stramt – eller fordi de bare er født artige, jeg ved det ikke helt. men problemet i denne konstellation af én forælder og to børn er imidlertid at der ikke rigtig er plads til afvigelser, for det vipper mor af pinden! føler ofte at jeg kører på lånt tid, der må for helvede da snart komme nogen mellemøresbetændelser eller usammenhængende nattesøvn eller noget andet jeg bare ikke kan magte ...
tænker altid at tingene kunne være meget værre!
Det er nok der, jeg vil gå galt i byen - er bare ikke særlig god til at køre tingene stramt...ungerne er for stædige og jeg er for blød...tror jeg...
Kan godt forstå din tanke om at køre på lånt tid - situationen er bare mere ustabil, når man står med eneansvaret...jeg selv kan få helt ondt i maven ved tanken om det KÆMPEansvar det er, at være alene med børnene...jeg har mange tænk-nu-hvis-tanker, jeg skal stoppe, når jeg er alene med dem, for det nytter bare ikke...generelt er jeg nok bare ikke særlig god til at være alene, jeg er en af den slags mennesker, der får energi af at være sammen med andre; jeg bliver rastløs og mut af at være alene...og når børnene stadig er så små, så synes jeg lidt det er at være alene, når jeg er sammen med dem...selvom det måske ikke rigtig giver nogen mening rent logisk...
Nå det blev en masse vrøvl om mig og mit...summa summarum, så tror jeg det gælder om at stoppe sine tanker, når de går på udflugt i hvad-nu-hvis-verden og så samtidig nyde, når det går godt i stedet for at frygte, når det ikke gør det...
Hvor længe har du planer om at gå hjemme med pigerne? Jeg tænker det må være hårdt at have dem derhjemme hele tiden? At du måske trænger til flere pauser, hvor du kan undgå at skulle gå rundt på listefødder med blafrende ører (som jeg kan forestille mig, du gør, når pigerne sover
)?
Anmeld