filmen knækkede for mig i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.240 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. april 2010

Milka

har et par meget genstridige tøser lige nu og havde et totalt melt-down i eftermiddags. begyndte bare at stortude og kunne slet ikke holde op igen. så bandede jeg min stolthed langt væk og ringede til min mor og hulkede at jeg havde behov for hjælp. hun kom med det samme og tog totalt over.

jeg tror jeg går rundt og bygger en masse usynlig stress op. små ting i hverdagen med to tumlinger bliver pludselig nok til at udløse et vulkanudbrud. jeg prøver at være jævn og stærk, for deres skyld, men nogengange så ramler det bare

mht pigerne så fornemmer jeg at de kommunikerer at vi skal gå fra to lure til én om dagen. jeg ved det ikke, må prøve mig frem! i dag, fx, sov de slet ikke fra kl. 10 og til de (modvilligt) blev lagt i seng kl.18. og nøj hvor har de bare været besværlige, skændes om legetøjet, skubber til hinanden og er bare megahys begge to. og jeg har bare ikke nerver til der der lige nu, af en eller anden årsag.

nu sover de (endelig) og min mor er gået ud for at handle ind og vil lave mad til os i aften. sidder her, stadig i mit nattøj, og føler mig ret trist til mode.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

oo

nååååårh! ih altså.

at erkende at der er nogle ting/øjeblikke/dage/timer/mennesker man ikke magter er jo også et tegn på styrke. og når du finder dig selv i en situation hvor det hele bliver for meget og du begynder at hyle, så er det da enormt stærkt at tage ansvar for den følelse og ringe til én der kan tage bare en lille smule over.

du havde nok bare brug for at der var en der var tryg på den måde forældre er trygge for dig idag

Anmeld

6. april 2010

Vinker

Hatten af for at du krøb til korset og ringede til din mor! Det var helt sikkert også det rigtige at gøre! Jeg er slet ikke i tvivl om at nogle dage virkelig må være en hård prøvelse med sådan et par tøser. De er jo efterhånden ved at være meget selvstændige men også opmærksomhedskrævende. Der sker så meget for tiden - Det hele går pludseligt dobbelt så stærkt og det kan være svært at være alle steder på én gang oveni at man også skal huske sig selv.....

Jeg håber I alle 3 får en god nats søvn og at morgendagen blir en af de ekstra gode!

Anmeld

6. april 2010

TbCp

Årh altså

Jeg har selv været der.... hvor jeg måtte ringe til min mor og sige "nu kan jeg ikke mere...hjælp!!!"
Og så er det bare kanon med gode mødre der smider hvad de har i hænderne og kommer.

Kan kun forestille mig hvordan det må være at være alene mor til 2 stk. og kunne sagtens forestille mig at man kan gå hen og bygge en masse stress op.

Jeg synes da du skal prøve om ikke de kan nøjes med en lur, det er jo også omkring den alder at mange rykker fra 2 til 1 lur. Måske det giver en lang middagslur hvor du så kan SLAPPE AF.... hvis du da kan det

Håber og tror at det hele ser lidt bedre ud imorgen!

Anmeld

6. april 2010

anna-jonas

Alle har dage hvor de bare ikke kan mere.................det er vist en del af livet med børn. Godt at din mor kunne komme med kort varsel, og tage over.

Camilla................du klarer bare at være mor for dine to Bøtter, til UG+....................og at du først får en sammensmeltning nu, er da virkelig et tegn på, hvor stærk en kvinde og mor, du er.

Mange knus Mette

Anmeld

6. april 2010

Milka

hvor er i bare søde heldigvis har jeg en mor der ikke kun har ferie lige nu, men som jeg kan læsse af på, tude foran og hænge om halsen. og hun kan rumme det hele (+ bøtter). lige nu står hun og larmer (= laver mad) ude i køkkenet og jeg sidder her og drikker et glas rødvin, hører madeleine peyroux og slapper af.

i morgen har hun pigerne hele dagen, så får jeg noget ekstra afslapning. trænger jeg vist til

Anmeld

6. april 2010

msax

Hatten af for at du kan sige TIL når du har brug for hjælp. Det tror jeg vi andre (inklusiv mig selv) kunne lære noget af.

Nyd din "fridag" imorgen og så krydser jeg fingre for solskinsvejr - det hjælper altid på humøret.

SMIL fra Mette 22+6

Anmeld

6. april 2010

Ida.

At du ikke har fået flere meltdowns er mig en gåde - bare en uge alene med mine piger, og jeg er klar til at smide håndklædet i ringen...jeg synes, du klarer rollen som mor til to små piger fuldstændig fantastisk - at du har brug for hjælp ind imellem er da bare et tegn på, at du rent faktisk også er et menneske! Alle - og jeg mener virkelig alle - ville få dage, hvor de bare får NOK, når de står i samme situation, som du gør... Og selvfølgelig kan du da ikke gøre andet end at ringe til din mor, og hvor er det fantastisk, at hun bare er der for dig og M&M med det samme...

Husk nu at nyde din fridag imorgen og bruge den på det, du har allermest brug for!!

Anmeld

6. april 2010

Milka

msax skriver:

Hatten af for at du kan sige TIL når du har brug for hjælp. Det tror jeg vi andre (inklusiv mig selv) kunne lære noget af.

Nyd din "fridag" imorgen og så krydser jeg fingre for solskinsvejr - det hjælper altid på humøret.

SMIL fra Mette 22+6

det har taget mig meget længe at lære at det ikke er et svaghedstegn at bede om hjælp – meget længe!

Anmeld

6. april 2010

Milka

idamaria83 skriver:

At du ikke har fået flere meltdowns er mig en gåde - bare en uge alene med mine piger, og jeg er klar til at smide håndklædet i ringen...jeg synes, du klarer rollen som mor til to små piger fuldstændig fantastisk - at du har brug for hjælp ind imellem er da bare et tegn på, at du rent faktisk også er et menneske! Alle - og jeg mener virkelig alle - ville få dage, hvor de bare får NOK, når de står i samme situation, som du gør... Og selvfølgelig kan du da ikke gøre andet end at ringe til din mor, og hvor er det fantastisk, at hun bare er der for dig og M&M med det samme...

Husk nu at nyde din fridag imorgen og bruge den på det, du har allermest brug for!!

det fungerer fordi jeg kører pigerne ret stramt – eller fordi de bare er født artige, jeg ved det ikke helt. men problemet i denne konstellation af én forælder og to børn er imidlertid at der ikke rigtig er plads til afvigelser, for det vipper mor af pinden! føler ofte at jeg kører på lånt tid, der må for helvede da snart komme nogen mellemøresbetændelser eller usammenhængende nattesøvn eller noget andet jeg bare ikke kan magte ...

tænker altid at tingene kunne være meget værre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.