Hvad synes I....:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2010

Honningblomst

Bayze skriver:

EEjrh hvor er det fint - det kan jeg godt forstå du er faldet for! Troede ikke man kunne få sdåan noget til de penge...

Held og lykke med projektet

Jo jo...hernede kan man få meget for lidt...undtagen job.. nok derfor det er så billigt.

Men ja, det er måske ikke så dyrt endda...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Bayze

Eva skriver:

Jo jo...hernede kan man få meget for lidt...undtagen job.. nok derfor det er så billigt.

Men ja, det er måske ikke så dyrt endda...

IIHH ja, det er noget skidemøg!! Jeg er pga min uddannelse og den type job jeg passer ind i også bare nødt til at bo de hundedyre steder, hvor man ingenting får for rigtg mange penge...

Men når det så er sagt, så må jeg indrømme at jeg desværre også af ale mulige andre grunde trives bedst med at bo i eller nær de byer hvor alting er hundedyrt

Men jeg synes godt nok det lyder billigt - altså det koster sgu da også at bygge sådan noget...

Anmeld

6. april 2010

Honningblomst

Bayze skriver:

IIHH ja, det er noget skidemøg!! Jeg er pga min uddannelse og den type job jeg passer ind i også bare nødt til at bo de hundedyre steder, hvor man ingenting får for rigtg mange penge...

Men når det så er sagt, så må jeg indrømme at jeg desværre også af ale mulige andre grunde trives bedst med at bo i eller nær de byer hvor alting er hundedyrt

Men jeg synes godt nok det lyder billigt - altså det koster sgu da også at bygge sådan noget...

Jeg hader også at bo hernede...synes det er virkelig dødsygt...men altså, nu har mine børn deres liv her og jeg skal som nok finde job... og så kan jeg nøjes med et sommerhus og ikke være bundet til et sted af et hus..

Anmeld

6. april 2010

MariaJ

Eva skriver:

Ok...vildt... men ja, det er meget lille, så tænker at det skal længere ned. Og lolland er bestemt IKKE der de dyre huse er, hverken sommer eller helårshuse..

Tak.. og held og lykke med jeres sommerhus kikkeri også..

Tak, tak. Vores kiggeri er nu indtil videre sat lidt i bero pga prisniveauet, og en bank der syntes vi skulle stille med en udbetaling på 40%. Vi smugkigger dog lidt stadigvæk, og ville sikkert slå til i en fart på noget i den stil du har kig på.

Maria

Anmeld

6. april 2010

Honningblomst

MariaJ skriver:

Tak, tak. Vores kiggeri er nu indtil videre sat lidt i bero pga prisniveauet, og en bank der syntes vi skulle stille med en udbetaling på 40%. Vi smugkigger dog lidt stadigvæk, og ville sikkert slå til i en fart på noget i den stil du har kig på.

Maria

Uha, det var da meget I skulle give så...ved slet ikke jeg kan købe det endnu....og har da bestemt ikke 40%...hold da op...

Anmeld

6. april 2010

MariaJ

Vigga skriver:

Uha, det var da meget I skulle give så...ved slet ikke jeg kan købe det endnu....og har da bestemt ikke 40%...hold da op...

Jeg tror også de 40% var specielt fordi vi ikke bor i DK, og de derfor ikke havde samme garanti på vores indtægter, der jo ikke går direkte i en dansk bank. Men er ikke helt sikker og har indtryk af at finansieringen generelt er skrappere på sommerhuse end helårshuse. Håber det lykkes for dig .

Anmeld

6. april 2010

Honningblomst

MariaJ skriver:

Jeg tror også de 40% var specielt fordi vi ikke bor i DK, og de derfor ikke havde samme garanti på vores indtægter, der jo ikke går direkte i en dansk bank. Men er ikke helt sikker og har indtryk af at finansieringen generelt er skrappere på sommerhuse end helårshuse. Håber det lykkes for dig .

Ok...jeg må prøve at se på det...ved sgu heller ikke om det er så smart...men tænker bare at det er en invistering og jeg ejer jo ikke en skid lige nu.. altså udover en bil som jo bare sætter til..

Anmeld

6. april 2010

Bayze

Eva skriver:

Jeg hader også at bo hernede...synes det er virkelig dødsygt...men altså, nu har mine børn deres liv her og jeg skal som nok finde job... og så kan jeg nøjes med et sommerhus og ikke være bundet til et sted af et hus..

Altså du skal da sagtens finde job der hvor du nu vælger at være - det er da en af de positive sider ved dit proffessionsvalg

Og så er det med at udnytte de positive ting ved at være der hvor du er - når du nu åbenbart er nødt ti det for en periode. Som fx at købe et skønt billigt sommerhus

Hvor er det egentlig helt præcist du bor og hvorfor er du ikke glad for at være der? Det er vel pga børnene at du ikke sådan lige rykker op?

Anmeld

6. april 2010

Honningblomst

Altså du skal da sagtens finde job der hvor du nu vælger at være - det er da en af de positive sider ved dit proffessionsvalg

Og så er det med at udnytte de positive ting ved at være der hvor du er - når du nu åbenbart er nødt ti det for en periode. Som fx at købe et skønt billigt sommerhus

Hvor er det egentlig helt præcist du bor og hvorfor er du ikke glad for at være der? Det er vel pga børnene at du ikke sådan lige rykker op?

Ja, det har du ret i med jobvalget..

Jeg bor på Nord Falster, i en lille by.

Jeg flyttede hertil fra sjælland med min x for 8 år siden, da jeg blev alene for 3 år siden ville jeg ikke hive børnene væk fra deres liv og alt de kendte...så jeg lavede en aftale med min x om at vi begge bliver indtil den sidste er gået ud af folkeskolen, men nu må vi se, den folkeskole her er ikke meget værd jo.. men jo, bor her for børnene og det er vel ikke værre end så meget andet...bare lidt lavt til loftet...tror folk tænker anderledes end mig eller måske jeg anderledes end dem..

Men ja, der er også goder..

Anmeld

6. april 2010

Bayze

Eva skriver:

Ja, det har du ret i med jobvalget..

Jeg bor på Nord Falster, i en lille by.

Jeg flyttede hertil fra sjælland med min x for 8 år siden, da jeg blev alene for 3 år siden ville jeg ikke hive børnene væk fra deres liv og alt de kendte...så jeg lavede en aftale med min x om at vi begge bliver indtil den sidste er gået ud af folkeskolen, men nu må vi se, den folkeskole her er ikke meget værd jo.. men jo, bor her for børnene og det er vel ikke værre end så meget andet...bare lidt lavt til loftet...tror folk tænker anderledes end mig eller måske jeg anderledes end dem..

Men ja, der er også goder..

Det kan jeg godt se - kan godt forestille mig det må være et sted hvor "der er lidt lavt til loftet". det er derfor jeg godt kan lide at bo omkring de lidt større byer - der er lidt mere plads til mangfodlighed og til luft under vingerne. Får hurtigt lidt "klaus" i de mindre provinsbyer

Men det er jo bare noget andet når der er børn at tage hensyn til, og så er det som nævnt, bar med at få det bedste ud af det i den periode hvor tingene må være sådan, ikke

Men altså, hvis du spørger mig, er der nu også grænser. Jeg synes børn for det meste er meget tilpasningsdygtige og hvis de ellers er velfungerende så tror jeg ikke man skal overdrive katastrofe ved at udsætte dem for en flytning - og da slet ikke hvis man som forælder ikke trives med at være der hvor man er. Men der er sikkert mange ting i det, det ved jeg godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.