1. lægeundersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.124 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. april 2010

mullesmith2

Hej Jeg skal så til første lægeundersøgelse i morgen, Hvad undersøger de?? Jeg aner ik hvad det er der skal ske er der nogen der lige kan fortælle mig det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Bavianis

Lægen spurgte mig om en masse ting - hvad jeg lavede, hvad min kæreste lavede etc.

Så blev jeg vejet, målt (i højden) - og beregnede BMI. Han spurgte om hvornår jeg havde haft den første dag i min sidste mens, og hvor lang min cyklus normalt var. Så beregnede han min termin, og jeg fik min vandrejournal med hjem - hvilket er en FANTASTISK følelse - det bedste stykke papir du nogensinde har ejet ;-)

Kærligst Susanne

Anmeld

6. april 2010

Mama3

mullesmith2 skriver:

Hej Jeg skal så til første lægeundersøgelse i morgen, Hvad undersøger de?? Jeg aner ik hvad det er der skal ske er der nogen der lige kan fortælle mig det?

du skal også ha taget blodprøver, og så spørger de om en masse om der er arvelige sygdomme i familien osv

Anmeld

6. april 2010

Josesmor

Ja det er vidst det hele, men jeg fik ingen vandre journal med hjem  

Anmeld

6. april 2010

mullesmith2

Jeg troede de skulle lave underlivsundersøgelse for at se om livmodermunden var blevet blå og blød. Jeg har fået bekræftet graviditet hos en anden læge her i påskeferien da min egen læge holdte ferie da jeg testede positiv, og han spurgte også om alle de der ting og testede for graviditet og bekræftede  det, men sagde så jeg skulle ringe til egen læge efter ferien for nærmere undersøgelse, troede han mente underlivsundersøgelse.... Skal man have urinprøve med??

Anmeld

6. april 2010

Mira0911

Du skal vejes, måles, have lavet vandrejournal... Det går generelt ud på en samtale, diverse spørgsmål fra lægen...

Anmeld

6. april 2010

oo

mit første lægebesøg var sådan set bare hos sekretæren, der tog urinprøve og blodprøver og så fik jeg en tid hos lægen i 9. uge og en kæmpe bunker brochurer om graviditet osv.

i 9. uge var jeg så hos min læge og der lavede hun vandrejournal, hvor de spørger til ens sygdomshistorie i familien og vejer og måler en og skriver om man er interesseret i nakkefolds og misdannelsesscanningerne og hvor man helst vil føde osv. normalt undersøger de en dernede for at se om det hele er lukket osv, men jeg var jo allerede blevet scannet fire gange på det tidspunkt, så det virkede temmelig overflødigt

Anmeld

6. april 2010

Mira0911

mullesmith2 skriver:

Jeg troede de skulle lave underlivsundersøgelse for at se om livmodermunden var blevet blå og blød. Jeg har fået bekræftet graviditet hos en anden læge her i påskeferien da min egen læge holdte ferie da jeg testede positiv, og han spurgte også om alle de der ting og testede for graviditet og bekræftede  det, men sagde så jeg skulle ringe til egen læge efter ferien for nærmere undersøgelse, troede han mente underlivsundersøgelse.... Skal man have urinprøve med??

Mener først det er 3. besøg.. Der fik jeg det...

Anmeld

6. april 2010

mullesmith2

Tjuhl skriver:

mit første lægebesøg var sådan set bare hos sekretæren, der tog urinprøve og blodprøver og så fik jeg en tid hos lægen i 9. uge og en kæmpe bunker brochurer om graviditet osv.

i 9. uge var jeg så hos min læge og der lavede hun vandrejournal, hvor de spørger til ens sygdomshistorie i familien og vejer og måler en og skriver om man er interesseret i nakkefolds og misdannelsesscanningerne og hvor man helst vil føde osv. normalt undersøger de en dernede for at se om det hele er lukket osv, men jeg var jo allerede blevet scannet fire gange på det tidspunkt, så det virkede temmelig overflødigt

Syntes godt nok det går hurtigt med dig du er allerede i uge 12 ik? det er da ik ret lang tid siden du testede positiv hehe jeg syntes selv det hele snegler sig afsted og det går meget hurtigere for alle andre hehe. Det er så spændende.

Anmeld

6. april 2010

oo

mullesmith2 skriver:

Syntes godt nok det går hurtigt med dig du er allerede i uge 12 ik? det er da ik ret lang tid siden du testede positiv hehe jeg syntes selv det hele snegler sig afsted og det går meget hurtigere for alle andre hehe. Det er så spændende.

lige pludselig går det hurtigt! jeg har også syntes det hele gik ufatteligt langsomt og så lige pludselig i fredags var jeg 12+0 og var helt WHAT?!  når først man kommer ind i den periode hvor undersøgelserne kommer og jordmorsamtalerne og scanningerne, så begynder det hele at gå meget hurtigere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.