Gravid med dårlig samvittighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2010

Bayze

MariaJ skriver:

Jeg synes faktisk den er lidt sjov fordi den virker så ekstrem

Jeg føler mig ikke rigtig ramt, selvom jeg nok stort set følger de anbefalede råd fra sundhedsvæsenet. Alt det med parabener, parfume osv er overhovet ikke et tema i Norge, så jeg fandt faktisk først ud af at der var så meget blæst om det i DK, da jeg læste om det herinde. MEN jeg var lidt af en øko-freak fra før, så har brugt neutral vaskemiddel i årevis og køber ikke længere sæbe, creme osv med parabener i (men ligeså meget for min og miljøets skyld som for babys). Jeg har dog brugt det op jeg havde i forvejen, før jeg begyndte at skifte ud.

Jeg spiser både slik og færdigmad og drikker cola og kaffe, men lever altså generelt sundt, og synes det giver mening at holde sig fra rå fisk, råt kød, ost på upasteuriseret mælk og den slags der kan indeholde bakterier, der er farlige for fosteret. Det er klart at de fleste overlever helt fint, men jeg ville godt nok aldrig kunne tilgive mig selv, hvis den lille blev syg fordi jeg absolut skulle have en gang sushi.

Maria

Det svarer meget godt til den vej jeg har valgt at gå også - og den er jo på ingen måde uoverkommelig - og så svarer den i øvrigt også meget godt til min levevis før graviditet. Sund fornuft...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Tina2

Bayze skriver:

Faktisk er det også et under at jeg overhovedet blev gravid (og det blev jeg utrolig hurtigt og nemt). For kan huske at hvis jeg regnede alle de negative faktorer sammen så det rigtig skidt ud - hvis du er "gammel" nedsættes dine chancer med så og så mange procent, hvis du drikker kaffe med så mange procent, hvis du stresser med så mange procent, hvis du ryger, hvis du drikker cola og jeg kunne blive ved i én uendelighed. Jeg tror mine chancer for at blive gravid var på minus 300 %, men det gik sørme alligevel:-)

Ej, nu må I altså ikke se for jer at jeg bare sidder herhjemme og drikker øl og ryger smøger under min graviditet. Det er slet ikke tilfældet, jeg har da taget hvad jeg synes er fornuftige hensyn. jeg gider bare ikke det ekstreme hysteri og jeg gider slet ikke at have dårlig samvittighed over at drikke en cola

Jeg er fuldstændig enig!!! Kan altså næsten grine af den artiel, jeg synes altså det er temmelig hysterisk....

Selvfølgelig skal man ikke gøre en masse der er skadeligt for ens barn når man er gravid, men ALT MED MÅDE....... Ganske almindelig sund fornuft er der nu ingen der tager skade af.......

Anmeld

6. april 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Jeg er fuldstændig enig!!! Kan altså næsten grine af den artiel, jeg synes altså det er temmelig hysterisk....

Selvfølgelig skal man ikke gøre en masse der er skadeligt for ens barn når man er gravid, men ALT MED MÅDE....... Ganske almindelig sund fornuft er der nu ingen der tager skade af.......

Og så skal man huske godt med Bilka-pølsehorn

Anmeld

6. april 2010

Tina2

Bayze skriver:

Og så skal man huske godt med Bilka-pølsehorn

Yes og en cola til 

Anmeld

6. april 2010

Vial

Den var sjov.

Jeg må nok erkende at jeg kun er halv-hysterisk. INGEN alkohol, røg eller heroin...

Har skiftet nogle hudplejeprodukter ud. Ikke ansigtsprodukter. Der bruger jeg stadig dermalogica (det bruger de også på Paradise Hotel, og de har jo ikke taget skade....).

Vil ikke farve mit hår, men er i et stort dilemma omkring mit overskæg. Plejer at blege det med creme (nægter at køre ladyshaveren rundt i ansigtet). Indtil nu har jeg bare rendt rundt og set halv italiensk ud.

Sushi har jeg spist nogle gange (sidste gang 34 stykker på en gang!!). Spiser det ikke så tit, men mest fordi det er for dyrt. Fisken har jo været frosset ned, så det burde ikke skade gravide.

Panodiler rør jeg ikke med en ildtang, så vil jeg hellere lide i fred. Ved ikke hvorfor, men har meget svært ved at æde piller, nu hvor jeg er gravid (har taget et hav af medicin siden jeg var 6 år pga leddegigt - så er HELT clean for første gang nu.. går jeg meget op i).

Det som giver mig allermest dårlig samvittighed er, at jeg ikke får nok grøntsager. Til frokost i dag spiste jeg to studenterbrød fra bageren.. Min samvittighed nåede nye højder. Fik så heldvis både tomater og avokado til aftensmad..pyhh.

Anmeld

6. april 2010

Bayze

KaMa skriver:

Den var sjov.

Jeg må nok erkende at jeg kun er halv-hysterisk. INGEN alkohol, røg eller heroin...

Har skiftet nogle hudplejeprodukter ud. Ikke ansigtsprodukter. Der bruger jeg stadig dermalogica (det bruger de også på Paradise Hotel, og de har jo ikke taget skade....).

Vil ikke farve mit hår, men er i et stort dilemma omkring mit overskæg. Plejer at blege det med creme (nægter at køre ladyshaveren rundt i ansigtet). Indtil nu har jeg bare rendt rundt og set halv italiensk ud.

Sushi har jeg spist nogle gange (sidste gang 34 stykker på en gang!!). Spiser det ikke så tit, men mest fordi det er for dyrt. Fisken har jo været frosset ned, så det burde ikke skade gravide.

Panodiler rør jeg ikke med en ildtang, så vil jeg hellere lide i fred. Ved ikke hvorfor, men har meget svært ved at æde piller, nu hvor jeg er gravid (har taget et hav af medicin siden jeg var 6 år pga leddegigt - så er HELT clean for første gang nu.. går jeg meget op i).

Det som giver mig allermest dårlig samvittighed er, at jeg ikke får nok grøntsager. Til frokost i dag spiste jeg to studenterbrød fra bageren.. Min samvittighed nåede nye højder. Fik så heldvis både tomater og avokado til aftensmad..pyhh.

HA HA HA - jeg ved slet ikke hvordan jeg skal få taget hul på at kommentere det her indlæg - SÅ morsomt - heroin og overskæg - oh my god

Anmeld

6. april 2010

Vial

Bayze skriver:

HA HA HA - jeg ved slet ikke hvordan jeg skal få taget hul på at kommentere det her indlæg - SÅ morsomt - heroin og overskæg - oh my god

....desværre er det kun heroinen, der er en overdrivelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.