Gravid med dårlig samvittighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2010

Barbamama

Ej det er lidt pinligt, men det er måske mig I har læst om. Jeg blev sådan lidt (læs meget) forskrækket over at jeg kunne gøre babyen fortræd så vi storindkøbte alle Neutrals produkter osv osv.... DOG spiste jeg slik (med parabener i) og jeg brugte stadig min mascara (med parfume) men det var mine eneste synder. Ellers var jeg skide hellig og det bliver jeg nok næste gang igen.

Hilsen Michella der tog 16kg på under sin graviditet fordi slik og cacao var noget gravide da bare SKULLE have! Hi hi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

betjenten

Tænker at det er utroligt at jeg overhovedet er overlevet, med alle de ting man ikke må i dag!! Selvfølgelig skal man da tage hensyn, meeeen det gør vel ikke noget at man lever???

Anmeld

5. april 2010

Trolde_mor

Må sige at jeg føler jeg tager det bedste hensyn jeg kan på stort set alle områder.

Men det er på ingen måde til besvær for mig. Jeg drikker ikke rigtig alkohol eller kaffe - kun en smule købekakao, som jeg blander op med mælk, hvilket jeg altid har gjort.

Og jeg bruger kun neutral, men det er jo ikke noget man ligger mærke til, andet end jeg ikke lige kan bruge min hårkur.

Vi har ikke købt øko for det har vi ikke råd til, og det tror jeg som sådan ikke er bedre for den lille.

Slik har jeg ikke haft lyst til - har stort set kun spist sukker idag, kiks (marie = fyldt med sukker) slik, chips Puuuh har slet ikke kunne før idag, og så fik den vist lidt for meget gas - så der har jeg lige lidt dårlig samvittighed.

Men ja, så skærer jeg jo bare lige lidt ned.

Så passer på alt hvad jeg kan, uden jeg føler det påvirker eller genere min hverdag. Ville dog ønske jeg kunne få farvet håret

Anmeld

6. april 2010

Bayze

betjenten skriver:

Tænker at det er utroligt at jeg overhovedet er overlevet, med alle de ting man ikke må i dag!! Selvfølgelig skal man da tage hensyn, meeeen det gør vel ikke noget at man lever???

Faktisk er det også et under at jeg overhovedet blev gravid (og det blev jeg utrolig hurtigt og nemt). For kan huske at hvis jeg regnede alle de negative faktorer sammen så det rigtig skidt ud - hvis du er "gammel" nedsættes dine chancer med så og så mange procent, hvis du drikker kaffe med så mange procent, hvis du stresser med så mange procent, hvis du ryger, hvis du drikker cola og jeg kunne blive ved i én uendelighed. Jeg tror mine chancer for at blive gravid var på minus 300 %, men det gik sørme alligevel:-)

Ej, nu må I altså ikke se for jer at jeg bare sidder herhjemme og drikker øl og ryger smøger under min graviditet. Det er slet ikke tilfældet, jeg har da taget hvad jeg synes er fornuftige hensyn. jeg gider bare ikke det ekstreme hysteri og jeg gider slet ikke at have dårlig samvittighed over at drikke en cola

Anmeld

6. april 2010

NoName

Bayze skriver:

Jeg har nægtet at hoppe på det hysteri dér!

Selvfølgelig har jeg taget hensyn i min graviditet og der er ting i mit liv og mine vaner jeg har lavet om, men jeg gider simpelthen ikke de der hysteriske højder og jeg gider ikke leve i evigt dårlig samvittighed!! Basta!! Bliver så TRÆT af at høre på det!!

Godt skrevet. Det er præsis det jeg også mener...

Man skal passe på man ikke bliver hysterisk... Alt med måde...

Anmeld

6. april 2010

BabyStella!

Min datter er 7 mdr. gammel og fejler indtil videre ingenting. Sp´en siger, hun er sund og rask

Men da jeg var gravid, brugte jeg stadig make-up, drak et par glas hvidvin og kunne ikke undgå at være i nærheden af passiv rygning - røg selv den første måned, men stoppede da det smagte af h. til!

Jeg farvede også hår en enkelt gang, da jeg fandt en uden amoniak, og jeg spiste mere eller mindre alt det, jeg havde lyst til. Min mor nævnte på et tidspunkt at jeg ikke måtte drikke appelsinjuice, men det var min "trang" de første 3 mdr. Derefter var det iste med citron.

Som sagt; fejler hun aboslut ingenting

------------------------------------------------------------------------------------

Så ellers oz noget i fjernsynet (mener jeg?) for nogle dage siden, hvor der blev diskuteret britiske gravide kvinder, som drak. De mente de stadig kunne ha´ et "liv", selvom de var gravide?!

Der forargede jeg mig! Nogen der så det?

Anmeld

6. april 2010

betjenten

Bayze skriver:

Faktisk er det også et under at jeg overhovedet blev gravid (og det blev jeg utrolig hurtigt og nemt). For kan huske at hvis jeg regnede alle de negative faktorer sammen så det rigtig skidt ud - hvis du er "gammel" nedsættes dine chancer med så og så mange procent, hvis du drikker kaffe med så mange procent, hvis du stresser med så mange procent, hvis du ryger, hvis du drikker cola og jeg kunne blive ved i én uendelighed. Jeg tror mine chancer for at blive gravid var på minus 300 %, men det gik sørme alligevel:-)

Ej, nu må I altså ikke se for jer at jeg bare sidder herhjemme og drikker øl og ryger smøger under min graviditet. Det er slet ikke tilfældet, jeg har da taget hvad jeg synes er fornuftige hensyn. jeg gider bare ikke det ekstreme hysteri og jeg gider slet ikke at have dårlig samvittighed over at drikke en cola

Lige mine tanker  Mon ikke det bare handler om at følge sit hjerte...

Anmeld

6. april 2010

VIPpigen

Ej så sippet skal man heller ikke være... altså jeg fandt først ud af i går jeg var gravid, er 5 uger henne, altså 3 uger siden undfangelsen, og jeg har været passiv ryger, drukket, spist usundt, og brugt makeup.

Man skal ikke forandre hele sit liv pga. man er gravid. da jeg havde taget den positive test i går og kom om til min veninde flippede hun helt ud, de havde 30 min inden siddet og røget inde i hendes stue, hendes hjem er rygerhjem, og altså lige pludselig ville hun ryge ude i køkkenet, for det kunne hun jo ikke byde mig... ARR, det hjælper ikke lige.

så sent som lørdag fik jeg et glad vin, og har fået det nogen gange her i påsken, for har ikke vidst noget, og kunne altså ikke sætte livet på standby..

Jeg bestemmer selv om jeg vil gå med makeup, og hvilket vaskepulver jeg bruger til mit tøj, jeg bestemmer også selv hvad jeg spiser, og om jeg skal være i rum med rygere.

Mit hjem er dog blevet røgfri fra og med testens positive svar, men hverken kæresten eller jeg ryger, og har sjældent besøg af familie eller venner som ryger, så det kan sagtens holdes, så må de jo smutte på altanen.

Altså jeg skal også leve lidt, og selvfølgelig skal jeg passe på mig selv, meeen der er altså grænser

Anmeld

6. april 2010

AWO

BabyStella! skriver:

Så ellers oz noget i fjernsynet (mener jeg?) for nogle dage siden, hvor der blev diskuteret britiske gravide kvinder, som drak. De mente de stadig kunne ha´ et "liv", selvom de var gravide?!

Der forargede jeg mig! Nogen der så det?

Ja, jeg så det - og det var altså ikke små mængder alkohol, de drak!!

Jeg blev også ret forarget - men mest over myndighederne, der ikke kan finde ud af at rådgive kvinderne ordentligt! Størsteparten havde jo ikke fået noget som helst at vide om alkohol og graviditet.

Og så hende sundhedsplejersken, der udtalte sig om, at det jo slet ikke var bevist, at alkohol kunne skade - så længe man bare ikke var alkoholiker!!

Anmeld

6. april 2010

MariaJ

Senia skriver:

Fik denne artikel på mailen og ihhh hvor den bare rammer..

Det kunne næsten lige så godt have været mig. Vi har dog stadig kattene - ellers var jeg nok røget ud

http://www.information.dk/227638

Jeg synes faktisk den er lidt sjov fordi den virker så ekstrem

Jeg føler mig ikke rigtig ramt, selvom jeg nok stort set følger de anbefalede råd fra sundhedsvæsenet. Alt det med parabener, parfume osv er overhovet ikke et tema i Norge, så jeg fandt faktisk først ud af at der var så meget blæst om det i DK, da jeg læste om det herinde. MEN jeg var lidt af en øko-freak fra før, så har brugt neutral vaskemiddel i årevis og køber ikke længere sæbe, creme osv med parabener i (men ligeså meget for min og miljøets skyld som for babys). Jeg har dog brugt det op jeg havde i forvejen, før jeg begyndte at skifte ud.

Jeg spiser både slik og færdigmad og drikker cola og kaffe, men lever altså generelt sundt, og synes det giver mening at holde sig fra rå fisk, råt kød, ost på upasteuriseret mælk og den slags der kan indeholde bakterier, der er farlige for fosteret. Det er klart at de fleste overlever helt fint, men jeg ville godt nok aldrig kunne tilgive mig selv, hvis den lille blev syg fordi jeg absolut skulle have en gang sushi.

Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.