Munder skriver:
Sidder lige og er lidt frustreret efter diverse påskefrokoster.
Min familie og omgangskreds bliver ved med at presse på, at vi gør Andrea til storesøster (hun er 3 år og 7 måneder). Dette bliver der talt om tit og ofte, selvom vi klart har meldt ud, at det jo er vores beslutning.
Sagen er, at jeg absolut ikke er afklaret med at skulle have flere børn. Lige nu har jeg absolut ikke lyst, og kan jo ikke garantere for at lysten til flere børn lige pludselig kommer.
Jeg mener jo, det er bedre for hende at være enebarn med forældre med overskud end at have søskende og forældre uden overskud...men jeg er bare SÅ træt af de åndsvage kommentarer.
Er det forkert? Kan Andrea ikke sagtens få en fantastisk barndom og et godt liv som enebarn?
Øj, så fik jeg da luftet min frustration
Dorte
Åhh hvor er jeg glad for dit indlæg!
Vi er præcis samme sted!
Liva er 2 1/2 nu og folk begyndervirkelig at prikke til os. Jeg tror ikke jeg vil have flere børn. Har nøjagtig samme tanker som dig om hun ikke vil have det bedre som enebarn, med forældre der har tid og overskud, end med søskende og med forældre der er stressede og ikke har overskudet.
Jeg får faktisk utrolig dårlig samvittighed fordi folk nærmest synes vi er egoistiske når vi siger vi ikke vil have flere børn, at de synes det er synd for vores datter, at hun bliver en lille egoist, og hvad så når vi dør og hun er HELT alene osv osv.
Der er skisme da mange enebørn der har det godt og har et dejligt liv.
Åhhh det går mig sgu lidt på at folk er så meget efter os med det, så jeg kan sagtens forstå hvorfor du har det som du har det.
Jeg fik det råd, af nogle tøser herinde, at svare når folk spurgte, om hun da ikke er god nok hende vi allerede har?