Dårlig vejrtrækning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2010

Bayze

MyBaby skriver:

Ja, det må man da sige! Det var faktisk også lidt et problem for mig, fordi jeg arbejder som psykolog ved Kommunen og dermed har rigtig meget kontakt til familie, børn, lærere osv. og hver gang, jeg skulle til møder og siger mere en en sammenhængende sætning, blev jeg simpelthen så forpustet, at jeg måtte stoppe midt i det, jeg var ved at sige, for at trække vejret! Det er altså ikke så smart, når det ofte er lidt svære emner, man taler om!!!

Så det der med at tale samtidig med, jeg spiste, det kunne jeg godt glemme alt om - sikken en ro, det gav!!!  Men som sagt, så er det slut nu - nu kører det igen uden pauser...

Ha ha - nej, jeg kan godt se at "den svære samtale" ikke ligefrem bliver lettere af at man sidder og gisper efter luft:-)

Jeg er jo selv noget af et sludrechatol og jeg oplevede det meget når Rasmus og jeg var ude at gå ture og sådan noget. Der kæfter jeg jo normalt op, og det kunne jeg jo bare slet ikke og så var det ligesomnoget i mig tænkte "der må være sket en fejl, jeg prøver bare at tale lidt højere", hvilket selvfølgelig heller ikke hjalp, og til sidst kunne det gå sådan helt i selvsving og jeg måtte stoppe op og hvile hænderne på knæene og ja, gispe efter luft! Ha ha - men hvis man nu har et vigtigt budskab der bare MÅ frem, ikke

Men det er nemlig meget bedre nu, både mht vejrtrækning, spisning, hasbrand osv. Det synes jeg bare er SÅ dejligt, jeg har virkelig været generet af tryk på organerne og som vi også har talt om før, så tror jeg altså også min mave har siddet meget højt. Lige de sidste par dage her, der har den faktisk fået lidt det der bananudseende, hvor den peger sådan lidt nedad, så den flyttede sig alligevel

Så du skal altså se at have fingeren ud, det ender med at jeg overhaler dig indenom

Kram, Tina (der pt har temmelig kraftige plukveer efter morgenens lagenudfoldelser)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

MyBaby

tinpou skriver:

Ha ha - nej, jeg kan godt se at "den svære samtale" ikke ligefrem bliver lettere af at man sidder og gisper efter luft:-)

Jeg er jo selv noget af et sludrechatol og jeg oplevede det meget når Rasmus og jeg var ude at gå ture og sådan noget. Der kæfter jeg jo normalt op, og det kunne jeg jo bare slet ikke og så var det ligesomnoget i mig tænkte "der må være sket en fejl, jeg prøver bare at tale lidt højere", hvilket selvfølgelig heller ikke hjalp, og til sidst kunne det gå sådan helt i selvsving og jeg måtte stoppe op og hvile hænderne på knæene og ja, gispe efter luft! Ha ha - men hvis man nu har et vigtigt budskab der bare MÅ frem, ikke

Men det er nemlig meget bedre nu, både mht vejrtrækning, spisning, hasbrand osv. Det synes jeg bare er SÅ dejligt, jeg har virkelig været generet af tryk på organerne og som vi også har talt om før, så tror jeg altså også min mave har siddet meget højt. Lige de sidste par dage her, der har den faktisk fået lidt det der bananudseende, hvor den peger sådan lidt nedad, så den flyttede sig alligevel

Så du skal altså se at have fingeren ud, det ender med at jeg overhaler dig indenom

Kram, Tina (der pt har temmelig kraftige plukveer efter morgenens lagenudfoldelser)

HA HA HA HA.... Ja, jeg kender bare alt for godt det der med at tale, når vi går tur - den holdt heller ikke her! Og hvis jeg så ikke talte, så var romantikken i gåturen alligevel ødelagt at min voldsomme vejrtrækning! Men ja, det går meget bedre nu - nu kan jeg endda cykle

Så ændrede den alligevel form... Men nu må du lige tage den med ro - det er min tur først!!!  Vi har virkelig også været aktive på lagenet (eller det vil sige, det kan altså bedre lade sig gøre for os stående i bruseren  - det er som om, kroppene ikke rigtig passer sammen for tiden!). Men desværre sætter det kun nogle plukveer igang, som dog går i sig selv igen i løbet af dagen! Så øv!

Jeg har snart givet op - måske babyen bare bliver derinde!!!

Anmeld

4. april 2010

Liljesilas

tinpou skriver:

Det har jeg faktisk tit tænkt på og glædet mig rigtig meget til - sådan lige efter fødslen at kunne trække vejret helt og ordentligt ind igen - aaahhhh!!!

Og at kunne spise et ordentligt måltid mad uden at være ved at springes bagefter og få halsbrand og refluks:-)

Ja ik, jeg glæder mig så meget til bare at løbe en lang tur, spise et stort måltid mad og bare nyde det. Jeg er en bette pige, og føler det hele sidder oppe i halsen på mig... Hvornår falder maven enlig ned? Hvilket jeg også ser meget frem til? Og jeg hører også til en af de kvinder, der elsker at snakke Men når jeg skal gispe efter vejret hele tiden, så gidder jeg ikke Men det er nu rart at andre har det på samme måde!

Anmeld

4. april 2010

MyBaby

mayapigen skriver:

Ja ik, jeg glæder mig så meget til bare at løbe en lang tur, spise et stort måltid mad og bare nyde det. Jeg er en bette pige, og føler det hele sidder oppe i halsen på mig... Hvornår falder maven enlig ned? Hvilket jeg også ser meget frem til? Og jeg hører også til en af de kvinder, der elsker at snakke Men når jeg skal gispe efter vejret hele tiden, så gidder jeg ikke Men det er nu rart at andre har det på samme måde!

Ja, det er rart, at vi trods alt er flere i samme båd

Jeg tror, det er meget forskelligt, hvornår maven synker! Og jeg tror også godt, du kan opleve lettelsen på organerne, inden man kan se, at maven er sunket! Jeg mener, det lettede hos mig, da jeg var omkring 34. uge!

Anmeld

4. april 2010

Liljesilas

MyBaby skriver:

Ja, det er rart, at vi trods alt er flere i samme båd

Jeg tror, det er meget forskelligt, hvornår maven synker! Og jeg tror også godt, du kan opleve lettelsen på organerne, inden man kan se, at maven er sunket! Jeg mener, det lettede hos mig, da jeg var omkring 34. uge!

Det var en god nyhed, så håber jeg, at jeg er lige så heldig... Men er det ikke noget med, at maven ved nogle synker over en måned før terminen, og ved andre en uge før? Jeg glæder mig ihvertfald

Anmeld

4. april 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Gjort er gjort, og det kan du ikke lave om på... Kun lære af! Lige i øjeblikket gjorde du det du mente var det mest rigtige... Set i bakspejlet, ja så burde du nok have handlet anderledes....

Jeg var som forældre selv blevet skuffet på mit barns vegne hvis jeg blev ringet op og fik afvide jeg skulle hente mit barn fordi modpartens barn havde fundet på noget der lige var mere spændende....

Jeg havde valgt at sige jamen kan i ikke ens alle 3, så må den nyankommende pige tage hjem og komme igen i morgen. Hvis din pige så stadig mente at hun ikke gad lege med hende den "ikke så populære" så måttte du ringe og sige det som det var. Men gøre din datte opmærksom på at så foregik resten af eftermiddagen uden legekammerater!

Anmeld

4. april 2010

Liljesilas

LouiseLarsen skriver:

Hejsa

Gjort er gjort, og det kan du ikke lave om på... Kun lære af! Lige i øjeblikket gjorde du det du mente var det mest rigtige... Set i bakspejlet, ja så burde du nok have handlet anderledes....

Jeg var som forældre selv blevet skuffet på mit barns vegne hvis jeg blev ringet op og fik afvide jeg skulle hente mit barn fordi modpartens barn havde fundet på noget der lige var mere spændende....

Jeg havde valgt at sige jamen kan i ikke ens alle 3, så må den nyankommende pige tage hjem og komme igen i morgen. Hvis din pige så stadig mente at hun ikke gad lege med hende den "ikke så populære" så måttte du ringe og sige det som det var. Men gøre din datte opmærksom på at så foregik resten af eftermiddagen uden legekammerater!

???

Anmeld

4. april 2010

Bayze

MyBaby skriver:

HA HA HA HA.... Ja, jeg kender bare alt for godt det der med at tale, når vi går tur - den holdt heller ikke her! Og hvis jeg så ikke talte, så var romantikken i gåturen alligevel ødelagt at min voldsomme vejrtrækning! Men ja, det går meget bedre nu - nu kan jeg endda cykle

Så ændrede den alligevel form... Men nu må du lige tage den med ro - det er min tur først!!!  Vi har virkelig også været aktive på lagenet (eller det vil sige, det kan altså bedre lade sig gøre for os stående i bruseren  - det er som om, kroppene ikke rigtig passer sammen for tiden!). Men desværre sætter det kun nogle plukveer igang, som dog går i sig selv igen i løbet af dagen! Så øv!

Jeg har snart givet op - måske babyen bare bliver derinde!!!

Hi hi - ja, stillingerne bliver mere og mere intermistiske

Men nej, det virker sgu ikke for alvor! Har også kun fået en dag med mega mange plukveer og vraltende gang til følge ud af det

Jeg kan godt forstå du "helt giver op" - måske det også er det bedste, så har man vel lidt mere fred med det mens dagene går. Og det gør de jo - det bliver jo max to uger over tid, og der er jo virkelig ikke lang tid til for dit vedkommende. Men det var rart om fødslen får lov at gå i gang af sig selv fremfor igangsættelse. Det har jeg hvert fald fået indtryk af af min jordemor. Men på den anden side, når man læser om piger herinde der er blevet sat i gang, så synes jeg overvejende der er tale om gode erfaringer

Så jeg sender både tålmodighed (hvis ellers det var noget jeg havde på lager) og en masse vestøv din vej

Anmeld

4. april 2010

Bayze

mayapigen skriver:

Nu har min mave i det hele taget siddet meget højt gennem hele graviditeten, men jeg tror det har været omkring uge 35-36 at jeg kunne mærke der blev lidt mere plads. Men det var nu ikke fordi maven sådan synligt var faldet meget ned, men alligevel var der mere tyngde nedad og det levnede altså lidt mere plads længere oppe. Og ja, så her de sidste 4 dage eller sådan noget - og kun en uge før termin - der kan jeg virkelig mærke at jeg har fået mere plads. Maven er faldet lidt mere ned, men egentlig mere udad, og igen har det taget noget plads fra oven.

Men jeg kan hvert fald huske der tidligt i 30´erne at jeg beklagede mig til min læge - altså jeg både gylpede og kastede op indimellem, kunne bare slet ikke få det til at fungere. Og der sagde hun at det var det aller værste tidspunkt og at det ville lette igen senere i graviditeten og det fik hun jo så ret i. Så jeg tror du skal forberede dig på nogle lidt anstrengende uger, hvad det angår, men netop huske på at det vitterlig aftager igen senere i graviditeten

Knus, Tina

Anmeld

4. april 2010

LouiseNielsen

mayapigen skriver:

???

Hmmm ved overhovedet ikke lige hvorfor den er endt i det her indlæg, for var ikke der jeg skrev den.... Underligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.