Dårlig vejrtrækning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.444 visninger
28 svar
1 synes godt om
4. april 2010

Liljesilas

Hej piger

Nogle af jer der kender til følelsen af man dårligt kan trække vejret? Jeg er i uge 30, og er begyndt at føle jeg næsten ikke kan få vejret til tider. Det kan både være når jeg sidder og ligger ned... Vil bare lige sikre mig, at det er helt normalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

BinaMor

jeg har haft det de sidste par uger og jeg er kun 19+2. det er både babypres (på dine vegne) og hormoner

Anmeld

4. april 2010

Bayze

JA! Det kan du tro. Det er rigtigt hvad gabriellasmor skriver der er både hormoner på spil, men der hvor du er i graviditeten lige nu, er det også rigtig meget pga barnet presser på sine organer, inklusiv dine lunger. Det er TEMMELIG meget din lungekapacitet nedsættes. Men jeg kan trøste dig med at du igen sidst i graviditeten højst sandsynligt vil opleve at du "får luften lidt tilbage" i forbindelse med at barnet synker nedad og derfor letter presset lidt fra dine organer igen:-)

Knus, Tina

Anmeld

4. april 2010

Liljesilas

Hvor er det godt at høre, jeg blev helt nervøs i nat, og har ikke sovet særlig godt. Dejligt nu at vide hvad der foregår, og at det er helt normalt.

Anmeld

4. april 2010

Halbschön

tinpou skriver:

JA! Det kan du tro. Det er rigtigt hvad gabriellasmor skriver der er både hormoner på spil, men der hvor du er i graviditeten lige nu, er det også rigtig meget pga barnet presser på sine organer, inklusiv dine lunger. Det er TEMMELIG meget din lungekapacitet nedsættes. Men jeg kan trøste dig med at du igen sidst i graviditeten højst sandsynligt vil opleve at du "får luften lidt tilbage" i forbindelse med at barnet synker nedad og derfor letter presset lidt fra dine organer igen:-)

Knus, Tina

Og når man så føder og står ud af sengen første gang efter man har født... Så er det ENORMT underligt pludselig at have sine lunger for sig selv.. Det er som om at de lige bliver "klappet" ud, og så står man der og næsten ikke kan trække vejret igen

Anmeld

4. april 2010

Liljesilas

Jeg glæder mig til at føde nu

Anmeld

4. april 2010

Bayze

Renée88 skriver:

Og når man så føder og står ud af sengen første gang efter man har født... Så er det ENORMT underligt pludselig at have sine lunger for sig selv.. Det er som om at de lige bliver "klappet" ud, og så står man der og næsten ikke kan trække vejret igen

Det har jeg faktisk tit tænkt på og glædet mig rigtig meget til - sådan lige efter fødslen at kunne trække vejret helt og ordentligt ind igen - aaahhhh!!!

Og at kunne spise et ordentligt måltid mad uden at være ved at springes bagefter og få halsbrand og refluks:-)

Anmeld

4. april 2010

MyBaby

Jeg kan kun støtte mig til de andres indlæg - jeg har også haft rigtig svært ved at trække vejret, det er dog lidt bedre nu

På et tidspunkt sad jeg i sofaen og drak en smoothie af et sugerør - og pludselig kigger min kæreste helt nervøst på mig og spørger, om jeg er okay, fordi jeg bogstaveligt talt sidder og puster og stønner - blot af at suge på sugerøret!

Men mist ikke modet - det bliver bedre til sidst!

Anmeld

4. april 2010

Bayze

MyBaby skriver:

Jeg kan kun støtte mig til de andres indlæg - jeg har også haft rigtig svært ved at trække vejret, det er dog lidt bedre nu

På et tidspunkt sad jeg i sofaen og drak en smoothie af et sugerør - og pludselig kigger min kæreste helt nervøst på mig og spørger, om jeg er okay, fordi jeg bogstaveligt talt sidder og puster og stønner - blot af at suge på sugerøret!

Men mist ikke modet - det bliver bedre til sidst!

HA HA HA - ja, så er det sgu slemt!!

Anmeld

4. april 2010

MyBaby

tinpou skriver:

HA HA HA - ja, så er det sgu slemt!!

Ja, det må man da sige! Det var faktisk også lidt et problem for mig, fordi jeg arbejder som psykolog ved Kommunen og dermed har rigtig meget kontakt til familie, børn, lærere osv. og hver gang, jeg skulle til møder og siger mere en en sammenhængende sætning, blev jeg simpelthen så forpustet, at jeg måtte stoppe midt i det, jeg var ved at sige, for at trække vejret! Det er altså ikke så smart, når det ofte er lidt svære emner, man taler om!!!

Så det der med at tale samtidig med, jeg spiste, det kunne jeg godt glemme alt om - sikken en ro, det gav!!!  Men som sagt, så er det slut nu - nu kører det igen uden pauser...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.