kronisk sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2010

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Både min bror og hans kone har morbus chron. De havde svært ved at blive gravide, men det var nok ligeså meget fordi hun stressede. Der var ingen problemer i graviditeten første gang. Hun har så siden haft en sa i uge 7, men det kan jo være af mange ting.

Har du snakket med foreningen? Hvad siger de?

okay jeg er også lidt bange for at det kan blive svært at blive gravid

men det kan der jo også sagtens være mange andre grunde til

hvad er en sa undskyld hvis jeg spørger dumt

nej har ikke snakket med foreningen og er faktisk ikke engang medlem

jeg ikke selv rigtig har kunne få ind i hovedet at det faktisk er en sygdom der vil være der resten af mit liv. det er først de sidste par dage at jeg er begyndt at spekulere efter at have hørt en masse skræk historier.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

blomst84

Anonym skriver:

okay jeg er også lidt bange for at det kan blive svært at blive gravid

men det kan der jo også sagtens være mange andre grunde til

hvad er en sa undskyld hvis jeg spørger dumt

nej har ikke snakket med foreningen og er faktisk ikke engang medlem

jeg ikke selv rigtig har kunne få ind i hovedet at det faktisk er en sygdom der vil være der resten af mit liv. det er først de sidste par dage at jeg er begyndt at spekulere efter at have hørt en masse skræk historier.

Hej  Jamen jeg kan fortælle dig at jeg har samme sygdom og fik den konstateret i 2006 og har ligesom dig haft en masse spekulationer omkring sygdommen generelt. Det vigtigeste jeg kan sige til dig inden du overvejer projekt baby er hvilken medicin du får?, mange af de slags mediciner vi får tilbudt er farlige for et foster. Jeg får selv den medicin der hedder Humira og er IKKE farligt for et foster. Det med at man kan have svært ved at blive gravid tror jeg er meget individuelt jeg smed mine p-piller i oktober og blev gravid i dec, men mistede desværre i januar 2010 6 uger henne, jeg snakkede med min tarmlæge om det og hun sagde at det ikke behøvede at have noget med sygdommen at gøre. Nu er jeg så lige blevet gravid igen og tænker ikke rigtig over min sygdom     Du skal være meget velkommen til at skrive til mig privat hvis du har nogle spørgsmål 

Stort kram herfra 

Anmeld

14. april 2010

Anonym trådstarter

blomst84 skriver:

Hej  Jamen jeg kan fortælle dig at jeg har samme sygdom og fik den konstateret i 2006 og har ligesom dig haft en masse spekulationer omkring sygdommen generelt. Det vigtigeste jeg kan sige til dig inden du overvejer projekt baby er hvilken medicin du får?, mange af de slags mediciner vi får tilbudt er farlige for et foster. Jeg får selv den medicin der hedder Humira og er IKKE farligt for et foster. Det med at man kan have svært ved at blive gravid tror jeg er meget individuelt jeg smed mine p-piller i oktober og blev gravid i dec, men mistede desværre i januar 2010 6 uger henne, jeg snakkede med min tarmlæge om det og hun sagde at det ikke behøvede at have noget med sygdommen at gøre. Nu er jeg så lige blevet gravid igen og tænker ikke rigtig over min sygdom     Du skal være meget velkommen til at skrive til mig privat hvis du har nogle spørgsmål 

Stort kram herfra 

okay ja det med medicin har jeg tænkt på lige i øjeblikket får jeg ikke noget men når jeg gør er det ENTOCORT som er meget mild og derfor heller ikke skadeligt for et foster.

stort TILLYKKE med baby, håber du får en rigtig god graviditet med en dejlig stor sund baby

hvor dejligt for dig håber det blir min tur snart

1000 tak for din tråd jeg vil skrive hvis jeg bliver i tvivl om noget.

synes i har været rigtig søde til at svare og er blevet mere rolig ang. en kommende graviditet

1000 tak allesammen

Anmeld

14. april 2010

tascia

hej ano

er du ikke tilknyttet en afd. på sygehuset? min mand har også sygdommen og han kan altid ringe ind til afdelingen og få svar på spørgsmål i forbindelse med sygdommen.

mener også min mand fik en mappe fra sygehuset med oplysninger om sygdommen fra A-Z, måske der står noget i den?

jeg vil kontakte sygehuset hvis det var mig

//tascia

Anmeld

14. april 2010

Jordbærpigen

Jeg har en sygdom der hedder HMSN, som er en form for muskelsvind.. men ved ik om den har betydning for min manglende graviditet...

Anmeld

14. april 2010

Mira0911

Jeg har en kronisk sygdom, som slet ikke har påvirket min graviditet for 1 år siden...

Anmeld

14. april 2010

Anonym trådstarter

tascia skriver:

hej ano

er du ikke tilknyttet en afd. på sygehuset? min mand har også sygdommen og han kan altid ringe ind til afdelingen og få svar på spørgsmål i forbindelse med sygdommen.

mener også min mand fik en mappe fra sygehuset med oplysninger om sygdommen fra A-Z, måske der står noget i den?

jeg vil kontakte sygehuset hvis det var mig

//tascia

Jo har snakket med min læge på sygehuset men han siger bare at hvis jeg har det godt inden planlagt graviditet skulle der ikke være noget i vejen for at jeg vil have det godt under graviditeten.

har ingen mappe fået

synes han tager lidt let på det synes jeg da jeg har hørt og snakket med nogen hvor det har været svært at blive gravid og hvor der har været operation under graviditeten...

Anmeld

14. april 2010

tascia

Anonym skriver:

Jo har snakket med min læge på sygehuset men han siger bare at hvis jeg har det godt inden planlagt graviditet skulle der ikke være noget i vejen for at jeg vil have det godt under graviditeten.

har ingen mappe fået

synes han tager lidt let på det synes jeg da jeg har hørt og snakket med nogen hvor det har været svært at blive gravid og hvor der har været operation under graviditeten...

har du prøvet på foreningens hjemmeside, der må uden tvivl være andre end dig der har haft de samme tanker og bekymringer...

Han fik sådan en fin grøn mappe nærmest samme dag som sygdommen blev konstateret!!! har du heller ikke været i patientskole hvor de fortæller om sygdommen og om kosten?

Anmeld

14. april 2010

blomst84

Anonym skriver:

okay ja det med medicin har jeg tænkt på lige i øjeblikket får jeg ikke noget men når jeg gør er det ENTOCORT som er meget mild og derfor heller ikke skadeligt for et foster.

stort TILLYKKE med baby, håber du får en rigtig god graviditet med en dejlig stor sund baby

hvor dejligt for dig håber det blir min tur snart

1000 tak for din tråd jeg vil skrive hvis jeg bliver i tvivl om noget.

synes i har været rigtig søde til at svare og er blevet mere rolig ang. en kommende graviditet

1000 tak allesammen

1000 tak for dine søde ord  det skal så lige siges at jeg desværre har aborteret IGEN!! os igen i 7 uge... skal til min tarm-læge her den 21 og høre om det evt. har noget med min sygdom at gøre... hvilket jeg ikke håber  

Anmeld

15. april 2010

Anonym trådstarter

blomst84 skriver:

1000 tak for dine søde ord  det skal så lige siges at jeg desværre har aborteret IGEN!! os igen i 7 uge... skal til min tarm-læge her den 21 og høre om det evt. har noget med min sygdom at gøre... hvilket jeg ikke håber  

ej det jeg virkelig ked af at høre...

håber heller ikke det er noget med sygdommen at gøre og at næste gang er lykkens gang er lykkens gang for den lille spire at vokse og blive stor   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.