Gellan skriver:
halløj derude alle kageeksperter
I onsdags prøvede jeg så at lave min første mmf kage, men øv! Der var intet der ville det samme som jeg ville. Havde planer om at lave en med tobleronecreme og en med daimcreme (begge kager i lille størrelse, da det kun var et eksperiment), men jeg prøvede at lave dem begge to, to gange! Det endte så med, at jeg måtte bruge almindelig kagevaniljecreme
Jeg læste mig til to forskellige fremgangsmåder til cremene: 1: Smelte chokoladen sammen med fløden, 2: smelte chokoladen først, køle af, piske fløden og så blande dem sammen. 1: Ville bare ikke piskes stiv, prøvede længe, 2: chokoladen var ikke til at piske i fløden, da den var blevet helt hård igen.
Hvad har jeg gjort forkert?
Og mmf var helt urimelig svær at lave, den sad fast alle steder, selv om jeg gjorde præcis som opskriften sagde... Nå, men jeg fik den så rullet ud, det gik uden nogen problemer
Men, dagen after var vaniljecremen kommet i kontakt med mmf'en og den var "smeltet"... Hvordan kan jeg undgå det? 
Og liige et spørgsmål til: Hvordan får i pynten til at sidde og hænge på plads? 
På forhånd tak 
Hejsa!
Jeg er ik den store ekspert, men vil godt dele mine erfaringer med dig alligevel!
Jeg laver aldrig vandbad's smeltechokolade, for det går af en eller anden årsag altid galt for mig... Chokoladen får får meget varme, og så bliver den hård/tør! Så jeg laver den altid i fløde... Jeg brækker chokoladen ud i små stykker og ned i fløden og så i en gryde der står på 2-3 stykker og så står det bare og smelter lige så langsomt i 20-30min.. Så skal cremen i køleskabet og være HELT HELT kold.. Den skal min. stå 4-5 timer, og så kan det piskes!
MMF er bare FEDTET!!griner.. Jeg rører altid så meget flormelis i skålen, som jeg overhovedet kan rører i, og så ud på bordet bagefter og ælte færdig!
Har du husket smørcreme? Hvis MMF kommer i kontakt med fx. mousse så smelter den..
Og pynten.. Den 'klistrer' jeg sammen med vand.. Men man kan også bruge past. æggehvider!
Håber det gav lidt mening!?
Stine 35+2