hvornår synes i det var hårdt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.020 visninger
24 svar
0 synes godt om
2. april 2010

Liljesilas

Hej piger.

Jeg vil gerne høre jer, hvornår i synes maven blev hård at bærer på? - Og hvornår er man højgravid?

Jeg er i uge 30 nu, og synes det kan være hårdt. Især at gøre sig klar om morgenen, eller når man skal vende sig i sengen om natten...

Kram Maya

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2010

dorthemus

mayapigen skriver:

Hej piger.

Jeg vil gerne høre jer, hvornår i synes maven blev hård at bærer på? - Og hvornår er man højgravid?

Jeg er i uge 30 nu, og synes det kan være hårdt. Især at gøre sig klar om morgenen, eller når man skal vende sig i sengen om natten...

Kram Maya

Jeg synes egentlig ikke den er så hård endnu, men det værste tidspunkt er om aftenen hvor jeg godt kan være træt og så føles maven hård og besværlig....og om natten når man skal tisse hele tiden.

Men nu hvor jeg endelig har fået barsel så nyder jeg at kunne tage flere pauser.

Jeg ved ikke hvornår man er højgravid...jeg er selv 32 + 5 idag

Anmeld

2. april 2010

Rikkemor89

Det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvornår hun begynder og synes det er hårdt .. Må sige jeg synes det var hårdt tidligt fordi at min mave den bare voksede og voksede , men når jeg nu er 38+2 henne i dag, må jeg nok sige det først virkelig er hårdt nu .. Jeg sover 2 timer om natten fordi jeg ikk kan finde en stilling at ligge i osv .. Mener man er højgravid de sidste 3 uger af sin tid ,. men du må ikk hænge mig op på det ..

Anmeld

2. april 2010

TbCp

Jeg synes egentlig ikke at jeg blev tung og besværet.
Vi har en Tempur madras og den er fantastisk til en gravid mave

Jeg havde heller ingen problemer med at få tøj på, strømper på, babere mig intime steder eller lign. som jeg høre mange har problemer med.

Jeg fødte 5 uger før termin, så måske de sidste 5 uger ville have været dem hvor jeg begyndte at synes det var hårdt.

Nu blev jeg allerede sygemeldt da jeg var lidt overhalvvejs, så jeg havde masser af tid til at slappe af osv.

Anmeld

2. april 2010

Liljesilas

dorthemus skriver:

Jeg synes egentlig ikke den er så hård endnu, men det værste tidspunkt er om aftenen hvor jeg godt kan være træt og så føles maven hård og besværlig....og om natten når man skal tisse hele tiden.

Men nu hvor jeg endelig har fået barsel så nyder jeg at kunne tage flere pauser.

Jeg ved ikke hvornår man er højgravid...jeg er selv 32 + 5 idag

Dejligt med barsel, det får jeg ikke før en uge inden jeg har termin...  Men det er jo mit eget valg.

Jeg synes heller ikke altid maven er hård at bære på, men den kan til tider være hård at have. Det værste er at jeg tisser 50 gange om dagen og natten.

Anmeld

2. april 2010

Mor til Frederic og Freya

mayapigen skriver:

Hej piger.

Kram Maya

Tror de mener højgravid er når man er i gået ind i de 3 sidste mdr.

Følelsen af at maven er tung, tror jeg er meget forskelligt fra person til person.

Jeg havde som sådan ikke den følelse, træned både styrketrænig + hold og arbejdede til det sidste. (havde lovet min jm at stoppe de 4 uger før termin jeg kunne, men hos egen læge 4 dage før de 4 uger sendte mig ud på stationen og bad mig parkere lastbilen)

Både nattevagter - når tlf ringer er det hurtigt i tøjet og afsted - hjem at sove x antal timer indtil den atter ringed osv. Lange arbejds dage 11.13-22 andre uger 8.30-19 osv. Havde skæve løft, træk, vrid mm. Følte aldrig at nu var det nok eller det var træls.

Anmeld

2. april 2010

Liljesilas

TbCp skriver:

Jeg synes egentlig ikke at jeg blev tung og besværet.
Vi har en Tempur madras og den er fantastisk til en gravid mave

Jeg havde heller ingen problemer med at få tøj på, strømper på, babere mig intime steder eller lign. som jeg høre mange har problemer med.

Jeg fødte 5 uger før termin, så måske de sidste 5 uger ville have været dem hvor jeg begyndte at synes det var hårdt.

Nu blev jeg allerede sygemeldt da jeg var lidt overhalvvejs, så jeg havde masser af tid til at slappe af osv.

Puha ja man er da virkelig forskellige Jeg kan lige tage mine sko på selv, men det er virkelig hårdt. Jeg kan ikke ligge neglak på mere og barbere ben er enormt svært - det kræver jeg er kreativ.

Anmeld

2. april 2010

Liljesilas

Det må være skønt, at synes det overhovedet ikke er hårdt med en stor mave.

Jeg har taget 15 kg. på og synes det er enormt hårdt nogle dage - alt afhænig af hvad man laver

Anmeld

2. april 2010

MaleneG

Jeg synes faktisk først det var rigtig hårdt da jeg gik på barsel 37+2, for så havde jeg ikke længere noget at skulle stå op til, og få tiden til at gå med ( Afsluttede min HG) Så begynde jeg at kede mig, og blive enorm utålmodig.

Så fysisk hårdt husker jeg egentlig aldrig jeg sådan rigtig følte, men mentalt var jeg træt de sidste par uger, orkede bare ikke at vente længere, og ikke foretage mig noget.

Anmeld

2. april 2010

Halbschön

mayapigen skriver:

Hej piger.

Kram Maya

Uha, jeg synes det blev hårdt omkring uge 24.. Jeg blev hurtigt stor og var i praktik på en tung afd. på sygehuset.. Men ellers blev det for alvor hårdt omkring uge 28, hvor jeg fik bækkenløsning, og havde svært ved at sove.. Samtidig så var det en varm varm sommer,så det hjalp ikke på det...

Jeg gik først på barsel dagen før min termin, og det var helt klart hårdt i den sidste tid med min KÆMPE mave.. Jeg fødte 42+1, og var meget besværet til sidst..

Normalt siger man at man er højgravid når man er fødeklar.. Dvs fra 37+... Jeg følte mig dog højgravid tidligere pga. størrelsen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.