At elske sit ene barn mere end det andet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2010

Diana...

MoarHvidovre skriver:

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre

Jeg elsker Lina og Luka lige højt og kunne ALDRIG finde på, at skulle vælge den ene frem for den anden eller elske den ene højere end den anden. De er selvfølgelig to forskellige børn med to forskellige behov, men det gør dem jo bare til de små dejlige unger som de er

Kh. Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2010

Cris

Det lyder meget rigtig det du skrive det jo svært for mig at sætte mig ind i da jeg jo kun har en men du skriver det så man næsten kan se det for sig  

Lucas er 13 måneder nu så der kommer til at være ca 2 år mellem nok mere 2+ end 2- da vi har så meget om ørene lige nu så vi er SÅ trætte ha ha så det ikke lige senge leg der er mest af  

Tak for dit svar.

Nej! Det kan jeg godt forstå... Og med 2 i huset glemt det, sex livet er ud af vindue lige nu! For hvis ikke er den ene som skal amme så er den anden som skal lige have en tår vand eller så noget... Så det er ikke lige sengengymnastik jeg tænker mest på om aftenen, jeg vil bare SOVE!!!! hahahahahaha  Men jeg er meget glad for mine raske unger og jeg har så meget kærlighed i mit hjerte, at jeg flyver nogle gang. Men ammehjerne har jeg også! jeg glemmer bare ALT! Tænkt at jeg har en engelsk veninde som har 4! Den ældste er blevet 5 for nogle måneder siden og den lille er 7 måneder!

PS: Felix var 13 måneder, da jeg blev gravid... åh hvor går tiden alt for hurtigt!

Anmeld

31. marts 2010

Lullaby

Jeg elsker ikke den ene mere end den anden.. men fordi Bella var den 1 tror jeg at jeg ubevidst hele tiden stiller Yazmin op imod de ting de gør. Feks. at Bella var rimelig hurtig meget bevidst om sig selv og hvad der var rigtigt/forkert i verdenen hvorimod Yazmin er en hel anden type.

Jeg tror at jeg er tættere på Bella end Yazze sådan bevidstsmæssigt fordi hun var den 1 og fordi alt var så nyt og spændende. Med Yazmin havde vi jo prøvet det før..

Men jeg elsker dem lige højt og ville ALDRIG kunne vælge imellem dem.

Og når Yazze putter sig ind til mig og siger min mor så smelter mit hjerte og jeg kunne tude over den kærlighed der strømmer igennem selvom jeg nogle gange tænker hvorfor kunne hun dog ikke være som Bella

Anmeld

31. marts 2010

Pia.

Hej søde Diana...

Jeg har ikke fulgt med i den tråd du her snakker om med hemmeligeheder... Men vil alligevel lige give mit besyv med...

Jeg elsker alle mine tre børn  MEGET MEGET højt - intet i denne verden kan måle sig med den kærlighed jeg har til de tre... Men, jeg vil sige noget som andre flere gangs mødre måske også føler eller kender lidt til...

Mikkel, som er min nummer 1 - min allerførste guldklump, ønskebarnet nummer 1, min kærlige, store og meget rolige, milde dreng han er noget særligt, og han har en plads i sin mors hjerte helt for sig selv...

Mille som er min eneste pige, min højt elskede lille prinsesse, som er ved at vokse sig stor, min skønne frække datter som er den mest kærlige pige og elsker livet hun har sin helt eget plads i mit hjerte....

Mads som er min mindste trold, min højt elskede lille bitte dreng, mit mindste skud på stammen, min kærlige basse men også lille ballade mager, han har jo også sin egen plads i mit hjerte....

Som sagt jeg elsker dem alle tre - men min kærlighed er forskellig til dem alle... Håber det giver lidt mening og at jeg ikke bliver stemplet som en dårlig mærkelig mor... men måske er der andre der har det som jeg ....

Knus Pia, som bare syntes det er super spændende at I prøver med nummer 2

Anmeld

31. marts 2010

wamse

Pia. skriver:

Hej søde Diana...

Jeg har ikke fulgt med i den tråd du her snakker om med hemmeligeheder... Men vil alligevel lige give mit besyv med...

Jeg elsker alle mine tre børn  MEGET MEGET højt - intet i denne verden kan måle sig med den kærlighed jeg har til de tre... Men, jeg vil sige noget som andre flere gangs mødre måske også føler eller kender lidt til...

Mikkel, som er min nummer 1 - min allerførste guldklump, ønskebarnet nummer 1, min kærlige, store og meget rolige, milde dreng han er noget særligt, og han har en plads i sin mors hjerte helt for sig selv...

Mille som er min eneste pige, min højt elskede lille prinsesse, som er ved at vokse sig stor, min skønne frække datter som er den mest kærlige pige og elsker livet hun har sin helt eget plads i mit hjerte....

Mads som er min mindste trold, min højt elskede lille bitte dreng, mit mindste skud på stammen, min kærlige basse men også lille ballade mager, han har jo også sin egen plads i mit hjerte....

Som sagt jeg elsker dem alle tre - men min kærlighed er forskellig til dem alle... Håber det giver lidt mening og at jeg ikke bliver stemplet som en dårlig mærkelig mor... men måske er der andre der har det som jeg ....

Knus Pia, som bare syntes det er super spændende at I prøver med nummer 2

Har det fuldstændig som dig

Kasper er mit første barn, min altgivende barn, der vil gøre en kvinde meget lykkelig en dag, han gør mig så stolt for det menneske han er, og det at han nogengange laver nogle total skøre ting, lige som hans mor.

Michael, mit lille kolikbarn. Det at han havde kolik, fik os til at være så tætte. Min helt fantastiske stædige søn, der er bedøvende ligeglad med hvad alle mener, når han først har en mening om tingene. Min søn der overøser hans lillesøster med så meget kærlighed og ømhed, at jeg negen gange må fjerne tårene i mine øjne, når jeg ser deres vidunderlige tæthed.

Lærke, min lille efternøgler og min prinsesse, med den eksplosive temperament Hendes skønne fantasi fanger mig og vi finder på sjove lege sammen. Hun er min engel, hvis liv skulle have været meget bedre end det er.  Mit hjerte bløder for dette lille væsen, der skullet have haft en lykkelig og rolig barndom.

Jeg elsker mine 3 børn på hver deres måde, for dem de hver især er.

Anmeld

31. marts 2010

Pia.

wamse skriver:

Har det fuldstændig som dig

Kasper er mit første barn, min altgivende barn, der vil gøre en kvinde meget lykkelig en dag, han gør mig så stolt for det menneske han er, og det at han nogengange laver nogle total skøre ting, lige som hans mor.

Michael, mit lille kolikbarn. Det at han havde kolik, fik os til at være så tætte. Min helt fantastiske stædige søn, der er bedøvende ligeglad med hvad alle mener, når han først har en mening om tingene. Min søn der overøser hans lillesøster med så meget kærlighed og ømhed, at jeg negen gange må fjerne tårene i mine øjne, når jeg ser deres vidunderlige tæthed.

Lærke, min lille efternøgler og min prinsesse, med den eksplosive temperament Hendes skønne fantasi fanger mig og vi finder på sjove lege sammen. Hun er min engel, hvis liv skulle have været meget bedre end det er.  Mit hjerte bløder for dette lille væsen, der skullet have haft en lykkelig og rolig barndom.

Jeg elsker mine 3 børn på hver deres måde, for dem de hver især er.

Det var dejligt at læse, at andre har det på samme måde og som elsker sine børn meget højt for dem de er - hver især.... Men det betyder jo ikke at man elsker den ene mere end den anden...

Anmeld

31. marts 2010

JustAnotherName

Pia. skriver:

Det var dejligt at læse, at andre har det på samme måde og som elsker sine børn meget højt for dem de er - hver især.... Men det betyder jo ikke at man elsker den ene mere end den anden...

Så siger vi jo egentlig allesammen lidt det samme, bare formuleret på hver vores måde    Man elsker sine børn for dem de er, og selvfølgelig er de ikke ens. Men det at de kræver forskelligt, og er forskellige steder i deres liv, ændrer jo ingenting ved, at fordelingen af ens moderlige kærlighed til dem, er lige stor til dem hver især! 

Anmeld

31. marts 2010

Maise

JustAnotherName skriver:

Jeg var én af dem som besvarede de indlæg med stor uforståenhed.

Jeg begriber ikke, at man kan have det sådan.

Jo, børn er forskellige, og man føler muligvis forskelligt for dem udfra deres præmiser ....altså et barn er måske MEGET putte-nusse barn, mens det andet barn ikke gider alt det putte-krammeri i samme grad.

Men ligefrem at kunne sige, at man elsker det ene barn mere end det andet - eller anderledes .....måske har stærkere følelser for den ældste barn, fordi DET barn var det første - eller ønskebarnet og det næste barn var et svupser, hvad ved jeg - MEN JEG FORSTÅR DET BARE IKKE!!
Og det er så langt fra sådan jeg selv har det. Det virker helt besynderligt i min verden, at den ene skulle være mere betydningsfuld eller elskelig end det andet / de andre børn man har.

Jeg frygtede måske lidt, OM man kunne elske sit næste barn ligeså meget, da jeg ventede barn nr. 2 ....for det er svært at forestille sig, at man kan elske meget mere, når man elsker nogen så meget som ens barn.
Men barn nummer to er jo LIGESÅ fantastisk - ikke mere, ikke mindre!

Følelserne kommer helt naturligt ... ihvertfald for mig.
Det er ikke 100% der skal deles mellem to. Det er 100% til dem HVER!

Så hvis man spørger mig, så er det umuligt at have en favorit af sine børn. De er alle lige specielle, lige værdifulde og lige elskværdige - uanset hvem der kom først eller sidst.
Min kærlighed er uendelig stor, og det har overrasket mig, at man ikke skal finde mere plads i sit hjerte og deles om, men at man bare rummer endnu mere, end hvad hjertet allerede var fyldt op af    Det mener jeg virkelig!!

har en veninde der har haft det sådan indtil man fandt ud af at hun havde en fødselsdepression, så måske derfor kan det være muligt.

Ja selv kan jeg ikke begribe at man kan have det sådan, men tænker at der nok er en dybere læggende psykologisk årsag.

Anmeld

1. april 2010

Diana...

1000 tak for alle jeres svar  

Håber nu der stadig er nogen af dem der skrev i hemmeligheder tråden om at elske sit barn højre en det andet. 

Og det jo stadig en mulighed at være ano.

God påske til jer alle.

Anmeld

1. april 2010

Lady Marion <3

Elsker alle 3 absolut lige højt   Det er slet ikke noget man tænker over ,, Her er plads til meget kærlighed og kunne sagtens elske 1 mere ligeså højt ... Jeg var meget nervøs da jeg fik nr 2 om det kunne lade sig gøre at elske nr 2 ligeså højt som nr 1 . Det kommer helt af sig selv ...   Jeg elsker mine 3 børn på hver deres forskellige måder , Feks er jeg meget mere pyldret omkring nr 2 end nr 1 , ikke fordi jeg elsker ham mere han virker bare mere sårbar ...    Tænk ikke på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.