Jeg var én af dem som besvarede de indlæg med stor uforståenhed.
Jeg begriber ikke, at man kan have det sådan.
Jo, børn er forskellige, og man føler muligvis forskelligt for dem udfra deres præmiser ....altså et barn er måske MEGET putte-nusse barn, mens det andet barn ikke gider alt det putte-krammeri i samme grad.
Men ligefrem at kunne sige, at man elsker det ene barn mere end det andet - eller anderledes .....måske har stærkere følelser for den ældste barn, fordi DET barn var det første - eller ønskebarnet og det næste barn var et svupser, hvad ved jeg - MEN JEG FORSTÅR DET BARE IKKE!!
Og det er så langt fra sådan jeg selv har det. Det virker helt besynderligt i min verden, at den ene skulle være mere betydningsfuld eller elskelig end det andet / de andre børn man har.
Jeg frygtede måske lidt, OM man kunne elske sit næste barn ligeså meget, da jeg ventede barn nr. 2 ....for det er svært at forestille sig, at man kan elske meget mere, når man elsker nogen så meget som ens barn.
Men barn nummer to er jo LIGESÅ fantastisk - ikke mere, ikke mindre!
Følelserne kommer helt naturligt ... ihvertfald for mig.
Det er ikke 100% der skal deles mellem to. Det er 100% til dem HVER!
Så hvis man spørger mig, så er det umuligt at have en favorit af sine børn. De er alle lige specielle, lige værdifulde og lige elskværdige - uanset hvem der kom først eller sidst.
Min kærlighed er uendelig stor, og det har overrasket mig, at man ikke skal finde mere plads i sit hjerte og deles om, men at man bare rummer endnu mere, end hvad hjertet allerede var fyldt op af
Det mener jeg virkelig!!
Anmeld