Har bare brug for et par beroligende ord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.284 visninger
22 svar
0 synes godt om
29. marts 2010

tine1985

Hej alle sammen,

Jeg er ny herinde. Men tænkte bare, at jeg har brug for lige at dele mine bekymringer, og få nogle råd fra andre, der måske har været i samme situation.

Jeg vil prøve at gøre det kort  Jeg har været på p-piller i 8 år nu, og har altid haft fuldstændig regelmæssig menstruation. Men jeg glemte 2 piller omkring ægløsning, og har haft en masse "hygge" med min forlovede deromkring . Nu er min menstruation så ikke dukket op. Jeg er i dag gået 9 dage over.

Da det først slog os, at jeg kunne være gravid, var det lidt med blandede følelser, da vi ik var sikre på om vi nu også kunne forsørge sådan en lille én (vi er begge studerende). Men vi har kigget på det, og er blevet helt rolige igen, og er faktisk begyndt at håbe rigtig meget  !

Problemet er bare at jeg har taget flere graviditetstest, og de er alle negative. Og jeg er derfor bange for, at jeg måske alligevel ikke er gravid.

Tog den sidste test for 2 dage siden, og har lovet os selv, at vi lige vil vente lidt endnu med endnu én.

Jeg har haft rigtig mange graviditetstegn; Ømme bryster, kvalme med lidt opkast, "mentruationssmerter" og en følelse af sommerfugle i maven, været meget træt og lidt svimmel, tudet over de mærkeligste ting, og sidst, men ikke mindst. I forgårs, da jeg havde været i bad, synes jeg mine brystvorter så meget mærkelige ud. Jeg forsøgte så (ved ik helt hvorfor), at trykke på mit bryst. Og til min store overraskelse kom der 2 små dråber mælk ud.

Så umiddelbart ville jeg helt klart tro, at jeg er gravid! Men forstår bare ikke, hvorfor der så bliver ved med, kun at være EN streg på de tests! Det er jo lige til at blive små skør af 

Kan jeg virkelig være så længe om at producere HCG eller hva tænker i?

Ved selvfølgelig godt, at jeg bør gå til min egen læge. Men hun holder bare påskeferie hele denne uge, så synes det er meget lang tid at vente...

På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

tine1985

Det blev vidst alligevel lidt langt 

Anmeld

29. marts 2010

Mille83

Først og fremmest tillykke :-)

Selvom din læge har påskeferie vil der altid være en anden der har vagten, så fat telefonen og ring til din læge, telefonsvaren vil næsten altid sige et andet nummer du kan henvende dig på, det eneste de vil gøre til og starte på er at undersøge din urin, så det er jo lige meget om det er din egen læge eller en anden......De kan se med det samme om du er gravid, så skal i ikke gå og tænke på om du er eller ikke er....

At du allerede har noget i brysterne syntes jeg er vildt, da jeg selv er i uge 32 og ikke har, men har hørt nogle får det med det samme...

Krydser da fingre for det bliver som i vil

Og der er nogle der er længere om at danne HCG end andre, mange ting tyder dog på at du er gravid, men da jeg ikke er læge kan jeg jo ikke sige det med sikkerhed....

Anmeld

29. marts 2010

lillemunk

Hej )
Jeg spiste p-piller her da jeg blev gravid med tvillinger, kastede op 2 gange under p-pille perioden (sikker på det er derfor jeg blev gravid)
Da jeg så skulle ha min "lort" blødte jeg meget lidt og testede og teste og først 10 dage efter mener jeg var den positiv. Trods jeg venter tvillinger... det er meget med forskel med det der HCG tal.

Men prøv at tage fat i en af de andre læger.
Er du slet ikke begyndt at bløde her når du holde P-pille pause ???

Anmeld

29. marts 2010

tine1985

Tusind tak for svarene!  

Jeg havde en mikroskopisk lille blødning, da jeg var gået 2 dage over. Men det var kun en enkelt lille dråbe brunt blod. 

Har været i kontakt med den læge, der dækker for min egen, under ferien, men hun var meget meget usympatisk! Hun sagde blot at jeg bare måtte tage en test igen om en uge, og at hvis det værste, der sker i vores liv, er at vi må vente lidt, så har vi det da vidst meget godt... Så har ikke lyst til at ringe til hende igen!

Så vi må vel bare vente på min egen læge er tilbage, og krydse fingre for, at der kommer en positiv test i mellemtiden.

Men endnu engang tak for tilbagemelding 

Anmeld

29. marts 2010

Mille83

Ellers så husk og brug morgenurin......

For mit vedkommende kunne jeg om søndagen teste negativ og da jeg prøvede igen mandag morgen var den positiv, så det ændrer sig hver dag og nu er jeg i 32 uge :-)

Anmeld

29. marts 2010

tine1985

Prøver nok også igen i morgen tidlig  Og ellers tror jeg, at jeg vil forsøge, at få fat i en anden læge.

Men er der egentlig nogen der ved, om det (under normale omstændigheder) overhovedet er muligt, at producere mælk, hvis man ikke er gravid?

Anmeld

31. marts 2010

tine1985

Stadig negativ!! 

Nogle der ved noget mht brystmælken? Anyone!? 

Sorry, er bare ved at blive skør!! 

Anmeld

1. april 2010

tine1985

Hmm.. Har lige taget en af apotekets egne tests og den blev MEGET svagt positivt (manden har bekræftet det, så det er ik bare mig der ser syner)

Men synes godt nok at den næsten er usynlig, så tør virkelig ik stole på den. Nogen der har erfaringer med den type test?

Anmeld

1. april 2010

tine1985

Hmm.. Har lige taget en af apotekets egne tests og den blev MEGET svagt positivt (manden har bekræftet det, så det er ik bare mig der ser syner)

Men synes godt nok at den næsten er usynlig, så tør virkelig ik stole på den. Nogen der har erfaringer med den type test?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.