Hva er godt betalt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2010

1977

Profilbillede for 1977
Znuzke skriver:

Min personlige holdning er at kvinder skal op og tjene over ca. 25.000 og mænd omkring 30.-35.000 før jeg synes at det er godt betalt...eller ihvertfald okay betalt.... Men det afhænger jo selvfølgelig også af hvor mange timer man arbejder...

Hvorfor så stor forskel på køn? Burde det ikke være erhvervet der tæller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

ekzunz

Jeanne skriver:

Hvorfor så stor forskel på køn? Burde det ikke være erhvervet der tæller?

Jo - det burde det, men nu er ligeløn vist ikke helt så udbredt som det burde... Og så er det nok fordi at herhjemme og i resten af min familie osv så er det  sådan landet ligger - at manden tjener mest. Ikke at jeg ikke også kender nogle hvor det er den anden vej rundt, men det er få-tallet...

Anmeld

29. marts 2010

1977

Profilbillede for 1977
Znuzke skriver:

Jo - det burde det, men nu er ligeløn vist ikke helt så udbredt som det burde... Og så er det nok fordi at herhjemme og i resten af min familie osv så er det  sådan landet ligger - at manden tjener mest. Ikke at jeg ikke også kender nogle hvor det er den anden vej rundt, men det er få-tallet...

Ja og det er en heeeelt anden debat Helt overordnet synes jeg at godt betalt job er et over 25.000, men jeg har også været på su i mange år

Anmeld

29. marts 2010

Anne85

Znuzke skriver:

Min personlige holdning er at kvinder skal op og tjene over ca. 25.000 og mænd omkring 30.-35.000 før jeg synes at det er godt betalt...eller ihvertfald okay betalt.... Men det afhænger jo selvfølgelig også af hvor mange timer man arbejder...

Præcis... jeg vil også sige det er OK lønninger hvis et par tilsammen har omkring 55.000-60.000.... skal det være GODT betalt er det dog min personlige holdning at den samlede indkomst skal være et godt stykke over de 60.000 kr i måneden. Velvidende at den gennemsnitlige danske familie har langt under hvad jeg umiddelbart antager som OK.

Anmeld

29. marts 2010

Nemesis

Er også offentlig ansat og fik som Jeanne 23000 + 2400 i pension. Jeg har en mellemlang udd.

Manden er autodidakt og har en bruttoløn på 55k..hvad hans pensionsindbetaling er ved jeg faktisk ikke. Han (vi) har desuden fri telefon og internet.

Jeg synes det er nogle helt ok lønninger.

:-) Sisse

Anmeld

29. marts 2010

LinLin

Jeg er pædagog og blev færdig juni 2008 - får 22.000 før skat! Arbejder 33 t i en vuggestue. Så ligesom sygeplejerske er det heller ikke et job man vælger pga lønnen. Synes det er forkert at os der arbejder med mennesker får så lidt!

Min kæreste arbejder som kameramand på fodbold- og ishockey-kampe og får mellem 3200 og 5500 kr pr. job og arbejder for det meste lør-man (når ishockey-sæsonen er slut...)!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.