Hva er godt betalt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2010

Lady Marion <3

Anne85 skriver:

Jo jo Har ca. 17.000 udbetalt... det er så med ca. 10 aftenvagter og 2 weekender på 6 uger og så får jeg et LILLE tillæg for at jeg stort set altid er ansvarshavende i mine aftenvagter og weekendvagter + et LILLE tillæg for at jeg er vejleder og bruger meget fritid på at forberede diverse ting + eksamen for mine studerende
Så nej... syntes ikke lønnen svarer til arbejdet... men hva, det vidste jeg jo da jeg tog uddannelsen... nogle gange føler man sig bare lidt til grin når man hører om ufaglærte der nærmest tjener det samme

Vi kan kun blive enige om at lønningerne er alt for dårlige i det offentlige   Jeg kan godt forstå du føler dig snydt da det er en lang udd . Jeg har den 1 årige ssh   Arb 35 timer pr uge kun dagtimer ..  Jeg har 23000 kr før skat og 17000 udbetalt ca da jeg får nogle skattefrie km penge ,, Min løn er ikke langt fra din og det er sgu for dårligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

Anne85

Muffi . skriver:

Vi kan kun blive enige om at lønningerne er alt for dårlige i det offentlige   Jeg kan godt forstå du føler dig snydt da det er en lang udd . Jeg har den 1 årige ssh   Arb 35 timer pr uge kun dagtimer ..  Jeg har 23000 kr før skat og 17000 udbetalt ca da jeg får nogle skattefrie km penge ,, Min løn er ikke langt fra din og det er sgu for dårligt

Hold da op... er det så når du regner dine tillæg med?? Nej så gir det ikke meget mening at læse videre... hvor er guleroden lige Ved at assistenterne der hvor jeg er får ca. 19.000 (før skat og uden tillæg )

Anmeld

29. marts 2010

Lady Marion <3

Anne85 skriver:

Hold da op... er det så når du regner dine tillæg med?? Nej så gir det ikke meget mening at læse videre... hvor er guleroden lige Ved at assistenterne der hvor jeg er får ca. 19.000 (før skat og uden tillæg )

Rolig   Ja det er med alle tillæg ,, 19000 det var sgu en ringe løn ,, Der er min grundløn højere ..   Jeg gad da hellere være sygeplejerske det er helt sikkert.

Anmeld

29. marts 2010

Anne85

Muffi . skriver:

Rolig   Ja det er med alle tillæg ,, 19000 det var sgu en ringe løn ,, Der er min grundløn højere ..   Jeg gad da hellere være sygeplejerske det er helt sikkert.

Er det?? Hmmm... sjovt at der er sårn forskel.
Hvor i landet bor du mon?? Ved også at mine veninder i hovedstaden har en højere grundløn end mig.
Og jeg har til gengæld en højere grundløn end dem der arbejder på alm sengeafdelinger (jeg arbejder i social psykiatrien)

Anmeld

29. marts 2010

Halbschön

Anne85 skriver:

Hvor i landet bor du mon?? Ved også at mine veninder i hovedstaden har en højere grundløn end mig.
Og jeg har til gengæld en højere grundløn end dem der arbejder på alm sengeafdelinger (jeg arbejder i social psykiatrien)

Det eneste jeg ved er at hvis man er ansat ved kommunen så er man højere lønnet end hvis man er ansat ved regionerne...

Anmeld

29. marts 2010

Lady Marion <3

Anne85 skriver:

Jeg bor i nordsjælland   Syntes lønningerne kan svinge fra by til by .. Dengang de manglede plejepersonale overalt overbød byerne rundt om hinanden ,, Der kunna man vælge og vrage .. Arbejde for et par år tilbage kun som vikar da lønnen var bedre , men får da mere nu på samme antal timer .

Anmeld

29. marts 2010

Tiemje

Løn er jo virkelig en underlig størrelse, og min holdning er, at man skal passe på med at sammenligne, fordi der er så mange ting, der spiller ind. Som flere andre også skriver, så er det jo indholdet af jobbet, der er afgørende. Lønnen, jobmuligheder, arbejdstider og arbejdsindholdet er jo altsammen forhold, der i større eller mindre grad spillede ind, da vi valgte uddannelses- eller arbejdsområde. 

For mit eget vedkommende så er jeg jurist på sidste løntrin inden for Justitsministeriets område og tjener ca. 33.500 kr. (inklusiv et personligt tillæg på 1500).

Som advokat ville jeg kunne tjene næsten det dobbelte af, hvad jeg tjener nu, men der ville jeg så formentlig også skulle arbejde næsten dobbelt så mange timer  

Jeg kan lige tilføje, at startlønnen for en jurist i staten er 23.770 kr. Hertil kommer et rådighedstillæg (der er det eneste tillæg, en gennemsnits nyuddannet jurist får ved den første ansættelse) på 3.025 kr. Denne løn stiger så efter overenskomsten hvert år efter to års ansættelse. Og det er jo så efter 5 års universitetsstudier  

Som jeg startede med at skrive, så er lønnen jo kun et delaspekt, men jeg synes, at det er et godt betalt job (selvom det måske ikke helt så meget, som de fleste folk går rundt og tror, at en jurist får.

Tina

Anmeld

29. marts 2010

Lady Marion <3

Tina Jensen skriver:

Løn er jo virkelig en underlig størrelse, og min holdning er, at man skal passe på med at sammenligne, fordi der er så mange ting, der spiller ind. Som flere andre også skriver, så er det jo indholdet af jobbet, der er afgørende. Lønnen, jobmuligheder, arbejdstider og arbejdsindholdet er jo altsammen forhold, der i større eller mindre grad spillede ind, da vi valgte uddannelses- eller arbejdsområde. 

For mit eget vedkommende så er jeg jurist på sidste løntrin inden for Justitsministeriets område og tjener ca. 33.500 kr. (inklusiv et personligt tillæg på 1500).

Som advokat ville jeg kunne tjene næsten det dobbelte af, hvad jeg tjener nu, men der ville jeg så formentlig også skulle arbejde dobbelt så mange timer  

Jeg kan lige tilføje, at startlønnen for en jurist i staten er 23.770 kr. Hertil kommer et rådighedstillæg (der er det eneste tillæg, en gennemsnits nyuddannet jurist får ved den første ansættelse) på 3.025 kr. Denne løn stiger så efter overenskomsten hvert år efter to års ansættelse. Og det er jo så efter 5 års universitetsstudier  

Som jeg startede med at skrive, så er lønnen jo kun et delaspekt, men jeg synes, at det er et godt betalt job (selvom det måske ikke helt så meget, som de fleste folk går rundt og tror, at en jurist får.

Tina

Jeg troede faktisk også i tjente voldsomt   Men det er da en fin indtægt , Min kæreste er bestyrer i en butik og han har 38000 kr ..  Vildt han alligevel når derop af, når man tænker på hans udd. jo egentlig er kort i forhold til din

Anmeld

29. marts 2010

ekzunz

Min personlige holdning er at kvinder skal op og tjene over ca. 25.000 og mænd omkring 30.-35.000 før jeg synes at det er godt betalt...eller ihvertfald okay betalt.... Men det afhænger jo selvfølgelig også af hvor mange timer man arbejder...

Anmeld

29. marts 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg synes jeg tjener ok som kontormus. Jeg får 23.000 + 2400 i pension, så alt i alt er det en god løn som offentligt fuldtidsansat. Men det er også set i lyset af at jeg har arbejdet som ufaglært hjemmehjælper på 32 timer. Der fik jeg 15.000.

Manden tjente som chauffør mellem 25-32.000, og det er dårligt hans timer taget i betragtning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.